CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-04-2022 -- Ward GYSEMANS -- 3017,0 punten

Database gegevens:

Datum: 27-04-2022 Type proef: OP
Toestel: DG 400 17m Immatriculatie: DKEKF
Handicapfactor: 109 Klasse: Motor
Piloot: Ward GYSEMANS Club: KACK
Afstand: 657.7 km Score: 3017,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gilze Rijen gesloten Crossing Niederhein met Niederhein TWR

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-27-LXV-2MM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 27-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/04/2022
Piloot:         GYSEMANS WARD
Zweefvliegtuig: DKEKF
Toestel type:   DG-400 (15M)    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2mm
Logger file:    2022-04-27-LXV-2MM-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:17:32
Duurvlucht     : 08:11:07
Vrije vlucht   :  685.1 km
Fasttrack      :   93.9 kmh
Opgegeven proef:  657.7 km
Driehoek       :  432.6 km
Hoogtewinst    : 1129.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.774'N   5°12.973'E
    tijd: 08:50:21 UTC
    alti: -82 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°14.810'N   5°09.447'E = 331° 8.5 km van vertrek
    tijd: 08:56:46 UTC
    alti: 1201 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.786'N   5°13.014'E =  65° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:07:53 UTC
    alti: -69 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 08:17:32
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°14.810'N   5°09.447'E  @ 08:56:46 UTC,  1201 m
    punt 1:  51°35.923'N   4°42.469'E  @ 09:40:44 UTC,   862 m
    punt 2:  52°28.702'N   6°40.762'E  @ 11:32:49 UTC,  1070 m
    punt 3:  53°04.949'N   6°49.624'E  @ 12:18:48 UTC,   576 m
    punt 4:  53°04.115'N   8°18.534'E  @ 13:29:40 UTC,   691 m
    punt 5:  51°20.056'N   5°49.687'E  @ 16:40:32 UTC,  1111 m
    Finish:  51°10.740'N   5°12.179'E  @ 17:06:02 UTC,   132 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.1 km 322° @  68.4 km/h
    been 2:  167.0 km  53° @  89.4 km/h
    been 3:   68.0 km   8° @  88.7 km/h
    been 4:   99.3 km  90° @  84.1 km/h
    been 5:  256.9 km 222° @  80.8 km/h
    been 6:   46.9 km 249° @ 110.4 km/h
Afgelegde afstand:                   688.2 km
Duur:                                08:09:16
Gemiddelde snelheid:                 84.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         1201.0 m
Finishhoogte:                        132.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1069 m
Totale score afstand:                685.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°58.780'N   7°08.027'E =  32° 239.6 km van vertrek
    tijd:    12:42:36 UTC
    alti:    1203 m
Finishpunt
    pos.:    52°20.696'N   7°14.153'E =  46° 190.4 km van vertrek
    tijd:    14:42:36 UTC
    alti:    648 m
Grootste afstand in 2 uur: 187.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    93.9 km/h
Hoogteverlies:             555 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 660.7 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ARENDONK           51°17.720'N   5°05.680'E
    punt 1:  PRINSENBEEK        51°36.003'N   4°42.321'E    43.4 km 322°
    punt 2:  VEENDAM            53°05.067'N   6°49.417'E   219.4 km  40°
    punt 3:  OLDENBURG HATTEN   53°04.117'N   8°18.750'E    99.8 km  90°
    finish:  KEIHEUVEL          51°10.852'N   5°13.245'E   298.2 km 226°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ARENDONK           @ 09:00:30 UTC,   994 m
    punt 1:  PRINSENBEEK        @ 09:40:45 UTC,   861 m :   42.9 km   63.9 km/h
    punt 2:  VEENDAM            @ 12:18:47 UTC,   577 m :  218.4 km   82.9 km/h
    punt 3:  OLDENBURG HATTEN   @ 13:29:41 UTC,   691 m :   98.8 km   83.6 km/h
    finish:  KEIHEUVEL          @ 17:05:29 UTC,   191 m :  297.7 km   82.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        657.7 km
Duur van de proef:        08:04:59
Gemiddelde snelheid:      81.4 km/h
Start hoogte:             994 m
Hoogte passeren start:    994 m
Hoogte passeren finish:   191 m
Hoogteverlies over proef: 803 m
Totale score afstand:     657.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  190.3 km
Been 1:  121.1 km
Been 2:  121.1 km
Totaal:  432.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:56:46 UTC
    einde: 17:07:53 UTC
    duur:  08:11:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     241 m @ 12:28:41 UTC
    hoog punt:    1370 m @ 16:07:56 UTC
    hoogtewinst:  1129 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:40:44  bearing 11.3°
    Tweede punt: 16:55:34  bearing 63.3°
    Totale hoek: 52.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 26843

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs