CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Hugo JANSEN -- 1909,1 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 479.4 km Score: 1909,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Veel tijd verloren bij Nieuwmoer, waar kilometers in de omtrek geen wolk en thermiek meer te bespeuren was.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 in Nederland, checken paradrop Zwartberg.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2022-04-10-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:03:14
Duurvlucht     : 06:18:09
Vrije vlucht   :  492.6 km
Fasttrack      :   94.8 kmh
Opgegeven proef:  479.4 km
Driehoek       :  132.4 km
Hoogtewinst    : 1228.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.877'N   4°58.238'E
    tijd: 09:00:48 UTC
    alti: -40 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.615'N   4°57.368'E = 244° 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:01:34 UTC
    alti: 445 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.901'N   4°58.318'E =  64° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:04:02 UTC
    alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 07:03:14
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 4.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°24.699'N   4°54.126'E  @ 09:11:32 UTC,   623 m
    punt 1:  50°56.466'N   5°43.525'E  @ 10:13:06 UTC,  1189 m
    punt 2:  51°23.854'N   4°30.704'E  @ 11:21:58 UTC,   917 m
    punt 3:  51°08.633'N   5°50.121'E  @ 12:19:43 UTC,   858 m
    punt 4:  51°26.256'N   4°31.058'E  @ 14:02:08 UTC,  1205 m
    punt 5:  50°51.834'N   5°37.678'E  @ 15:13:00 UTC,  1073 m
    Finish:  50°58.581'N   5°23.071'E  @ 15:26:32 UTC,   260 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   77.8 km 132° @  75.8 km/h
    been 2:   98.9 km 301° @  86.2 km/h
    been 3:   96.6 km 107° @ 100.3 km/h
    been 4:   97.6 km 290° @  57.2 km/h
    been 5:  100.5 km 129° @  85.1 km/h
    been 6:   21.2 km 306° @  94.0 km/h
Afgelegde afstand:                   492.6 km
Duur:                                06:15:00
Gemiddelde snelheid:                 78.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 55.1 km
Starthoogte:                         618.0 m
Finishhoogte:                        260.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          358 m
Totale score afstand:                492.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.585'N   5°31.405'E = 141° 62.2 km van vertrek
    tijd:    10:24:04 UTC
    alti:    1326 m
Finishpunt
    pos.:    51°08.565'N   5°43.992'E = 118° 60.3 km van vertrek
    tijd:    12:24:04 UTC
    alti:    518 m
Grootste afstand in 2 uur: 189.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    94.8 km/h
Hoogteverlies:             808 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 534.6 km  GELDIG
    vertrek:           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEEL    51°23.830'N   4°58.100'E
    punt 1:  LIM11    50°56.813'N   5°43.216'E    72.6 km 133°
    punt 2:  ABROEK   51°23.683'N   4°31.417'E    97.4 km 301°
    punt 3:  10KES    51°09.030'N   5°49.530'E    94.8 km 106°
    punt 4:  10NIE    51°26.000'N   4°31.500'E    96.0 km 290°
    punt 5:  10VEL    50°52.217'N   5°37.483'E    99.2 km 129°
    finish:  1WEEL    51°23.830'N   4°58.100'E    74.5 km 322°
    landing:           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEEL    @ 09:20:53 UTC,  1000 m
    punt 1:  LIM11    @ 10:13:37 UTC,  1232 m :   72.6 km   82.6 km/h
    punt 2:  ABROEK   @ 11:21:58 UTC,   917 m :   97.4 km   85.5 km/h
    punt 3:  10KES    @ 12:19:49 UTC,   857 m :   94.8 km   98.3 km/h
    punt 4:  10NIE    @ 14:02:18 UTC,  1200 m :   96.0 km   56.2 km/h
    punt 5:  10VEL    @ 15:12:57 UTC,  1078 m :   99.2 km   84.3 km/h
    finish:   1WEEL    niet gerond
    afbreekpunt: 50°58.581'N   5°23.071'E  @ 15:26:32 UTC, 260 m : 19.4 km 85.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        479.4 km
Duur van de proef:        06:05:39
Gemiddelde snelheid:      78.7 km/h
Start hoogte:             576 m
Hoogte passeren start:    1000 m
Hoogte aan break-punt:    260 m
Hoogteverlies over proef: 316 m
Totale score afstand:     479.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   58.3 km
Been 1:   37.1 km
Been 2:   37.1 km
Totaal:  132.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:08:23 UTC
    einde: 15:26:32 UTC
    duur:  06:18:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     512 m @ 12:25:08 UTC
    hoog punt:    1740 m @ 12:55:41 UTC
    hoogtewinst:  1228 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:21:55  bearing 1.9°
    Tweede punt: 15:13:36  bearing 92.9°
    Totale hoek: 91.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10046

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs