CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-04-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1580,2 punten

Database gegevens:

Datum: 24-04-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 438.5 km Score: 1580,2 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
De Anemoi deed zijn werk, als was het vandaag niet moeilijk, een strakke wind uit noord-oost en volgens de live wind, tot 35km/u. Nog eens voor de verandering een OP erin gestopt samen met Bart. Het eerste been ging niet zo vlot omdat ik denk ik nog wat te terughoudend was. Tegen de wind richting Dinslaken ging me beter af. Bij bree Sebastien in de BU tegen gekomen en samen een heel stuk gevlogen tot aan kamp lindford waar we een iets ander keerpunt hadden. Eens bij Dinslaken waren het grote plate met veel schaduw aan de grond en was het even zoeken om het stijgen te vinden, en doorvliegen stuk achter het keerpunt. De terugweg ging zoals voorzien met die wind vlot. Een bij Zonhoven toch maar beslist om de OP te laten voor wat het was. Idee was naarna om achter Weelde te draaien en nog eens naar De Limburg te gaan. Op de terugweg van achter Gilze me echter laten vangen. Niet het stijgen gevonden en bij Ravels toch maar terug naar Weelde. Moeten uitgraven vanuit 300m om zo om 19u mijn 1000m hoogtewinste te doen. Veel kilometers heeft het niet opgeleverd. Met de hoogte een kilometer of 8 verder dan voorheen om vervolgens net niet aan het been van 20km te komen. Maar niet geklaagt was nog eens fijn vliegen tot net voor 20u.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, bij Niederrhein 6101 en uitluisteren op 119.110, bij gilze contact dutch mill voor gilze -> niet actief.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-04-24-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 24-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/04/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-04-24-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:49:59
Duurvlucht     : 06:48:54
Vrije vlucht   :  438.5 km
Fasttrack      :   98.1 kmh
Opgegeven proef:  306.2 km
Driehoek       :  282.0 km
Hoogtewinst    : 1455.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.587'N   4°57.084'E
    tijd: 10:57:58 UTC
    alti: 109 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.773'N   4°57.915'E =  70° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:59:03 UTC
    alti: 733 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.559'N   4°57.058'E = 210° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:47:57 UTC
    alti: 98 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:49:59
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.187'N   4°51.829'E  @ 11:10:41 UTC,  1066 m
    punt 1:  51°00.354'N   5°22.310'E  @ 12:10:49 UTC,  1726 m
    punt 2:  51°38.533'N   6°54.595'E  @ 13:52:14 UTC,  1123 m
    punt 3:  51°13.349'N   5°33.022'E  @ 14:52:04 UTC,  1375 m
    punt 4:  50°59.560'N   5°22.642'E  @ 15:09:08 UTC,  1641 m
    punt 5:  51°38.377'N   4°54.774'E  @ 16:19:25 UTC,  1596 m
    Finish:  51°16.089'N   5°01.572'E  @ 17:17:00 UTC,  1218 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   55.3 km 140° @  55.1 km/h
    been 2:  128.5 km  56° @  76.0 km/h
    been 3:  105.4 km 244° @ 105.7 km/h
    been 4:   28.3 km 205° @  99.5 km/h
    been 5:   78.9 km 336° @  67.4 km/h
    been 6:   42.1 km 169° @  43.8 km/h
Afgelegde afstand:                   438.5 km
Duur:                                06:06:19
Gemiddelde snelheid:                 71.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.8 km
Starthoogte:                         730.0 m
Finishhoogte:                        1218.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -488 m
Totale score afstand:                438.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°23.880'N   6°12.632'E =  89° 87.6 km van vertrek
    tijd:    13:12:08 UTC
    alti:    1839 m
Finishpunt
    pos.:    51°03.250'N   5°22.508'E = 142° 47.9 km van vertrek
    tijd:    15:12:09 UTC
    alti:    1360 m
Grootste afstand in 2 uur: 196.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.1 km/h
Hoogteverlies:             479 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 454.8 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    start:   WEELDE 0   51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  ZONHOVEN   51°00.727'N   5°22.286'E    52.5 km 141°
    punt 2:  DINSLAKE   51°36.999'N   6°51.789'E   123.9 km  56°
    punt 3:  ZONHOVEN   51°00.727'N   5°22.286'E   123.9 km 238°
    punt 4:  SEVENUM    51°24.438'N   6°01.315'E    63.2 km  46°
    punt 5:  KEIHEUVE   51°10.851'N   5°13.245'E    61.3 km 246°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    landing: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 0   @ 11:12:29 UTC,  1013 m
    punt 1:  ZONHOVEN   @ 12:10:47 UTC,  1727 m :   52.5 km   54.0 km/h
    punt 2:  DINSLAKE   @ 13:55:14 UTC,  1473 m :  123.9 km   71.1 km/h
    punt 3:  ZONHOVEN   @ 15:09:58 UTC,  1504 m :  123.9 km   99.4 km/h
    punt 4:  SEVENUM    niet gerond
    afbreekpunt: 51°07.201'N   5°20.570'E  @ 15:16:04 UTC, 1142 m : 6.1 km 59.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        306.2 km
Duur van de proef:        04:03:35
Gemiddelde snelheid:      75.4 km/h
Start hoogte:             730 m
Hoogte passeren start:    1013 m
Hoogte aan break-punt:    1142 m
Hoogteverlies over proef: -412 m
Totale score afstand:     306.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   95.7 km
Been 1:   78.9 km
Been 2:  107.3 km
Totaal:  282.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:59:03 UTC
    einde: 17:47:57 UTC
    duur:  06:48:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     617 m @ 11:16:30 UTC
    hoog punt:    2072 m @ 14:21:08 UTC
    hoogtewinst:  1455 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:09:06  bearing 80.4°
    Tweede punt: 16:19:19  bearing 19.7°
    Totale hoek: -60.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6904

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs