CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-04-2022 -- Hugo JANSEN -- 1599,7 punten

Database gegevens:

Datum: 24-04-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 401.7 km Score: 1599,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht, behalve bij EDLV 6101 + uitluisteren 119.110, Zwartberg geen paradrop.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-24-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 24-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/04/2022
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2022-04-24-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:58:20
Duurvlucht     : 05:57:35
Vrije vlucht   :  451.0 km
Fasttrack      :   97.4 kmh
Opgegeven proef:  401.7 km
Driehoek       :  307.7 km
Hoogtewinst    : 1591.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.586'N   4°57.077'E
    tijd: 11:00:55 UTC
    alti: 107 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.731'N   4°57.812'E =  72° 0.9 km van vertrek
    tijd: 11:01:40 UTC
    alti: 715 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.567'N   4°57.032'E = 236° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:59:15 UTC
    alti: 97 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:58:20
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.597'N   4°59.194'E  @ 11:13:15 UTC,  1103 m
    punt 1:  50°57.794'N   5°22.300'E  @ 11:58:11 UTC,  1162 m
    punt 2:  51°35.561'N   6°31.196'E  @ 13:43:23 UTC,  1186 m
    punt 3:  50°58.714'N   5°29.153'E  @ 14:39:21 UTC,  1559 m
    punt 4:  51°26.057'N   4°30.741'E  @ 15:40:22 UTC,  1498 m
    punt 5:  51°05.731'N   5°13.384'E  @ 16:34:00 UTC,  1553 m
    Finish:  51°24.150'N   4°55.565'E  @ 16:57:33 UTC,   258 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   58.2 km 152° @  77.7 km/h
    been 2:  106.4 km  48° @  60.7 km/h
    been 3:   99.4 km 227° @ 106.5 km/h
    been 4:   84.8 km 307° @  83.4 km/h
    been 5:   62.3 km 127° @  69.7 km/h
    been 6:   40.0 km 329° @ 101.8 km/h
Afgelegde afstand:                   451.0 km
Duur:                                05:44:18
Gemiddelde snelheid:                 78.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Starthoogte:                         467.0 m
Finishhoogte:                        258.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          209 m
Totale score afstand:                451.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°34.242'N   6°26.576'E =  79° 105.5 km van vertrek
    tijd:    13:51:57 UTC
    alti:    1783 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.388'N   4°43.961'E = 269° 15.2 km van vertrek
    tijd:    15:51:57 UTC
    alti:    1385 m
Grootste afstand in 2 uur: 194.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.4 km/h
Hoogteverlies:             398 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 506.7 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  1HASS     50°58.200'N   5°22.500'E    55.7 km 149°
    punt 2:  30ALP     51°34.526'N   6°30.639'E   104.0 km  49°
    punt 3:  10WIT     50°59.200'N   5°28.700'E    97.4 km 228°
    punt 4:  10NIE     51°26.000'N   4°31.500'E    83.1 km 307°
    punt 5:  LIM09     50°54.700'N   5°36.900'E    95.8 km 127°
    finish:  1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E    70.7 km 321°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEELKC   @ 11:15:09 UTC,  1061 m
    punt 1:  1HASS     @ 11:58:25 UTC,  1120 m :   55.7 km   77.3 km/h
    punt 2:  30ALP     @ 13:43:02 UTC,  1126 m :  104.0 km   59.6 km/h
    punt 3:  10WIT     @ 14:39:28 UTC,  1547 m :   97.4 km  103.5 km/h
    punt 4:  10NIE     @ 15:40:18 UTC,  1482 m :   83.1 km   82.0 km/h
    punt 5:  LIM09     niet gerond
    afbreekpunt: 51°05.747'N   5°13.410'E  @ 16:33:59 UTC, 1552 m : 61.5 km 68.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        401.7 km
Duur van de proef:        05:18:50
Gemiddelde snelheid:      75.6 km/h
Start hoogte:             467 m
Hoogte passeren start:    1061 m
Hoogte aan break-punt:    1552 m
Hoogteverlies over proef: -1085 m
Totale score afstand:     401.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   87.3 km
Been 1:   86.2 km
Been 2:  134.2 km
Totaal:  307.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:01:40 UTC
    einde: 16:59:15 UTC
    duur:  05:57:35

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     467 m @ 11:04:24 UTC
    hoog punt:    2058 m @ 14:47:44 UTC
    hoogtewinst:  1591 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:58:13  bearing 83.4°
    Tweede punt: 15:40:26  bearing 1.8°
    Totale hoek: -81.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8962

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs