CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2022 -- Nick FREMAU -- 898,5 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 8 Immatriculatie: PH-1080
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 242.6 km Score: 898,5 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Prachtige eerste overland van het jaar

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Verified Woensdrecht and gilze-rijen closed on 132,350. Xpdr 7000 hele vlucht.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-03-NAV-4FW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2022
Piloot:         FREMAU NICK
Zweefvliegtuig: PH-1080
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4fw
Logger file:    2022-04-03-NAV-4FW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:12:02
Duurvlucht     : 04:11:58
Vrije vlucht   :  242.6 km
Fasttrack      :   76.4 kmh
Driehoek       :  222.3 km
Hoogtewinst    : 1511.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°21.121'N   4°29.781'E
    tijd: 09:24:08 UTC
    alti: 0 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°21.171'N   4°29.752'E = 340° 0.1 km van vertrek
    tijd: 09:24:12 UTC
    alti: 0 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.274'N   4°30.148'E = 165° 1.6 km van vertrek
    tijd: 13:36:10 UTC
    alti: -61 m
Afstand take-off tot landing: 1.6
Totale vluchtduur: 04:12:02
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.568'N   4°25.942'E  @ 09:34:12 UTC,   735 m
    punt 1:  51°35.983'N   4°26.576'E  @ 10:02:26 UTC,   845 m
    punt 2:  51°32.368'N   4°52.169'E  @ 10:24:22 UTC,   965 m
    punt 3:  51°44.889'N   5°13.759'E  @ 10:45:38 UTC,   949 m
    punt 4:  51°22.421'N   5°01.579'E  @ 11:27:14 UTC,   943 m
    punt 5:  51°04.073'N   5°17.926'E  @ 12:19:44 UTC,  1430 m
    Finish:  51°20.668'N   4°28.959'E  @ 13:33:36 UTC,   356 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.4 km   1° @  64.7 km/h
    been 2:   30.3 km 103° @  83.0 km/h
    been 3:   34.1 km  47° @  96.1 km/h
    been 4:   44.0 km 199° @  63.4 km/h
    been 5:   39.0 km 151° @  44.6 km/h
    been 6:   64.8 km 299° @  52.6 km/h
Afgelegde afstand:                   242.6 km
Duur:                                03:59:24
Gemiddelde snelheid:                 60.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         0.0 m
Finishhoogte:                        356.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -356 m
Totale score afstand:                242.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.718'N   4°29.612'E = 195° 0.8 km van vertrek
    tijd:    09:31:34 UTC
    alti:    816 m
Finishpunt
    pos.:    51°17.538'N   5°03.055'E = 100° 39.2 km van vertrek
    tijd:    11:31:34 UTC
    alti:    668 m
Grootste afstand in 2 uur: 152.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    76.4 km/h
Hoogteverlies:             148 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   67.3 km
Been 1:   75.8 km
Been 2:   79.2 km
Totaal:  222.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:24:12 UTC
    einde: 13:36:10 UTC
    duur:  04:11:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:       0 m @ 09:24:12 UTC
    hoog punt:    1511 m @ 12:25:16 UTC
    hoogtewinst:  1511 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:41:36  bearing 351.9°
    Tweede punt: 12:19:42  bearing 71.7°
    Totale hoek: 79.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6329

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs