CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-04-2022 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 2592,5 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/04/2022
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2022-04-10-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:27:50
Duurvlucht : 07:00:08
Vrije vlucht : 790.7 km
Fasttrack : 128.8 kmh
Driehoek : 304.6 km
Hoogtewinst : 1395.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LSZN Hausen Am Albis BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 47°14.313'N 8°31.203'E
tijd: 07:04:38 UTC
alti: 510 m
Ontkoppelpunt
pos.: 47°15.585'N 8°21.595'E = 281° 12.3 km van vertrek
tijd: 07:12:33 UTC
alti: 1808 m
Landingspunt
pos.: 47°14.314'N 8°30.949'E = 270° 0.3 km van vertrek
tijd: 15:32:28 UTC
alti: 526 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:27:50
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 11.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 47°21.686'N 7°41.521'E @ 08:00:31 UTC, 1403 m
punt 1: 47°18.111'N 7°04.662'E @ 08:45:31 UTC, 1362 m
punt 2: 47°26.921'N 8°04.156'E @ 09:26:04 UTC, 1016 m
punt 3: 47°15.308'N 7°24.355'E @ 09:57:53 UTC, 1519 m
punt 4: 47°17.635'N 5°04.570'E @ 11:23:26 UTC, 964 m
punt 5: 48°00.016'N 3°52.185'E @ 12:19:45 UTC, 1695 m
Finish: 47°21.590'N 7°58.569'E @ 15:00:39 UTC, 457 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 46.9 km 262° @ 62.5 km/h
been 2: 76.6 km 77° @ 113.4 km/h
been 3: 54.5 km 247° @ 102.9 km/h
been 4: 176.3 km 272° @ 123.7 km/h
been 5: 119.9 km 311° @ 127.8 km/h
been 6: 316.4 km 102° @ 118.0 km/h
Afgelegde afstand: 790.7 km
Duur: 07:00:08
Gemiddelde snelheid: 112.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 64.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 43.3 km
Starthoogte: 1403.0 m
Finishhoogte: 457.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 946 m
Totale score afstand: 790.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 47°17.523'N 5°06.608'E = 273° 258.1 km van vertrek
tijd: 11:22:23 UTC
alti: 990 m
Finishpunt
pos.: 47°40.299'N 5°36.457'E = 283° 224.8 km van vertrek
tijd: 13:22:23 UTC
alti: 1162 m
Grootste afstand in 2 uur: 257.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 128.8 km/h
Hoogteverlies: -172 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 825.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: MURI BF 47°16.600'N 8°20.400'E
punt 1: FISMES GARE SNCF 49°18.633'N 3°41.017'E 412.8 km 305°
finish: MURI BF 47°16.600'N 8°20.400'E 412.8 km 122°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: MURI BF @ 07:13:57 UTC, 1728 m
punt 1: FISMES GARE SNCF niet gerond
afbreekpunt: 47°21.207'N 7°40.524'E @ 07:53:29 UTC, 951 m : 45.5 km 69.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 45.5 km
Duur van de proef: 00:39:32
Gemiddelde snelheid: 69.1 km/h
Start hoogte: 1725 m
Hoogte passeren start: 1728 m
Hoogte aan break-punt: 951 m
Hoogteverlies over proef: 774 m
Totale score afstand: 45.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 85.3 km
Been 1: 134.0 km
Been 2: 85.3 km
Totaal: 304.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:00:31 UTC
einde: 15:00:39 UTC
duur: 07:00:08
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 564 m @ 10:45:46 UTC
hoog punt: 1959 m @ 14:09:16 UTC
hoogtewinst: 1395 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8920
| |||||||||||||||||||||