CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-05-2022 -- Bernard BOTMAN -- 1426,4 punten

Database gegevens:

Datum: 14-05-2022 Type proef: WW
Toestel: LS 4 Immatriculatie: D-1449
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Bernard BOTMAN Club: VZP
Afstand: 296.7 km Score: 1426,4 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste start geen PEV dus return to start. Wel, de penalty had maar 50 punten geweest zijn...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

OBGN2022 weekend airspace

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-14-LXV-Q3C-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/05/2022
Piloot:         BERNARD BOTMAN
Zweefvliegtuig: D-1449
Toestel type:   LS 4    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: q3c
Logger file:    2022-05-14-LXV-Q3C-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:33:51
Duurvlucht     : 06:30:13
Vrije vlucht   :  320.9 km
Fasttrack      :   72.3 kmh
Opgegeven proef:  141.5 km
Driehoek       :  148.6 km
Hoogtewinst    : 1431.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.015'N   5°24.581'E
    tijd: 10:40:35 UTC
    alti: 476 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°04.294'N   5°24.230'E = 354° 4.2 km van vertrek
    tijd: 10:44:13 UTC
    alti: 1100 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.185'N   5°24.360'E = 320° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:14:26 UTC
    alti: 490 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:33:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°01.717'N   5°19.324'E  @ 11:09:16 UTC,  1232 m
    punt 1:  50°12.397'N   5°53.464'E  @ 12:41:27 UTC,  1674 m
    punt 2:  50°02.288'N   5°27.695'E  @ 13:38:47 UTC,  1928 m
    punt 3:  50°35.397'N   6°38.330'E  @ 14:57:08 UTC,  1274 m
    punt 4:  50°24.763'N   6°35.328'E  @ 15:16:04 UTC,   960 m
    punt 5:  50°13.026'N   6°39.821'E  @ 15:49:29 UTC,  1702 m
    Finish:  50°01.419'N   5°23.683'E  @ 17:12:15 UTC,   689 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   45.3 km  64° @  29.5 km/h
    been 2:   36.0 km 239° @  37.7 km/h
    been 3:  103.9 km  53° @  79.6 km/h
    been 4:   20.0 km 190° @  63.5 km/h
    been 5:   22.4 km 166° @  40.2 km/h
    been 6:   93.3 km 257° @  67.6 km/h
Afgelegde afstand:                   320.9 km
Duur:                                06:02:59
Gemiddelde snelheid:                 53.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         1052.0 m
Finishhoogte:                        689.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          363 m
Totale score afstand:                320.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°02.413'N   5°27.659'E =  79° 3.7 km van vertrek
    tijd:    13:38:55 UTC
    alti:    1932 m
Finishpunt
    pos.:    50°13.650'N   6°37.867'E =  76° 90.0 km van vertrek
    tijd:    15:38:55 UTC
    alti:    1423 m
Grootste afstand in 2 uur: 144.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    72.3 km/h
Hoogteverlies:             509 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 306.7 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP2           50°05.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  MECHERNICH    50°35.483'N   6°38.450'E   101.9 km  56°
    punt 2:  GEROLSTEIN    50°13.433'N   6°39.633'E    40.9 km 178°
    punt 3:  SCHOENEBERG   50°25.883'N   7°04.233'E    37.2 km  51°
    finish:  ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.233'E   126.7 km 250°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP2           @ 11:54:56 UTC,  1216 m
    punt 1:  MECHERNICH    @ 14:57:09 UTC,  1273 m :  101.4 km   33.4 km/h
    punt 2:  GEROLSTEIN    @ 15:45:39 UTC,  1580 m :   39.9 km   49.4 km/h
    punt 3:  SCHOENEBERG   niet gerond
    afbreekpunt: 50°13.656'N   6°40.105'E  @ 15:51:13 UTC, 1645 m : 0.2 km 2.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        141.5 km
Duur van de proef:        03:56:17
Gemiddelde snelheid:      35.9 km/h
Start hoogte:             945 m
Hoogte passeren start:    1216 m
Hoogte aan break-punt:    1645 m
Hoogteverlies over proef: -700 m
Totale score afstand:     141.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   59.6 km
Been 1:   41.6 km
Been 2:   47.4 km
Totaal:  148.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:44:13 UTC
    einde: 17:14:26 UTC
    duur:  06:30:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     763 m @ 13:18:09 UTC
    hoog punt:    2194 m @ 16:26:25 UTC
    hoogtewinst:  1431 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:09:18  bearing 148.3°
    Tweede punt: 14:57:07  bearing 102.0°
    Totale hoek: -46.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7548

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs