CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Simon BERX -- 1561,4 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 18m Immatriculatie: OO-YFS
Handicapfactor: 117 Klasse: Open/Ren
Piloot: Simon BERX Club: ALB
Afstand: 456.7 km Score: 1561,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 TMZ NL heen en terug; XPDR 6101 T:Z niederhein + uitluisteren langen

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-LXV-A70-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         SIMON BERX
Zweefvliegtuig: OO-YFS
Toestel type:   LS 6-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a70
Logger file:    2022-05-14-LXV-A70-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:26:29
Duurvlucht     : 05:25:52
Vrije vlucht   :  456.7 km
Fasttrack      :   96.7 kmh
Driehoek       :  120.8 km
Hoogtewinst    : 1475.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.262'N   5°23.076'E
    tijd: 10:26:28 UTC
    alti: -38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.254'N   5°22.219'E = 269° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:27:05 UTC
    alti: 341 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.230'N   5°22.721'E = 262° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:52:57 UTC
    alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:26:29
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.157'N   5°21.593'E  @ 10:28:29 UTC,   377 m
    punt 1:  51°41.198'N   6°50.348'E  @ 12:10:51 UTC,  1073 m
    punt 2:  51°51.274'N   7°53.865'E  @ 12:58:41 UTC,  1193 m
    punt 3:  51°47.021'N   6°50.845'E  @ 13:50:45 UTC,  1176 m
    punt 4:  51°13.870'N   5°52.056'E  @ 15:00:04 UTC,  1755 m
    punt 5:  51°13.012'N   5°07.014'E  @ 15:35:17 UTC,  1248 m
    Finish:  50°58.252'N   5°24.144'E  @ 15:50:57 UTC,   190 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  130.4 km  52° @  76.4 km/h
    been 2:   75.4 km  75° @  94.6 km/h
    been 3:   72.9 km 264° @  84.0 km/h
    been 4:   91.7 km 228° @  79.4 km/h
    been 5:   52.5 km 269° @  89.4 km/h
    been 6:   33.9 km 144° @ 129.8 km/h
Afgelegde afstand:                   456.7 km
Duur:                                05:22:28
Gemiddelde snelheid:                 85.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         341.0 m
Finishhoogte:                        190.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          151 m
Totale score afstand:                456.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.595'N   5°51.646'E =  47° 45.0 km van vertrek
    tijd:    11:24:43 UTC
    alti:    1135 m
Finishpunt
    pos.:    51°48.275'N   7°24.707'E =  56° 168.8 km van vertrek
    tijd:    13:24:45 UTC
    alti:    991 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.7 km/h
Hoogteverlies:             144 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   47.0 km
Been 1:   33.8 km
Been 2:   39.9 km
Totaal:  120.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:27:05 UTC
    einde: 15:52:57 UTC
    duur:  05:25:52

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     341 m @ 10:27:05 UTC
    hoog punt:    1816 m @ 15:00:48 UTC
    hoogtewinst:  1475 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:35:17  bearing 51.3°
    Tweede punt: 15:51:01  bearing 82.8°
    Totale hoek: 31.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7681

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs