CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-04-2022 -- Wim AKKERMANS -- 1536,1 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 03/04/2022
Piloot: WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais
Logger file: 2022-04-03-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:09:34
Duurvlucht : 05:17:20
Vrije vlucht : 468.5 km
Fasttrack : 109.0 kmh
Opgegeven proef: 279.8 km
Driehoek : 320.8 km
Hoogtewinst : 1477.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.949'N 5°13.661'E
tijd: 09:23:50 UTC
alti: -59 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°11.038'N 5°12.234'E = 276° 1.7 km van vertrek
tijd: 09:26:12 UTC
alti: 417 m
Landingspunt
pos.: 51°10.796'N 5°13.030'E = 249° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:33:24 UTC
alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 06:09:34
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 12.0 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°11.114'N 5°11.796'E @ 09:26:34 UTC, 419 m
punt 1: 51°02.580'N 5°22.372'E @ 09:50:23 UTC, 729 m
punt 2: 50°57.810'N 6°20.417'E @ 10:44:38 UTC, 609 m
punt 3: 49°42.534'N 4°52.893'E @ 12:25:47 UTC, 1579 m
punt 4: 49°26.065'N 4°50.227'E @ 12:41:45 UTC, 1374 m
punt 5: 50°36.314'N 6°00.025'E @ 14:28:26 UTC, 1421 m
Finish: 50°47.067'N 5°55.346'E @ 14:43:32 UTC, 1032 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 142° @ 50.6 km/h
been 2: 68.5 km 97° @ 75.7 km/h
been 3: 173.9 km 217° @ 103.2 km/h
been 4: 30.7 km 186° @ 115.4 km/h
been 5: 154.6 km 32° @ 87.0 km/h
been 6: 20.7 km 345° @ 82.2 km/h
Afgelegde afstand: 468.5 km
Duur: 05:16:58
Gemiddelde snelheid: 88.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 65.9 km
Starthoogte: 394.0 m
Finishhoogte: 1032.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -638 m
Totale score afstand: 468.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°36.790'N 6°04.899'E = 136° 87.3 km van vertrek
tijd: 11:19:18 UTC
alti: 1364 m
Finishpunt
pos.: 49°52.378'N 5°11.690'E = 181° 145.7 km van vertrek
tijd: 13:19:18 UTC
alti: 1811 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 109.0 km/h
Hoogteverlies: -447 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 610.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E
punt 1: LINNICH BOSLAR UL 50°57.768'N 6°20.285'E 82.0 km 107°
punt 2: LF5122 SERVON MELZICOURT 49°12.299'N 4°49.849'E 223.3 km 209°
punt 3: LINNICH BOSLAR UL 50°57.768'N 6°20.285'E 223.3 km 28°
finish: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E 82.0 km 288°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KEI FIN KEIHEUVE @ 09:38:55 UTC, 873 m
punt 1: LINNICH BOSLAR UL @ 10:44:44 UTC, 595 m : 82.0 km 74.8 km/h
punt 2: LF5122 SERVON MELZICOURT niet gerond
afbreekpunt: 49°26.062'N 4°50.252'E @ 12:41:46 UTC, 1372 m : 197.8 km 101.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 279.8 km
Duur van de proef: 03:02:51
Gemiddelde snelheid: 91.8 km/h
Start hoogte: 394 m
Hoogte passeren start: 873 m
Hoogte aan break-punt: 1372 m
Hoogteverlies over proef: -978 m
Totale score afstand: 279.8 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 89.8 km
Been 1: 106.8 km
Been 2: 124.1 km
Totaal: 320.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:26:12 UTC
einde: 14:43:32 UTC
duur: 05:17:20
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 394 m @ 09:26:20 UTC
hoog punt: 1871 m @ 13:17:09 UTC
hoogtewinst: 1477 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:26:35 bearing 57.4°
Tweede punt: 12:41:39 bearing 171.1°
Totale hoek: 113.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9423
| |||||||||||||||||||||