01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef16-04-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & DIRK HAMERLYNCK -- 1115,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Zoersel area. Transponder Nederlandse
IGC File gegevens: Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 16/04/2022 Piloot: JB VAN ERCK Zweefvliegtuig: D-KIDX Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf Logger file: 2022-04-16-LXV-8CF-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:01:40 Duurvlucht : 04:56:13 Vrije vlucht : 342.9 km Fasttrack : 76.5 kmh Opgegeven proef: 281.2 km Driehoek : 219.6 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZR Zoersel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°15.523'N 4°44.618'E tijd: 10:11:04 UTC alti: -149 m Ontkoppelpunt pos.: 51°15.900'N 4°45.986'E = 66° 1.7 km van vertrek tijd: 10:16:31 UTC alti: 485 m Landingspunt pos.: 51°15.456'N 4°44.501'E = 228° 0.2 km van vertrek tijd: 15:12:44 UTC alti: -133 m Afstand take-off tot landing: 0.2 Totale vluchtduur: 05:01:40 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 5.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°15.875'N 4°44.434'E @ 10:19:29 UTC, 509 m punt 1: 51°21.814'N 6°13.035'E @ 11:53:22 UTC, 601 m punt 2: 51°12.242'N 5°18.767'E @ 12:46:32 UTC, 926 m punt 3: 51°22.249'N 4°34.587'E @ 13:28:30 UTC, 1167 m punt 4: 51°02.778'N 5°22.344'E @ 14:34:43 UTC, 411 m punt 5: 51°13.155'N 5°04.399'E @ 15:00:15 UTC, 594 m Finish: 51°14.901'N 4°43.618'E @ 15:11:48 UTC, -3 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 103.5 km 83° @ 66.2 km/h been 2: 65.6 km 255° @ 74.0 km/h been 3: 54.6 km 290° @ 78.1 km/h been 4: 66.3 km 123° @ 60.1 km/h been 5: 28.4 km 313° @ 66.8 km/h been 6: 24.4 km 278° @ 126.8 km/h Afgelegde afstand: 342.9 km Duur: 04:52:19 Gemiddelde snelheid: 70.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km Starthoogte: 452.0 m Finishhoogte: -3.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 455 m Totale score afstand: 342.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°20.329'N 5°58.095'E = 84° 85.9 km van vertrek tijd: 11:37:12 UTC alti: 777 m Finishpunt pos.: 51°19.184'N 4°46.816'E = 21° 7.3 km van vertrek tijd: 13:37:12 UTC alti: 716 m Grootste afstand in 2 uur: 153.0 km Beste snelheid in 2 uur: 76.5 km/h Hoogteverlies: 61 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 515.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E punt 1: VENLO 51°21.833'N 6°12.900'E 102.5 km 83° punt 2: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 112.6 km 272° punt 3: ZUTENDAAL 50°56.850'N 5°35.433'E 85.0 km 125° punt 4: WUUSTWEZEL 51°23.320'N 4°35.900'E 85.0 km 306° punt 5: BUDEL 51°15.300'N 5°35.980'E 71.4 km 102° finish: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E 59.1 km 271° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZOERSEL OOSTMALL @ 10:22:28 UTC, 730 m punt 1: VENLO @ 11:53:27 UTC, 596 m : 102.5 km 67.6 km/h punt 2: WUUSTWEZEL @ 13:22:16 UTC, 690 m : 112.6 km 76.1 km/h punt 3: ZUTENDAAL niet gerond afbreekpunt: 51°02.778'N 5°22.344'E @ 14:34:43 UTC, 411 m : 66.1 km 54.8 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 281.2 km Duur van de proef: 04:12:15 Gemiddelde snelheid: 66.9 km/h Start hoogte: 452 m Hoogte passeren start: 730 m Hoogte aan break-punt: 411 m Hoogteverlies over proef: 41 m Totale score afstand: 281.2 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 96.6 km Been 1: 61.5 km Been 2: 61.5 km Totaal: 219.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:16:31 UTC einde: 15:12:44 UTC duur: 04:56:13 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 373 m @ 11:43:20 UTC hoog punt: 1185 m @ 13:28:54 UTC hoogtewinst: 812 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:28:28 bearing 7.0° Tweede punt: 14:35:07 bearing 75.2° Totale hoek: 68.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 9668 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||