CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef16-04-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & DIRK HAMERLYNCK -- 1115,1 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 16/04/2022
Piloot: JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2022-04-16-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:01:40
Duurvlucht : 04:56:13
Vrije vlucht : 342.9 km
Fasttrack : 76.5 kmh
Opgegeven proef: 281.2 km
Driehoek : 219.6 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZR Zoersel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°15.523'N 4°44.618'E
tijd: 10:11:04 UTC
alti: -149 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°15.900'N 4°45.986'E = 66° 1.7 km van vertrek
tijd: 10:16:31 UTC
alti: 485 m
Landingspunt
pos.: 51°15.456'N 4°44.501'E = 228° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:12:44 UTC
alti: -133 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:01:40
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 5.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°15.875'N 4°44.434'E @ 10:19:29 UTC, 509 m
punt 1: 51°21.814'N 6°13.035'E @ 11:53:22 UTC, 601 m
punt 2: 51°12.242'N 5°18.767'E @ 12:46:32 UTC, 926 m
punt 3: 51°22.249'N 4°34.587'E @ 13:28:30 UTC, 1167 m
punt 4: 51°02.778'N 5°22.344'E @ 14:34:43 UTC, 411 m
punt 5: 51°13.155'N 5°04.399'E @ 15:00:15 UTC, 594 m
Finish: 51°14.901'N 4°43.618'E @ 15:11:48 UTC, -3 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 103.5 km 83° @ 66.2 km/h
been 2: 65.6 km 255° @ 74.0 km/h
been 3: 54.6 km 290° @ 78.1 km/h
been 4: 66.3 km 123° @ 60.1 km/h
been 5: 28.4 km 313° @ 66.8 km/h
been 6: 24.4 km 278° @ 126.8 km/h
Afgelegde afstand: 342.9 km
Duur: 04:52:19
Gemiddelde snelheid: 70.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte: 452.0 m
Finishhoogte: -3.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 455 m
Totale score afstand: 342.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°20.329'N 5°58.095'E = 84° 85.9 km van vertrek
tijd: 11:37:12 UTC
alti: 777 m
Finishpunt
pos.: 51°19.184'N 4°46.816'E = 21° 7.3 km van vertrek
tijd: 13:37:12 UTC
alti: 716 m
Grootste afstand in 2 uur: 153.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 76.5 km/h
Hoogteverlies: 61 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 515.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E
punt 1: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 102.5 km 83°
punt 2: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 112.6 km 272°
punt 3: ZUTENDAAL 50°56.850'N 5°35.433'E 85.0 km 125°
punt 4: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 85.0 km 306°
punt 5: BUDEL 51°15.300'N 5°35.980'E 71.4 km 102°
finish: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E 59.1 km 271°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZOERSEL OOSTMALL @ 10:22:28 UTC, 730 m
punt 1: VENLO @ 11:53:27 UTC, 596 m : 102.5 km 67.6 km/h
punt 2: WUUSTWEZEL @ 13:22:16 UTC, 690 m : 112.6 km 76.1 km/h
punt 3: ZUTENDAAL niet gerond
afbreekpunt: 51°02.778'N 5°22.344'E @ 14:34:43 UTC, 411 m : 66.1 km 54.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 281.2 km
Duur van de proef: 04:12:15
Gemiddelde snelheid: 66.9 km/h
Start hoogte: 452 m
Hoogte passeren start: 730 m
Hoogte aan break-punt: 411 m
Hoogteverlies over proef: 41 m
Totale score afstand: 281.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 96.6 km
Been 1: 61.5 km
Been 2: 61.5 km
Totaal: 219.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:16:31 UTC
einde: 15:12:44 UTC
duur: 04:56:13
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 373 m @ 11:43:20 UTC
hoog punt: 1185 m @ 13:28:54 UTC
hoogtewinst: 812 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:28:28 bearing 7.0°
Tweede punt: 14:35:07 bearing 75.2°
Totale hoek: 68.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9668
| |||||||||||||||||||||