CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & THOMAS VAN ERCK -- 2596,3 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 638.7 km Score: 2596,3 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: THOMAS VAN ERCK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Leuk vLuchtje met mijn broer

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gilze Deelen open. 3 x Niederrhein crossing area met contact en SQ

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2022-04-10-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:05:48
Duurvlucht     : 06:56:50
Vrije vlucht   :  645.1 km
Fasttrack      :  105.8 kmh
Opgegeven proef:  638.7 km
Driehoek       :  423.7 km
Hoogtewinst    : 1232.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.894'N   4°45.285'E
    tijd: 08:54:08 UTC
    alti: -65 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°16.522'N   4°46.445'E =  49° 1.8 km van vertrek
    tijd: 09:03:06 UTC
    alti: 794 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.436'N   4°44.468'E = 228° 1.3 km van vertrek
    tijd: 15:59:56 UTC
    alti: -46 m
Afstand take-off tot landing: 1.3
Totale vluchtduur: 07:05:48
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.793'N   4°44.943'E  @ 09:05:09 UTC,   808 m
    punt 1:  52°11.392'N   6°01.536'E  @ 10:42:03 UTC,   893 m
    punt 2:  50°45.486'N   6°20.937'E  @ 12:14:50 UTC,  1073 m
    punt 3:  52°07.531'N   5°57.421'E  @ 13:56:40 UTC,  1409 m
    punt 4:  51°37.749'N   5°58.979'E  @ 14:28:30 UTC,  1199 m
    punt 5:  51°21.585'N   6°13.213'E  @ 14:46:04 UTC,  1423 m
    Finish:  51°15.819'N   4°43.703'E  @ 15:56:44 UTC,   218 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  135.7 km  40° @  84.0 km/h
    been 2:  160.9 km 172° @ 104.0 km/h
    been 3:  154.6 km 350° @  91.1 km/h
    been 4:   55.3 km 178° @ 104.1 km/h
    been 5:   34.2 km 151° @ 116.8 km/h
    been 6:  104.6 km 265° @  88.8 km/h
Afgelegde afstand:                   645.1 km
Duur:                                06:51:35
Gemiddelde snelheid:                 94.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Starthoogte:                         785.0 m
Finishhoogte:                        218.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          567 m
Totale score afstand:                645.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°47.113'N   5°20.087'E =  35° 70.5 km van vertrek
    tijd:    09:59:42 UTC
    alti:    778 m
Finishpunt
    pos.:    50°53.418'N   6°20.263'E = 110° 118.5 km van vertrek
    tijd:    11:59:42 UTC
    alti:    574 m
Grootste afstand in 2 uur: 211.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.8 km/h
Hoogteverlies:             204 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 638.7 km  GELDIG
    vertrek:                         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALL       51°15.883'N   4°45.200'E
    punt 1:  APELDOORN KLAVERBLAD   52°11.300'N   6°01.380'E   135.1 km  40°
    punt 2:  WEHEBACH               50°45.570'N   6°20.820'E   160.6 km 172°
    punt 3:  TERLET SPL             52°07.400'N   5°57.350'E   154.2 km 350°
    punt 4:  VENLO                  51°21.833'N   6°12.900'E    86.4 km 168°
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL       51°15.883'N   4°45.200'E   102.5 km 264°
    landing:                         0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALL       @ 09:07:18 UTC,   916 m
    punt 1:  APELDOORN KLAVERBLAD   @ 10:42:01 UTC,   900 m :  135.1 km   85.6 km/h
    punt 2:  WEHEBACH               @ 12:14:52 UTC,  1070 m :  160.6 km  103.8 km/h
    punt 3:  TERLET SPL             @ 13:56:37 UTC,  1409 m :  154.2 km   90.9 km/h
    punt 4:  VENLO                  @ 14:46:00 UTC,  1433 m :   86.4 km  104.9 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL       @ 15:54:49 UTC,   152 m :  102.5 km   89.4 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        638.7 km
Duur van de proef:        06:47:31
Gemiddelde snelheid:      94.0 km/h
Start hoogte:             785 m
Hoogte passeren start:    916 m
Hoogte passeren finish:   152 m
Hoogteverlies over proef: 633 m
Totale score afstand:     638.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  136.4 km
Been 1:  160.8 km
Been 2:  126.6 km
Totaal:  423.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:03:06 UTC
    einde: 15:59:56 UTC
    duur:  06:56:50

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     473 m @ 09:49:11 UTC
    hoog punt:    1705 m @ 14:41:12 UTC
    hoogtewinst:  1232 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:14:52  bearing 96.2°
    Tweede punt: 15:56:50  bearing 22.8°
    Totale hoek: -73.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18491

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs