01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-04-2022 -- Peter TOMASSEN & HUGO MERTENS -- 1360,6 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: xpder7000 niederhein sq6101 uitluisteren 119.110; R42 niet meer actief na 16h30
IGC File gegevens: Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 10/04/2022 Piloot: PETER TOMASSEN Zweefvliegtuig: D-KDXL Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l Logger file: 2022-04-10-LXV-75L-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:45:15 Duurvlucht : 03:32:03 Vrije vlucht : 320.5 km Fasttrack : 93.8 kmh Opgegeven proef: 307.5 km Driehoek : 202.4 km Hoogtewinst : 1326.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.260'N 5°23.064'E tijd: 12:19:11 UTC alti: -19 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.210'N 5°22.374'E = 263° 0.8 km van vertrek tijd: 12:19:43 UTC alti: 337 m Landingspunt pos.: 50°58.240'N 5°22.617'E = 266° 0.5 km van vertrek tijd: 16:04:26 UTC alti: -9 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 03:45:15 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 0.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°56.726'N 5°19.692'E @ 12:33:23 UTC, 1029 m punt 1: 51°34.673'N 6°41.124'E @ 13:50:18 UTC, 1361 m punt 2: 51°21.747'N 6°01.474'E @ 14:32:58 UTC, 1741 m punt 3: 51°08.852'N 5°44.480'E @ 14:53:17 UTC, 1590 m punt 4: 51°14.772'N 5°09.022'E @ 15:21:16 UTC, 1216 m punt 5: 51°24.333'N 4°59.583'E @ 15:34:33 UTC, 1363 m Finish: 50°58.372'N 5°24.329'E @ 16:02:08 UTC, 171 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 118.0 km 53° @ 92.0 km/h been 2: 51.8 km 243° @ 72.8 km/h been 3: 31.0 km 220° @ 91.6 km/h been 4: 42.7 km 285° @ 91.6 km/h been 5: 20.8 km 328° @ 94.2 km/h been 6: 56.1 km 149° @ 122.1 km/h Afgelegde afstand: 320.5 km Duur: 03:28:45 Gemiddelde snelheid: 92.1 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km Starthoogte: 1055.0 m Finishhoogte: 171.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 884 m Totale score afstand: 320.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°06.348'N 5°34.172'E = 41° 19.8 km van vertrek tijd: 12:57:41 UTC alti: 1622 m Finishpunt pos.: 51°11.001'N 5°35.724'E = 32° 27.9 km van vertrek tijd: 14:57:44 UTC alti: 1230 m Grootste afstand in 2 uur: 187.6 km Beste snelheid in 2 uur: 93.8 km/h Hoogteverlies: 392 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 310.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E punt 1: DINSLAKEN KOEL 51°34.720'N 6°41.120'E 113.8 km 53° punt 2: KINROOI 51°08.780'N 5°44.530'E 81.4 km 234° punt 3: WEELDE KERK 51°24.500'N 4°59.680'E 59.8 km 300° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 55.5 km 151° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HASSELT KIEWIT @ 12:40:44 UTC, 1287 m punt 1: DINSLAKEN KOEL @ 13:50:20 UTC, 1360 m : 113.3 km 97.7 km/h punt 2: KINROOI @ 14:53:16 UTC, 1596 m : 80.4 km 76.7 km/h punt 3: WEELDE KERK @ 15:34:29 UTC, 1363 m : 58.8 km 85.5 km/h finish: HASSELT KIEWIT @ 16:02:42 UTC, 8 m : 55.0 km 117.0 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 307.5 km Duur van de proef: 03:21:58 Gemiddelde snelheid: 91.3 km/h Start hoogte: 805 m Hoogte passeren start: 1287 m Hoogte passeren finish: 8 m Hoogteverlies over proef: 797 m Totale score afstand: 307.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 76.2 km Been 1: 56.7 km Been 2: 69.5 km Totaal: 202.4 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 12:32:23 UTC einde: 16:04:26 UTC duur: 03:32:03 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 486 m @ 14:18:26 UTC hoog punt: 1812 m @ 15:25:52 UTC hoogtewinst: 1326 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:33:35 bearing 85.1° Tweede punt: 15:34:37 bearing 32.1° Totale hoek: -53.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 5418 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||