CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Erik DE VOS -- 773,5 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus 2cFES 18m Immatriculatie: D-KTEF
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Erik DE VOS Club: KFC
Afstand: 218.5 km Score: 773,5 pt
Vertrekpunt: EBTY Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-LXV-A86-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a86
Logger file:    2022-05-14-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:100, HW:1
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:48:57
Duurvlucht     : 03:46:23
Vrije vlucht   :  218.5 km
Fasttrack      :   68.8 kmh
Opgegeven proef:  193.6 km
Driehoek       :  166.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTY  Maubray        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°31.954'N   3°29.397'E
    tijd: 12:10:36 UTC
    alti: -27 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°31.334'N   3°30.880'E = 123° 2.1 km van vertrek
    tijd: 12:13:10 UTC
    alti: 499 m
Landingspunt 
    pos.: 50°31.878'N   3°29.854'E = 105° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:59:33 UTC
    alti: -11 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 03:48:57
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°30.368'N   3°32.123'E  @ 12:20:47 UTC,  1013 m
    punt 1:  50°43.028'N   3°31.339'E  @ 12:45:31 UTC,   679 m
    punt 2:  50°52.472'N   3°22.947'E  @ 13:09:59 UTC,  1134 m
    punt 3:  51°04.936'N   3°27.111'E  @ 13:34:58 UTC,  1220 m
    punt 4:  50°51.463'N   2°53.496'E  @ 14:14:11 UTC,   995 m
    punt 5:  50°27.543'N   3°49.704'E  @ 15:38:22 UTC,   857 m
    Finish:  50°31.273'N   3°29.438'E  @ 15:56:57 UTC,   208 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.5 km 358° @  57.0 km/h
    been 2:   20.1 km 331° @  49.3 km/h
    been 3:   23.6 km  12° @  56.7 km/h
    been 4:   46.6 km 238° @  71.3 km/h
    been 5:   79.7 km 124° @  56.8 km/h
    been 6:   24.9 km 286° @  80.5 km/h
Afgelegde afstand:                   218.5 km
Duur:                                03:36:10
Gemiddelde snelheid:                 60.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         499.0 m
Finishhoogte:                        208.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          291 m
Totale score afstand:                218.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.982'N   3°19.301'E = 348° 56.9 km van vertrek
    tijd:    13:49:26 UTC
    alti:    1382 m
Finishpunt
    pos.:    50°30.592'N   3°31.833'E = 131° 3.8 km van vertrek
    tijd:    15:49:29 UTC
    alti:    640 m
Grootste afstand in 2 uur: 137.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    68.8 km/h
Hoogteverlies:             742 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 301.0 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   01 FREE TURNPOINT   50°30.454'N   3°32.071'E
    punt 1:  02 FREE TURNPOINT   51°04.558'N   3°26.900'E    63.5 km 355°
    punt 2:  03 FREE TURNPOINT   50°51.182'N   2°53.756'E    46.1 km 238°
    punt 3:  SAINT GHISLAIN B    50°27.483'N   3°49.250'E    78.8 km 124°
    punt 4:  VALENCIENNES        50°19.483'N   3°27.933'E    29.3 km 240°
    punt 5:  06 FREE TURNPOINT   50°18.376'N   4°02.403'E    41.0 km  93°
    finish:  07 FREE TURNPOINT   50°30.467'N   3°32.071'E    42.4 km 302°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   01 FREE TURNPOINT   @ 12:20:56 UTC,   996 m
    punt 1:  02 FREE TURNPOINT   @ 13:34:37 UTC,  1235 m :   63.0 km   51.3 km/h
    punt 2:  03 FREE TURNPOINT   @ 14:13:34 UTC,   998 m :   45.1 km   69.4 km/h
    punt 3:  SAINT GHISLAIN B    @ 15:38:13 UTC,   874 m :   77.8 km   55.1 km/h
    punt 4:  VALENCIENNES        niet gerond
    afbreekpunt: 50°30.557'N   3°31.928'E  @ 15:49:25 UTC, 640 m : 7.7 km 41.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        193.6 km
Duur van de proef:        03:28:29
Gemiddelde snelheid:      55.7 km/h
Start hoogte:             499 m
Hoogte passeren start:    996 m
Hoogte aan break-punt:    640 m
Hoogteverlies over proef: -141 m
Totale score afstand:     193.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.5 km
Been 1:   56.8 km
Been 2:   62.9 km
Totaal:  166.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:13:10 UTC
    einde: 15:59:33 UTC
    duur:  03:46:23

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     499 m @ 12:13:10 UTC
    hoog punt:    1386 m @ 13:48:58 UTC
    hoogtewinst:   887 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:35:02  bearing 286.0°
    Tweede punt: 15:38:23  bearing 223.5°
    Totale hoek: -62.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4714

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs