CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-04-2022 -- Daan SPRUYT -- 1371,5 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/04/2022
Piloot: DAAN SPRUYT
Zweefvliegtuig: D-9806
Toestel type: VENTUS 2AX Klasse: 15M
Logger type: Flarm s/n: a36
Logger file: 2022-04-10-FLA-A36-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:04:35
Duurvlucht : 05:03:57
Vrije vlucht : 394.3 km
Fasttrack : 95.2 kmh
Driehoek : 342.3 km
Charronde : 376.5°
Hoogtewinst : 1457.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBGG Geraardsbergen BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°45.430'N 3°51.941'E
tijd: 11:23:35 UTC
alti: -71 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°45.007'N 3°51.497'E = 214° 0.9 km van vertrek
tijd: 11:24:13 UTC
alti: 276 m
Landingspunt
pos.: 50°45.135'N 3°51.688'E = 208° 0.6 km van vertrek
tijd: 16:28:10 UTC
alti: -57 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:04:35
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°43.907'N 3°51.039'E @ 11:47:29 UTC, 1172 m
punt 1: 50°57.809'N 3°36.087'E @ 12:03:25 UTC, 660 m
punt 2: 51°22.787'N 4°02.007'E @ 12:41:37 UTC, 1219 m
punt 3: 50°57.848'N 5°23.674'E @ 13:48:33 UTC, 1137 m
punt 4: 50°23.695'N 4°59.979'E @ 14:48:25 UTC, 967 m
punt 5: 50°35.452'N 3°39.547'E @ 16:05:53 UTC, 1083 m
Finish: 50°51.641'N 3°55.148'E @ 16:21:17 UTC, 606 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 31.2 km 326° @ 117.4 km/h
been 2: 55.3 km 33° @ 86.9 km/h
been 3: 105.8 km 115° @ 94.9 km/h
been 4: 69.2 km 204° @ 69.4 km/h
been 5: 97.6 km 283° @ 75.6 km/h
been 6: 35.2 km 31° @ 137.1 km/h
Afgelegde afstand: 394.3 km
Duur: 04:33:48
Gemiddelde snelheid: 86.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.1 km
Starthoogte: 211.0 m
Finishhoogte: 606.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -395 m
Totale score afstand: 394.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°44.069'N 3°50.648'E = 211° 2.9 km van vertrek
tijd: 11:47:49 UTC
alti: 1186 m
Finishpunt
pos.: 50°58.684'N 5°22.807'E = 76° 109.4 km van vertrek
tijd: 13:47:49 UTC
alti: 1222 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 95.2 km/h
Hoogteverlies: -36 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 611.7 km GELDIG
vertrek: T 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1 50°45.333'N 3°51.833'E
punt 1: 2 50°43.767'N 2°14.100'E 115.0 km 269°
punt 2: 3 49°18.600'N 4°03.050'E 204.6 km 140°
punt 3: 4 50°14.717'N 2°26.183'E 156.0 km 313°
punt 4: 5 50°10.617'N 3°14.500'E 58.0 km 97°
finish: 6 50°45.333'N 3°51.833'E 78.1 km 34°
landing: L 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1 @ 15:15:25 UTC, 1407 m
punt 1: 2 niet gerond
afbreekpunt: 50°36.439'N 3°39.154'E @ 16:06:37 UTC, 1033 m : 13.9 km 16.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 13.9 km
Duur van de proef: 00:51:12
Gemiddelde snelheid: 16.3 km/h
Start hoogte: 211 m
Hoogte passeren start: 1407 m
Hoogte aan break-punt: 1033 m
Hoogteverlies over proef: -822 m
Totale score afstand: 13.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 106.5 km
Been 1: 114.7 km
Been 2: 121.1 km
Totaal: 342.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:24:13 UTC
einde: 16:28:10 UTC
duur: 05:03:57
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 211 m @ 11:25:41 UTC
hoog punt: 1668 m @ 13:24:25 UTC
hoogtewinst: 1457 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:44:25 bearing 247.2°
Tweede punt: 16:21:13 bearing 263.7°
Totale hoek: 376.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10313
Dries VAN GESTEL op 10-04-2022 om 22:27 Ne charronde vliegen om een charronde vat aan te kondingen, dat is nog eens originele aankondiging. Ik zet het in mijn agenda!!
| |||||||||||||||||||||