CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-05-2022 -- Dirk ROGGEMAN & RONALD SUPPLY -- 506,0 punten

Database gegevens:

Datum: 09-05-2022 Type proef: VV
Toestel: ASG 32 Mi Immatriculatie: D-KFFP
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Dirk ROGGEMAN Club: KFC
Afstand: 151.8 km Score: 506,0 pt
Vertrekpunt: EBMO Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: RONALD SUPPLY
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

geen gecontroleerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-09-LXV-6P7-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 09-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/05/2022
Piloot:         D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KFFP
Toestel type:   ASG 32MI    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6p7
Logger file:    2022-05-09-LXV-6P7-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:51:10
Duurvlucht     : 03:43:20
Vrije vlucht   :  151.8 km
Fasttrack      :   59.5 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBMO  Moorsele        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°51.244'N   3°09.095'E
    tijd: 11:21:45 UTC
    alti: -79 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°52.708'N   3°07.112'E = 319° 3.6 km van vertrek
    tijd: 11:29:35 UTC
    alti: 821 m
Landingspunt 
    pos.: 50°51.135'N   3°08.931'E = 224° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:12:55 UTC
    alti: -62 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:51:10
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°52.768'N   3°07.158'E  @ 11:29:39 UTC,   834 m
    punt 1:  50°40.145'N   3°36.088'E  @ 12:50:01 UTC,  1234 m
    punt 2:  50°23.605'N   3°45.661'E  @ 13:16:55 UTC,   879 m
    punt 3:  50°32.261'N   3°35.497'E  @ 13:44:13 UTC,  1179 m
    punt 4:  50°46.270'N   3°28.030'E  @ 14:05:53 UTC,  1149 m
    Finish:  50°54.596'N   3°05.782'E  @ 14:44:53 UTC,  1056 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   41.3 km 124° @  30.8 km/h
    been 2:   32.7 km 160° @  72.9 km/h
    been 3:   20.1 km 323° @  44.1 km/h
    been 4:   27.4 km 341° @  75.9 km/h
    been 5:   30.3 km 301° @  46.7 km/h
Afgelegde afstand:                   151.8 km
Duur:                                03:15:14
Gemiddelde snelheid:                 46.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.3 km
Starthoogte:                         821.0 m
Finishhoogte:                        1056.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -235 m
Totale score afstand:                151.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°45.776'N   3°21.796'E = 124° 18.0 km van vertrek
    tijd:    12:24:01 UTC
    alti:    1226 m
Finishpunt
    pos.:    50°50.974'N   3°13.610'E =  95° 5.3 km van vertrek
    tijd:    14:24:01 UTC
    alti:    1178 m
Grootste afstand in 2 uur: 119.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    59.5 km/h
Hoogteverlies:             48 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 254.9 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1MOOR   50°51.150'N   3°08.850'E
    punt 1:  10ERQ   50°19.450'N   4°07.010'E    90.4 km 130°
    punt 2:  4CANI   50°08.500'N   3°15.850'E    64.1 km 252°
    punt 3:  10LEU   50°36.320'N   3°36.980'E    57.3 km  26°
    finish:  1MOOR   50°51.150'N   3°08.850'E    43.0 km 310°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1MOOR   @ 12:01:43 UTC,  1112 m
    punt 1:  10ERQ   niet gerond
    afbreekpunt: 50°24.616'N   3°46.733'E  @ 13:22:21 UTC, 1177 m : 64.5 km 48.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        64.5 km
Duur van de proef:        01:20:38
Gemiddelde snelheid:      48.0 km/h
Start hoogte:             381 m
Hoogte passeren start:    1112 m
Hoogte aan break-punt:    1177 m
Hoogteverlies over proef: -796 m
Totale score afstand:     64.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   19.1 km
Been 1:   28.0 km
Been 2:   18.3 km
Totaal:   65.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:29:35 UTC
    einde: 15:12:55 UTC
    duur:  03:43:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     381 m @ 11:38:59 UTC
    hoog punt:    1302 m @ 13:05:47 UTC
    hoogtewinst:   921 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:16:59  bearing 222.3°
    Tweede punt: 15:01:21  bearing 275.1°
    Totale hoek: 52.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5786

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs