CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2022 -- Peter APPELTANS -- 1051,6 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2022 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 18m Immatriculatie: D-KYEA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Peter APPELTANS Club: DAC
Afstand: 318.1 km Score: 1051,6 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR7000 entire flight Climb out EBDT active

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-10-LXV-6NQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2022
Piloot:         PETER APPELTANS
Zweefvliegtuig: EA
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nq
Logger file:    2022-04-10-LXV-6NQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:40:22
Duurvlucht     : 04:35:53
Vrije vlucht   :  318.1 km
Fasttrack      :   93.1 kmh
Driehoek       :  161.4 km
Hoogtewinst    : 1371.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.336'N   5°04.017'E
    tijd: 10:39:53 UTC
    alti: -54 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.065'N   5°03.364'E = 237° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:40:30 UTC
    alti: 329 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.302'N   5°04.054'E = 146° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:20:15 UTC
    alti: -40 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:40:22
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.099'N   5°02.153'E  @ 10:49:02 UTC,   829 m
    punt 1:  51°10.041'N   5°43.989'E  @ 11:45:50 UTC,  1250 m
    punt 2:  51°23.409'N   4°54.515'E  @ 12:39:18 UTC,  1194 m
    punt 3:  51°01.882'N   5°38.200'E  @ 13:26:14 UTC,  1610 m
    punt 4:  51°17.458'N   5°05.341'E  @ 13:58:31 UTC,  1380 m
    punt 5:  51°02.708'N   5°38.176'E  @ 14:30:11 UTC,  1586 m
    Finish:  50°59.966'N   5°01.823'E  @ 15:04:11 UTC,   401 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   52.9 km  67° @  55.9 km/h
    been 2:   62.6 km 294° @  70.3 km/h
    been 3:   64.7 km 128° @  82.7 km/h
    been 4:   48.0 km 307° @  89.2 km/h
    been 5:   47.0 km 125° @  89.1 km/h
    been 6:   42.8 km 263° @  75.6 km/h
Afgelegde afstand:                   318.1 km
Duur:                                04:15:09
Gemiddelde snelheid:                 74.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Starthoogte:                         572.0 m
Finishhoogte:                        401.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          171 m
Totale score afstand:                318.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°18.706'N   5°02.365'E = 357° 34.1 km van vertrek
    tijd:    12:54:38 UTC
    alti:    1688 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.827'N   5°04.960'E =  50° 1.4 km van vertrek
    tijd:    14:54:39 UTC
    alti:    565 m
Grootste afstand in 2 uur: 186.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.1 km/h
Hoogteverlies:             1123 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   52.7 km
Been 1:   62.4 km
Been 2:   46.3 km
Totaal:  161.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:44:22 UTC
    einde: 15:20:15 UTC
    duur:  04:35:53

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     572 m @ 10:44:30 UTC
    hoog punt:    1943 m @ 14:18:19 UTC
    hoogtewinst:  1371 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:25:26  bearing 80.2°
    Tweede punt: 12:39:18  bearing 28.4°
    Totale hoek: -51.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4923

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs