CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-05-2022 -- Wilfried JANSSENS & ARLETTE SCHABREGS -- 265,7 punten

Database gegevens:

Datum: 22-05-2022 Type proef: HW
Toestel: G 103 Twin 2 Immatriculatie: D-6397
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Wilfried JANSSENS Club: ALB
Hoogtewinst: 1222 m Score: 265,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: ARLETTE SCHABREGS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

"Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-22-NAV-4LC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-05-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/05/2022
Piloot:         WIL JANSSENS
Zweefvliegtuig: D-6397
Toestel type:   TWIN AST.II    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4lc
Logger file:    2022-05-22-NAV-4LC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:30:27
Duurvlucht     : 02:29:41
Vrije vlucht   :   21.4 km
Fasttrack      :   25.6 kmh
Hoogtewinst    : 1222.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.072'E
    tijd: 12:01:45 UTC
    alti: 30 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.287'N   5°23.016'E =  85° 1.1 km van vertrek
    tijd: 12:02:31 UTC
    alti: 413 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.226'N   5°22.765'E =  92° 0.8 km van vertrek
    tijd: 14:32:12 UTC
    alti: 47 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 02:30:27
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 2
    Start :  50°56.303'N   5°32.931'E  @ 13:08:29 UTC,  1259 m
    Finish:  51°04.466'N   5°19.998'E  @ 13:49:46 UTC,  1276 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.4 km 315° @  31.1 km/h
Afgelegde afstand:                   21.4 km
Duur:                                00:41:17
Gemiddelde snelheid:                 31.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.8 km
Starthoogte:                         202.0 m
Finishhoogte:                        1276.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1074 m
Totale score afstand:                21.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.797'N   5°22.933'E =  19° 3.1 km van vertrek
    tijd:    12:08:37 UTC
    alti:    400 m
Finishpunt
    pos.:    50°55.699'N   5°21.700'E = 185° 4.7 km van vertrek
    tijd:    14:08:37 UTC
    alti:    692 m
Grootste afstand in 2 uur: 51.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    25.6 km/h
Hoogteverlies:             -292 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:02:31 UTC
    einde: 14:32:12 UTC
    duur:  02:29:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     202 m @ 12:11:26 UTC
    hoog punt:    1424 m @ 13:05:32 UTC
    hoogtewinst:  1222 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:10:57  bearing 87.1°
    Tweede punt: 13:49:49  bearing 71.7°
    Totale hoek: -15.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 633

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs