CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-04-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1885,0 punten

Database gegevens:

Datum: 16-04-2022 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 452.4 km Score: 1885,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
veel wind, soms sterke thermiek maar dikwijls lastig te centreren. Tot aan Venlo wolken verder Duitsland in moeilijk. Toch weer eens een interessante vlucht

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

TRX en Radiocontact NL, D waar nodig

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-16-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 16-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/04/2022
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2022-04-16-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:58:03
Duurvlucht     : 07:49:50
Vrije vlucht   :  461.5 km
Fasttrack      :   74.3 kmh
Opgegeven proef:  452.4 km
Driehoek       :  216.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.725'N   5°12.876'E
    tijd: 09:02:47 UTC
    alti: -129 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°09.574'N   5°13.061'E = 174° 2.1 km van vertrek
    tijd: 09:08:22 UTC
    alti: 893 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.774'N   5°13.088'E =  70° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:00:50 UTC
    alti: -107 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:58:03
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.633'N   5°11.829'E  @ 09:11:00 UTC,   900 m
    punt 1:  51°31.908'N   6°31.871'E  @ 11:15:23 UTC,   422 m
    punt 2:  50°55.014'N   5°19.360'E  @ 12:48:51 UTC,   921 m
    punt 3:  51°23.828'N   6°09.209'E  @ 14:27:52 UTC,   745 m
    punt 4:  50°55.173'N   5°16.935'E  @ 15:41:16 UTC,   973 m
    punt 5:  51°23.138'N   4°52.853'E  @ 16:26:57 UTC,   628 m
    Finish:  51°10.889'N   5°13.543'E  @ 16:58:51 UTC,   102 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  101.0 km  66° @  48.7 km/h
    been 2:  108.7 km 231° @  69.8 km/h
    been 3:   78.9 km  47° @  47.8 km/h
    been 4:   80.9 km 229° @  66.1 km/h
    been 5:   59.0 km 332° @  77.4 km/h
    been 6:   33.1 km 133° @  62.2 km/h
Afgelegde afstand:                   461.5 km
Duur:                                07:47:51
Gemiddelde snelheid:                 59.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         900.0 m
Finishhoogte:                        102.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          798 m
Totale score afstand:                461.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°21.799'N   6°01.133'E =  70° 59.8 km van vertrek
    tijd:    14:20:25 UTC
    alti:    928 m
Finishpunt
    pos.:    51°22.842'N   4°54.523'E = 317° 31.0 km van vertrek
    tijd:    16:20:25 UTC
    alti:    246 m
Grootste afstand in 2 uur: 148.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    74.3 km/h
Hoogteverlies:             682 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 457.4 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL           51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  KAMP LINTFORT AER   51°31.770'N   6°32.170'E    99.5 km  66°
    punt 2:  HASSELT AFRT        50°54.950'N   5°19.420'E   108.8 km 232°
    punt 3:  VENLO BRG           51°23.830'N   6°09.340'E    79.1 km  47°
    punt 4:  HASSELT AFRT        50°54.950'N   5°19.420'E    79.1 km 228°
    punt 5:  WEELDE 07           51°22.870'N   4°54.250'E    59.5 km 331°
    finish:  KEIHEUVEL           51°10.852'N   5°13.245'E    31.4 km 135°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL           @ 09:12:06 UTC,   791 m
    punt 1:  KAMP LINTFORT AER   @ 11:15:27 UTC,   428 m :   99.0 km   48.2 km/h
    punt 2:  HASSELT AFRT        @ 12:48:54 UTC,   911 m :  107.8 km   69.2 km/h
    punt 3:  VENLO BRG           @ 14:27:52 UTC,   745 m :   78.1 km   47.3 km/h
    punt 4:  HASSELT AFRT        @ 15:33:40 UTC,   427 m :   78.1 km   71.2 km/h
    punt 5:  WEELDE 07           @ 16:24:07 UTC,   449 m :   58.5 km   69.6 km/h
    finish:  KEIHEUVEL           @ 16:58:40 UTC,   112 m :   30.9 km   53.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        452.4 km
Duur van de proef:        07:46:34
Gemiddelde snelheid:      58.2 km/h
Start hoogte:             791 m
Hoogte passeren start:    791 m
Hoogte passeren finish:   112 m
Hoogteverlies over proef: 679 m
Totale score afstand:     452.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   73.3 km
Been 1:   82.7 km
Been 2:   60.7 km
Totaal:  216.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:11:00 UTC
    einde: 17:00:50 UTC
    duur:  07:49:50

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     222 m @ 13:30:25 UTC
    hoog punt:    1136 m @ 13:46:11 UTC
    hoogtewinst:   914 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:48:56  bearing 88.1°
    Tweede punt: 16:26:55  bearing 27.0°
    Totale hoek: -61.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7911

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs