CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-05-2022 -- Bart LEYSEN -- 942,7 punten

Database gegevens:

Datum: 08-05-2022 Type proef: OP
Toestel: ASW 20 Immatriculatie: D-9089
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 207.4 km Score: 942,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: In behandeling IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-08-LXV-JXV-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Luchtruim? Transponder NL?

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 08-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/05/2022
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-9089
Toestel type:   ASW 20    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jxv
Logger file:    2022-05-08-LXV-JXV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:06:20
Duurvlucht     : 03:05:34
Vrije vlucht   :  193.1 km
Fasttrack      :   76.7 kmh
Opgegeven proef:  207.4 km
Hoogtewinst    : 1207.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.585'N   4°57.083'E
    tijd: 11:54:46 UTC
    alti: -95 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.795'N   4°57.922'E =  68° 1.0 km van vertrek
    tijd: 11:55:32 UTC
    alti: 326 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.527'N   4°56.907'E = 242° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:01:06 UTC
    alti: -88 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:06:20
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°24.163'N   5°02.415'E  @ 12:17:40 UTC,  1011 m
    punt 1:  51°29.188'N   4°44.447'E  @ 12:31:29 UTC,   629 m
    punt 2:  51°09.724'N   5°22.824'E  @ 13:14:46 UTC,   894 m
    punt 3:  50°57.011'N   5°35.247'E  @ 13:43:45 UTC,   933 m
    punt 4:  51°05.450'N   5°13.130'E  @ 14:14:12 UTC,  1404 m
    Finish:  51°29.068'N   4°44.433'E  @ 14:49:59 UTC,   924 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.8 km 294° @  99.1 km/h
    been 2:   57.4 km 129° @  79.5 km/h
    been 3:   27.7 km 148° @  57.3 km/h
    been 4:   30.2 km 301° @  59.6 km/h
    been 5:   55.1 km 323° @  92.3 km/h
Afgelegde afstand:                   193.1 km
Duur:                                02:32:19
Gemiddelde snelheid:                 76.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.8 km
Starthoogte:                         215.0 m
Finishhoogte:                        924.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -709 m
Totale score afstand:                193.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.927'N   5°06.866'E = 141° 18.2 km van vertrek
    tijd:    12:57:22 UTC
    alti:    756 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.049'N   4°58.386'E =  60° 1.7 km van vertrek
    tijd:    14:57:22 UTC
    alti:    144 m
Grootste afstand in 2 uur: 153.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    76.7 km/h
Hoogteverlies:             612 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 210.4 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE25     51°24.867'N   5°02.233'E
    punt 1:  MEER GRN     51°29.240'N   4°44.200'E    22.4 km 291°
    punt 2:  ZUTENAERO    50°56.950'N   5°35.550'E    84.6 km 135°
    punt 3:  MEER GRN     51°29.240'N   4°44.200'E    84.6 km 315°
    finish:  WEELDEAERO   51°24.050'N   4°58.133'E    18.8 km 121°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE25     @ 12:18:38 UTC,   972 m
    punt 1:  MEER GRN     @ 12:31:30 UTC,   627 m :   21.9 km  102.2 km/h
    punt 2:  ZUTENAERO    @ 13:43:46 UTC,   933 m :   83.6 km   69.4 km/h
    punt 3:  MEER GRN     @ 14:49:59 UTC,   924 m :   83.6 km   75.8 km/h
    finish:  WEELDEAERO   @ 14:57:16 UTC,   113 m :   18.3 km  150.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        207.4 km
Duur van de proef:        02:38:38
Gemiddelde snelheid:      78.5 km/h
Start hoogte:             215 m
Hoogte passeren start:    972 m
Hoogte passeren finish:   113 m
Hoogteverlies over proef: 102 m
Totale score afstand:     207.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   17.0 km
Been 1:   26.8 km
Been 2:   17.0 km
Totaal:   60.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:55:32 UTC
    einde: 15:01:06 UTC
    duur:  03:05:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     215 m @ 12:04:15 UTC
    hoog punt:    1422 m @ 14:14:20 UTC
    hoogtewinst:  1207 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:31:31  bearing 15.2°
    Tweede punt: 13:43:43  bearing 85.6°
    Totale hoek: 70.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5744

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs