CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-04-2022 -- Daan SPRUYT -- 1976,1 punten

Database gegevens:

Datum: 02-04-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2ax Immatriculatie: D-9806
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Daan SPRUYT Club: VZP
Afstand: 505 km Score: 1976,1 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na het laatste keerpunt trok de tegenwind aan tot bijna 50kph. Tegen half 6 liet de wind dan wat na en kon ik toch nog binnenvliegen. Uitdagende vlucht van begin tot einde :-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr 7000 in NL, EBGG sector 1 actief bij binnenvliegen

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-02-FLA-A36-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/04/2022
Piloot:         DAAN SPRUYT
Zweefvliegtuig: D-2575
Toestel type:   DUO DISCUS (PAS)    Klasse: 15M
Logger type:    Flarm  s/n: a36
Logger file:    2022-04-02-FLA-A36-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:00:11
Duurvlucht     : 06:59:36
Vrije vlucht   :  529.7 km
Fasttrack      :  112.5 kmh
Opgegeven proef:  505.0 km
Driehoek       :  492.5 km
Hoogtewinst    : 1549.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.022'N   3°51.558'E
    tijd: 09:47:59 UTC
    alti: -54 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.286'N   3°51.849'E =  35° 0.6 km van vertrek
    tijd: 09:48:34 UTC
    alti: 326 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.086'N   3°51.642'E =  40° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:48:10 UTC
    alti: -63 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:00:11
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°44.886'N   3°52.497'E  @ 09:53:34 UTC,   698 m
    punt 1:  51°25.918'N   4°16.254'E  @ 11:09:38 UTC,  1308 m
    punt 2:  50°43.590'N   2°14.374'E  @ 12:34:38 UTC,   940 m
    punt 3:  49°35.117'N   2°59.586'E  @ 13:56:50 UTC,  1168 m
    punt 4:  49°57.075'N   3°23.016'E  @ 15:00:38 UTC,   980 m
    punt 5:  50°08.093'N   3°20.148'E  @ 15:31:02 UTC,  1292 m
    Finish:  50°45.086'N   3°51.642'E  @ 16:48:10 UTC,   -63 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   81.0 km  20° @  63.9 km/h
    been 2:  162.5 km 242° @ 114.7 km/h
    been 3:  137.9 km 157° @ 100.6 km/h
    been 4:   49.5 km  34° @  46.5 km/h
    been 5:   20.7 km 351° @  40.9 km/h
    been 6:   78.1 km  28° @  60.7 km/h
Afgelegde afstand:                   529.7 km
Duur:                                06:54:36
Gemiddelde snelheid:                 76.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         256.0 m
Finishhoogte:                        -63.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          319 m
Totale score afstand:                529.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°25.851'N   4°16.315'E =  21° 81.0 km van vertrek
    tijd:    11:09:42 UTC
    alti:    1315 m
Finishpunt
    pos.:    50°13.763'N   2°38.891'E = 236° 103.7 km van vertrek
    tijd:    13:09:42 UTC
    alti:    749 m
Grootste afstand in 2 uur: 225.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   112.5 km/h
Hoogteverlies:             566 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 610.5 km  GELDIG
    vertrek: T    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1   50°45.333'N   3°51.833'E
    punt 1:  2   51°25.900'N   4°16.683'E    80.6 km  21°
    punt 2:  3   50°43.767'N   2°14.100'E   163.1 km 242°
    punt 3:  4   49°34.967'N   2°59.833'E   138.7 km 157°
    punt 4:  5   51°08.650'N   3°28.533'E   177.0 km  11°
    finish:  6   50°45.333'N   3°51.833'E    51.1 km 148°
    landing: L    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1   @ 09:54:02 UTC,   616 m
    punt 1:  2   @ 11:09:38 UTC,  1308 m :   80.1 km   63.6 km/h
    punt 2:  3   @ 12:34:34 UTC,   951 m :  162.1 km  114.5 km/h
    punt 3:  4   @ 13:56:54 UTC,  1163 m :  137.7 km  100.3 km/h
    punt 4:  5   niet gerond
    afbreekpunt: 50°45.086'N   3°51.642'E  @ 16:48:10 UTC, -63 m : 125.1 km 43.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        505.0 km
Duur van de proef:        06:54:08
Gemiddelde snelheid:      73.2 km/h
Start hoogte:             256 m
Hoogte passeren start:    616 m
Hoogte aan break-punt:    -63 m
Hoogteverlies over proef: 319 m
Totale score afstand:     505.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  144.1 km
Been 1:  137.9 km
Been 2:  210.5 km
Totaal:  492.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:48:34 UTC
    einde: 16:48:10 UTC
    duur:  06:59:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     256 m @ 09:49:38 UTC
    hoog punt:    1805 m @ 14:15:46 UTC
    hoogtewinst:  1549 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:09:42  bearing 346.0°
    Tweede punt: 14:53:14  bearing 215.4°
    Totale hoek: -130.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11210

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs