CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-05-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1350,0 punten

Database gegevens:

Datum: 18-05-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 324 km Score: 1350,0 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
4de wedstrijddag in StHubert. Heel goed weer, proef AAT 3:00 uur.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

geen luchtruimovertredingen

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-18-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 18-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/05/2022
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2022-05-18-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:02:09
Duurvlucht     : 03:58:26
Vrije vlucht   :  344.1 km
Fasttrack      :  109.4 kmh
Opgegeven proef:  116.3 km
Driehoek       :  238.7 km
Hoogtewinst    : 1601.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°02.393'N   5°24.124'E
    tijd: 11:06:41 UTC
    alti: 461 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°01.271'N   5°24.888'E = 156° 2.3 km van vertrek
    tijd: 11:10:24 UTC
    alti: 1074 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.256'N   5°24.265'E = 147° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:08:50 UTC
    alti: 476 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:02:09
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°02.219'N   5°20.545'E  @ 11:42:38 UTC,  1915 m
    punt 1:  50°19.077'N   6°03.209'E  @ 12:32:01 UTC,  1759 m
    punt 2:  50°23.509'N   6°41.290'E  @ 12:56:28 UTC,  1717 m
    punt 3:  50°32.697'N   7°03.152'E  @ 13:11:54 UTC,  1968 m
    punt 4:  49°55.916'N   6°24.801'E  @ 14:05:53 UTC,  1890 m
    punt 5:  50°18.441'N   6°29.587'E  @ 14:27:26 UTC,  2313 m
    Finish:  50°02.256'N   5°24.265'E  @ 15:08:50 UTC,   476 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   59.6 km  58° @  72.5 km/h
    been 2:   45.9 km  79° @ 112.7 km/h
    been 3:   31.0 km  56° @ 120.4 km/h
    been 4:   82.0 km 214° @  91.2 km/h
    been 5:   42.1 km   8° @ 117.3 km/h
    been 6:   83.4 km 249° @ 120.8 km/h
Afgelegde afstand:                   344.1 km
Duur:                                03:26:12
Gemiddelde snelheid:                 100.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte:                         985.0 m
Finishhoogte:                        476.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          509 m
Totale score afstand:                344.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°28.005'N   6°52.868'E =  65° 115.7 km van vertrek
    tijd:    13:06:13 UTC
    alti:    2262 m
Finishpunt
    pos.:    50°03.355'N   5°26.963'E =  62° 3.8 km van vertrek
    tijd:    15:06:14 UTC
    alti:    794 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.4 km/h
Hoogteverlies:             1468 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 297.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP6           49°60.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  SCHOENEBERG   50°25.883'N   7°04.233'E   125.2 km  67°
    punt 2:  UTSCHEID      49°59.867'N   6°20.567'E    70.9 km 227°
    punt 3:  SCHWARZER     50°15.267'N   6°21.567'E    28.6 km   2°
    finish:  ST HUBERT     50°02.333'N   5°24.233'E    72.4 km 251°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP6           @ 11:38:00 UTC,  1921 m
    punt 1:  SCHOENEBERG   niet gerond
    afbreekpunt: 50°29.609'N   6°59.454'E  @ 13:15:41 UTC, 1826 m : 116.3 km 71.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        116.3 km
Duur van de proef:        01:37:41
Gemiddelde snelheid:      71.4 km/h
Start hoogte:             985 m
Hoogte passeren start:    1921 m
Hoogte aan break-punt:    1826 m
Hoogteverlies over proef: -841 m
Totale score afstand:     116.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   66.9 km
Been 1:   66.9 km
Been 2:  105.0 km
Totaal:  238.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:10:24 UTC
    einde: 15:08:50 UTC
    duur:  03:58:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     985 m @ 11:10:50 UTC
    hoog punt:    2586 m @ 13:41:36 UTC
    hoogtewinst:  1601 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:42:38  bearing 147.4°
    Tweede punt: 13:11:50  bearing 101.4°
    Totale hoek: -46.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5082

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs