CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-04-2022 -- Jo SCHOETERS & ANDY VAN HELDEN -- 1840,0 punten

Database gegevens:

Datum: 24-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KLWO
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jo SCHOETERS Club: KACK
Afstand: 552 km Score: 1840,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: ANDY VAN HELDEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Opgegeven proef Keih-Malden-Borkenberge-Keih maar een beetje uitgebreid en Malden ter hoogte van Lemelerveld gerond. Zoals voorspeld, ontstaan cumuli pas vanaf 13u. De eerste helft prachtig cumulusweer, de tweede helft meer behoedzaam gevlogen en wat gebreid tot de 550 vol waren. Onder de streep een prachtige vliegdag.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Dutch Mil: CTR Gilze en Volkel not active. Niederrhein SQ + Freq.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-24-LXV-7UO-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 24-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/04/2022
Piloot:         MONIKA OSWALD
Zweefvliegtuig: D-KLWO
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 7uo
Logger file:    2022-04-24-LXV-7UO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:44:16
Duurvlucht     : 06:38:24
Vrije vlucht   :  552.0 km
Fasttrack      :  105.1 kmh
Driehoek       :  388.0 km
Hoogtewinst    : 1324.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.727'N   5°12.881'E
    tijd: 11:04:35 UTC
    alti: 108 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.513'N   5°13.909'E =  20° 3.5 km van vertrek
    tijd: 11:10:27 UTC
    alti: 937 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.822'N   5°13.116'E =  57° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:48:51 UTC
    alti: 95 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:44:16
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.914'N   5°12.387'E  @ 11:19:07 UTC,  1359 m
    punt 1:  51°26.954'N   4°42.494'E  @ 11:53:59 UTC,  1245 m
    punt 2:  52°28.932'N   6°28.502'E  @ 13:40:55 UTC,  1143 m
    punt 3:  51°47.261'N   7°18.274'E  @ 14:44:00 UTC,  1653 m
    punt 4:  51°00.159'N   5°16.904'E  @ 16:17:36 UTC,  1502 m
    punt 5:  51°08.650'N   5°39.981'E  @ 16:59:28 UTC,  1357 m
    Finish:  51°18.457'N   5°04.603'E  @ 17:38:20 UTC,  1131 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   47.0 km 313° @  80.8 km/h
    been 2:  167.2 km  46° @  93.8 km/h
    been 3:   95.9 km 143° @  91.2 km/h
    been 4:  165.7 km 239° @ 106.2 km/h
    been 5:   31.2 km  59° @  44.7 km/h
    been 6:   45.0 km 294° @  69.5 km/h
Afgelegde afstand:                   552.0 km
Duur:                                06:19:13
Gemiddelde snelheid:                 87.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.3 km
Starthoogte:                         828.0 m
Finishhoogte:                        1131.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -303 m
Totale score afstand:                552.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°05.431'N   6°54.535'E =  48° 155.1 km van vertrek
    tijd:    14:18:23 UTC
    alti:    1768 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.745'N   5°17.596'E = 163° 19.3 km van vertrek
    tijd:    16:18:24 UTC
    alti:    1402 m
Grootste afstand in 2 uur: 210.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.1 km/h
Hoogteverlies:             366 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 389.8 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN-KEIHEUVEL   51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  MEER              51°27.120'N   4°43.180'E    46.2 km 311°
    punt 2:  MALDEN            51°47.200'N   5°52.830'E    88.6 km  65°
    punt 3:  BORKENBERGE       51°46.719'N   7°17.120'E    96.9 km  90°
    finish:  BALEN             51°10.850'N   5°13.250'E   158.1 km 246°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN-KEIHEUVEL   @ 17:27:12 UTC,  1525 m
    punt 1:  MEER              niet gerond
    afbreekpunt: 51°18.517'N   5°04.660'E  @ 17:38:24 UTC, 1124 m : 16.6 km 88.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        16.6 km
Duur van de proef:        00:11:12
Gemiddelde snelheid:      88.8 km/h
Start hoogte:             681 m
Hoogte passeren start:    1525 m
Hoogte aan break-punt:    1124 m
Hoogteverlies over proef: -443 m
Totale score afstand:     16.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  167.2 km
Been 1:  108.7 km
Been 2:  112.1 km
Totaal:  388.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:10:27 UTC
    einde: 17:48:51 UTC
    duur:  06:38:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     681 m @ 11:42:57 UTC
    hoog punt:    2005 m @ 16:38:00 UTC
    hoogtewinst:  1324 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:53:58  bearing 14.3°
    Tweede punt: 16:17:44  bearing 78.5°
    Totale hoek: 64.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11176

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs