CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef16-04-2022 -- Hugo MERTENS & JAN GILLIGOT -- 455,6 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 16/04/2022
Piloot: JAN GILLEGOT
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2022-04-16-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:14:06
Duurvlucht : 02:33:32
Vrije vlucht : 128.7 km
Fasttrack : 66.3 kmh
Driehoek : 119.5 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.232'N 5°22.076'E
tijd: 11:58:07 UTC
alti: -104 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.248'N 5°22.953'E = 88° 1.0 km van vertrek
tijd: 11:58:56 UTC
alti: 336 m
Landingspunt
pos.: 50°58.230'N 5°22.771'E = 90° 0.8 km van vertrek
tijd: 16:12:13 UTC
alti: -91 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:14:06
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 5.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 50°53.732'N 5°12.190'E @ 13:39:57 UTC, 701 m
punt 1: 51°09.175'N 5°14.867'E @ 14:16:29 UTC, 701 m
punt 2: 51°18.559'N 4°51.817'E @ 14:41:21 UTC, 942 m
punt 3: 51°15.976'N 5°08.596'E @ 14:57:41 UTC, 753 m
punt 4: 51°07.895'N 5°27.323'E @ 15:22:57 UTC, 404 m
Finish: 50°57.469'N 5°35.014'E @ 16:01:29 UTC, 566 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 28.8 km 6° @ 47.3 km/h
been 2: 32.0 km 303° @ 77.2 km/h
been 3: 20.1 km 104° @ 73.8 km/h
been 4: 26.5 km 124° @ 62.8 km/h
been 5: 21.3 km 155° @ 33.2 km/h
Afgelegde afstand: 128.7 km
Duur: 02:21:32
Gemiddelde snelheid: 54.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.2 km
Starthoogte: 675.0 m
Finishhoogte: 566.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 109 m
Totale score afstand: 128.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°59.792'N 5°21.080'E = 338° 3.1 km van vertrek
tijd: 14:07:01 UTC
alti: 866 m
Finishpunt
pos.: 50°59.060'N 5°23.443'E = 46° 2.2 km van vertrek
tijd: 16:07:01 UTC
alti: 291 m
Grootste afstand in 2 uur: 132.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 66.3 km/h
Hoogteverlies: 575 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 307.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: MAILLEN ULM 50°22.500'N 4°55.750'E 73.3 km 206°
punt 2: ST. HUBERT-PRIV 50°02.150'N 5°24.270'E 50.7 km 138°
punt 3: RURTALSPERRE 50°38.130'N 6°26.550'E 99.6 km 47°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 83.9 km 297°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 12:25:21 UTC, 776 m
punt 1: MAILLEN ULM niet gerond
afbreekpunt: 50°39.566'N 5°00.703'E @ 12:56:01 UTC, 813 m : 41.1 km 80.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 41.1 km
Duur van de proef: 00:30:40
Gemiddelde snelheid: 80.5 km/h
Start hoogte: 744 m
Hoogte passeren start: 776 m
Hoogte aan break-punt: 813 m
Hoogteverlies over proef: -69 m
Totale score afstand: 41.1 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 51.8 km
Been 1: 34.1 km
Been 2: 33.5 km
Totaal: 119.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 13:38:41 UTC
einde: 16:12:13 UTC
duur: 02:33:32
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 296 m @ 13:47:53 UTC
hoog punt: 987 m @ 14:08:21 UTC
hoogtewinst: 691 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:40:01 bearing 90.5°
Tweede punt: 14:41:21 bearing 30.1°
Totale hoek: -60.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5966
| |||||||||||||||||||||