CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-05-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1350,0 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 18/05/2022
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2022-05-18-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:02:09
Duurvlucht : 03:58:26
Vrije vlucht : 344.1 km
Fasttrack : 109.4 kmh
Opgegeven proef: 116.3 km
Driehoek : 238.7 km
Hoogtewinst : 1601.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.393'N 5°24.124'E
tijd: 11:06:41 UTC
alti: 461 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°01.271'N 5°24.888'E = 156° 2.3 km van vertrek
tijd: 11:10:24 UTC
alti: 1074 m
Landingspunt
pos.: 50°02.256'N 5°24.265'E = 147° 0.3 km van vertrek
tijd: 15:08:50 UTC
alti: 476 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:02:09
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°02.219'N 5°20.545'E @ 11:42:38 UTC, 1915 m
punt 1: 50°19.077'N 6°03.209'E @ 12:32:01 UTC, 1759 m
punt 2: 50°23.509'N 6°41.290'E @ 12:56:28 UTC, 1717 m
punt 3: 50°32.697'N 7°03.152'E @ 13:11:54 UTC, 1968 m
punt 4: 49°55.916'N 6°24.801'E @ 14:05:53 UTC, 1890 m
punt 5: 50°18.441'N 6°29.587'E @ 14:27:26 UTC, 2313 m
Finish: 50°02.256'N 5°24.265'E @ 15:08:50 UTC, 476 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 59.6 km 58° @ 72.5 km/h
been 2: 45.9 km 79° @ 112.7 km/h
been 3: 31.0 km 56° @ 120.4 km/h
been 4: 82.0 km 214° @ 91.2 km/h
been 5: 42.1 km 8° @ 117.3 km/h
been 6: 83.4 km 249° @ 120.8 km/h
Afgelegde afstand: 344.1 km
Duur: 03:26:12
Gemiddelde snelheid: 100.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte: 985.0 m
Finishhoogte: 476.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 509 m
Totale score afstand: 344.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°28.005'N 6°52.868'E = 65° 115.7 km van vertrek
tijd: 13:06:13 UTC
alti: 2262 m
Finishpunt
pos.: 50°03.355'N 5°26.963'E = 62° 3.8 km van vertrek
tijd: 15:06:14 UTC
alti: 794 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 109.4 km/h
Hoogteverlies: 1468 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 297.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: DP6 49°60.000'N 5°27.000'E
punt 1: SCHOENEBERG 50°25.883'N 7°04.233'E 125.2 km 67°
punt 2: UTSCHEID 49°59.867'N 6°20.567'E 70.9 km 227°
punt 3: SCHWARZER 50°15.267'N 6°21.567'E 28.6 km 2°
finish: ST HUBERT 50°02.333'N 5°24.233'E 72.4 km 251°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: DP6 @ 11:38:00 UTC, 1921 m
punt 1: SCHOENEBERG niet gerond
afbreekpunt: 50°29.609'N 6°59.454'E @ 13:15:41 UTC, 1826 m : 116.3 km 71.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 116.3 km
Duur van de proef: 01:37:41
Gemiddelde snelheid: 71.4 km/h
Start hoogte: 985 m
Hoogte passeren start: 1921 m
Hoogte aan break-punt: 1826 m
Hoogteverlies over proef: -841 m
Totale score afstand: 116.3 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 66.9 km
Been 1: 66.9 km
Been 2: 105.0 km
Totaal: 238.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:10:24 UTC
einde: 15:08:50 UTC
duur: 03:58:26
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 985 m @ 11:10:50 UTC
hoog punt: 2586 m @ 13:41:36 UTC
hoogtewinst: 1601 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:42:38 bearing 147.4°
Tweede punt: 13:11:50 bearing 101.4°
Totale hoek: -46.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5082
| |||||||||||||||||||||