CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-03-2022 -- Wim AKKERMANS -- 972,5 punten

Database gegevens:

Datum: 06-03-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3F 18m Immatriculatie: D-KVLC
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 296.6 km Score: 972,5 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: In behandeling IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Ik contact with KB sq7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-03-06-LXV-AIS-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-03-2022
Weerkaart: Weerkaart van 06-03-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/03/2022
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type:   VENTUS 3FES    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ais
Logger file:    2022-03-06-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:14:12
Duurvlucht     : 04:06:54
Vrije vlucht   :  296.6 km
Fasttrack      :   79.9 kmh
Driehoek       :  117.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.728'N   5°12.878'E
    tijd: 12:15:19 UTC
    alti: -78 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.240'N   5°14.813'E =  39° 3.6 km van vertrek
    tijd: 12:17:41 UTC
    alti: 383 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.764'N   5°12.968'E =  57° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:29:31 UTC
    alti: -69 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:14:12
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°12.162'N   5°14.933'E  @ 12:17:51 UTC,   407 m
    punt 1:  51°27.654'N   4°19.445'E  @ 13:07:29 UTC,   526 m
    punt 2:  50°55.071'N   5°39.295'E  @ 14:47:51 UTC,   893 m
    punt 3:  50°58.051'N   5°14.249'E  @ 15:09:48 UTC,   976 m
    punt 4:  51°14.865'N   5°18.992'E  @ 15:36:56 UTC,  1082 m
    punt 5:  51°14.416'N   4°58.315'E  @ 15:51:23 UTC,  1083 m
    Finish:  51°01.652'N   5°13.397'E  @ 16:11:13 UTC,   667 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   70.6 km 294° @  85.3 km/h
    been 2:  110.9 km 123° @  66.3 km/h
    been 3:   29.9 km 281° @  81.6 km/h
    been 4:   31.7 km  10° @  70.0 km/h
    been 5:   24.1 km 268° @ 100.0 km/h
    been 6:   29.5 km 143° @  89.2 km/h
Afgelegde afstand:                   296.6 km
Duur:                                03:53:22
Gemiddelde snelheid:                 76.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.8 km
Starthoogte:                         383.0 m
Finishhoogte:                        667.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -284 m
Totale score afstand:                296.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.587'N   5°13.880'E =  36° 2.0 km van vertrek
    tijd:    12:22:38 UTC
    alti:    712 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.645'N   5°20.070'E = 161° 25.7 km van vertrek
    tijd:    14:22:38 UTC
    alti:    519 m
Grootste afstand in 2 uur: 159.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    79.9 km/h
Hoogteverlies:             193 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   51.5 km
Been 1:   33.0 km
Been 2:   33.3 km
Totaal:  117.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:17:41 UTC
    einde: 16:24:35 UTC
    duur:  04:06:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     281 m @ 12:40:14 UTC
    hoog punt:    1274 m @ 14:34:40 UTC
    hoogtewinst:   993 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:07:24  bearing 349.9°
    Tweede punt: 14:48:51  bearing 88.8°
    Totale hoek: 98.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8025

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs