01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-04-2022 -- Wim AKKERMANS -- 1536,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Toestemming om Beek te crossen. Geilenkirchen closed. In contact with spa for paradrop. Bij terugkeer vroeg aangemeld bij Beel. Het was niet druk. Toestemming om te crossen. Bij binnenvliegen van ctr ifr verkeer voor de ils. Opdracht gekregen om te klimmen naar 4000ft. Terugkeren was door de sneeuwbuien niet mogelijk. Jammer maar hoort erbij.
IGC File gegevens: Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 03/04/2022 Piloot: WIM AKKERMANS Zweefvliegtuig: D-KVLC Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais Logger file: 2022-04-03-LXV-AIS-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 06:09:34 Duurvlucht : 05:17:20 Vrije vlucht : 468.5 km Fasttrack : 109.0 kmh Opgegeven proef: 279.8 km Driehoek : 320.8 km Hoogtewinst : 1477.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.949'N 5°13.661'E tijd: 09:23:50 UTC alti: -59 m Ontkoppelpunt pos.: 51°11.038'N 5°12.234'E = 276° 1.7 km van vertrek tijd: 09:26:12 UTC alti: 417 m Landingspunt pos.: 51°10.796'N 5°13.030'E = 249° 0.8 km van vertrek tijd: 15:33:24 UTC alti: -40 m Afstand take-off tot landing: 0.8 Totale vluchtduur: 06:09:34 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 12.0 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°11.114'N 5°11.796'E @ 09:26:34 UTC, 419 m punt 1: 51°02.580'N 5°22.372'E @ 09:50:23 UTC, 729 m punt 2: 50°57.810'N 6°20.417'E @ 10:44:38 UTC, 609 m punt 3: 49°42.534'N 4°52.893'E @ 12:25:47 UTC, 1579 m punt 4: 49°26.065'N 4°50.227'E @ 12:41:45 UTC, 1374 m punt 5: 50°36.314'N 6°00.025'E @ 14:28:26 UTC, 1421 m Finish: 50°47.067'N 5°55.346'E @ 14:43:32 UTC, 1032 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 142° @ 50.6 km/h been 2: 68.5 km 97° @ 75.7 km/h been 3: 173.9 km 217° @ 103.2 km/h been 4: 30.7 km 186° @ 115.4 km/h been 5: 154.6 km 32° @ 87.0 km/h been 6: 20.7 km 345° @ 82.2 km/h Afgelegde afstand: 468.5 km Duur: 05:16:58 Gemiddelde snelheid: 88.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 65.9 km Starthoogte: 394.0 m Finishhoogte: 1032.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -638 m Totale score afstand: 468.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°36.790'N 6°04.899'E = 136° 87.3 km van vertrek tijd: 11:19:18 UTC alti: 1364 m Finishpunt pos.: 49°52.378'N 5°11.690'E = 181° 145.7 km van vertrek tijd: 13:19:18 UTC alti: 1811 m Grootste afstand in 2 uur: 218.1 km Beste snelheid in 2 uur: 109.0 km/h Hoogteverlies: -447 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 610.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E punt 1: LINNICH BOSLAR UL 50°57.768'N 6°20.285'E 82.0 km 107° punt 2: LF5122 SERVON MELZICOURT 49°12.299'N 4°49.849'E 223.3 km 209° punt 3: LINNICH BOSLAR UL 50°57.768'N 6°20.285'E 223.3 km 28° finish: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E 82.0 km 288° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: KEI FIN KEIHEUVE @ 09:38:55 UTC, 873 m punt 1: LINNICH BOSLAR UL @ 10:44:44 UTC, 595 m : 82.0 km 74.8 km/h punt 2: LF5122 SERVON MELZICOURT niet gerond afbreekpunt: 49°26.062'N 4°50.252'E @ 12:41:46 UTC, 1372 m : 197.8 km 101.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 279.8 km Duur van de proef: 03:02:51 Gemiddelde snelheid: 91.8 km/h Start hoogte: 394 m Hoogte passeren start: 873 m Hoogte aan break-punt: 1372 m Hoogteverlies over proef: -978 m Totale score afstand: 279.8 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 89.8 km Been 1: 106.8 km Been 2: 124.1 km Totaal: 320.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:26:12 UTC einde: 14:43:32 UTC duur: 05:17:20 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 394 m @ 09:26:20 UTC hoog punt: 1871 m @ 13:17:09 UTC hoogtewinst: 1477 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 09:26:35 bearing 57.4° Tweede punt: 12:41:39 bearing 171.1° Totale hoek: 113.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 9423 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||