CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-04-2022 -- Wim AKKERMANS -- 2299,3 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 30/04/2022
Piloot: WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KVLC
Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais
Logger file: 2022-04-30-LXV-AIS-01.IGC
Motor detectie: RPM
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:34:29
Duurvlucht : 07:18:42
Vrije vlucht : 701.3 km
Fasttrack : 129.9 kmh
Opgegeven proef: 237.9 km
Driehoek : 444.3 km
Hoogtewinst : 1331.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.723'N 5°12.893'E
tijd: 07:53:23 UTC
alti: -95 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°10.266'N 5°13.085'E = 165° 0.9 km van vertrek
tijd: 07:56:41 UTC
alti: 453 m
Landingspunt
pos.: 51°10.785'N 5°13.002'E = 48° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:27:52 UTC
alti: -69 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:34:29
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 6.4 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°10.277'N 5°13.070'E @ 07:56:42 UTC, 449 m
punt 1: 52°22.516'N 8°06.471'E @ 10:49:40 UTC, 749 m
punt 2: 52°44.602'N 7°20.769'E @ 11:30:34 UTC, 1182 m
punt 3: 52°24.185'N 7°29.159'E @ 11:48:54 UTC, 1066 m
punt 4: 51°16.100'N 6°12.087'E @ 13:00:17 UTC, 691 m
punt 5: 50°35.893'N 6°29.259'E @ 13:37:58 UTC, 960 m
Finish: 51°18.709'N 5°07.205'E @ 15:12:35 UTC, 230 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 240.3 km 55° @ 83.3 km/h
been 2: 65.9 km 309° @ 96.7 km/h
been 3: 39.0 km 166° @ 127.8 km/h
been 4: 154.2 km 215° @ 129.6 km/h
been 5: 77.2 km 165° @ 122.9 km/h
been 6: 124.6 km 310° @ 79.0 km/h
Afgelegde afstand: 701.3 km
Duur: 07:15:53
Gemiddelde snelheid: 96.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 16.2 km
Starthoogte: 453.0 m
Finishhoogte: 230.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 223 m
Totale score afstand: 701.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 52°37.439'N 7°30.924'E = 44° 225.7 km van vertrek
tijd: 11:22:55 UTC
alti: 1399 m
Finishpunt
pos.: 50°50.131'N 6°19.599'E = 116° 86.9 km van vertrek
tijd: 13:22:55 UTC
alti: 617 m
Grootste afstand in 2 uur: 259.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 129.9 km/h
Hoogteverlies: 782 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 755.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E
punt 1: SCHWEDENSTEBEL UL 52°49.349'N 10°02.398'E 377.9 km 59°
finish: KEI FIN KEIHEUVE 51°10.850'N 5°13.217'E 377.9 km 243°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: KEI FIN KEIHEUVE @ 07:57:19 UTC, 388 m
punt 1: SCHWEDENSTEBEL UL niet gerond
afbreekpunt: 52°22.555'N 8°06.456'E @ 10:49:42 UTC, 746 m : 237.9 km 82.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 237.9 km
Duur van de proef: 02:52:23
Gemiddelde snelheid: 82.8 km/h
Start hoogte: 388 m
Hoogte passeren start: 388 m
Hoogte aan break-punt: 746 m
Hoogteverlies over proef: -358 m
Totale score afstand: 237.9 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 158.3 km
Been 1: 124.4 km
Been 2: 161.6 km
Totaal: 444.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 07:56:41 UTC
einde: 15:15:23 UTC
duur: 07:18:42
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 222 m @ 09:13:17 UTC
hoog punt: 1553 m @ 11:51:27 UTC
hoogtewinst: 1331 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:30:35 bearing 42.7°
Tweede punt: 13:37:21 bearing 102.9°
Totale hoek: 60.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 25431
| |||||||||||||||||||||