CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1625,0 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 390 km Score: 1625,0 pt
Vertrekpunt: EBSU Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laatste Wedstrijddag, veel regen de dag voordien. Laag komen was geen goede optie, toch interessante dag in al zijn facetten. Hubert was weer eens fantastisch. Toporganisatie, 5 goed gekozen proeven door de specialisten vastgelegd, schitterende sfeer. Zeker geslaagde top-wedstrijd. Hartelijk dank.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Door wedstrijdverantwoordelijken gecontroleerd, geen overtredingen.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-21-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2022
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2022-05-21-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:19:23
Duurvlucht     : 06:13:37
Vrije vlucht   :  409.9 km
Fasttrack      :   82.7 kmh
Opgegeven proef:  386.3 km
Driehoek       :  216.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBSU  St.Hubert        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°01.976'N   5°24.535'E
    tijd: 10:14:18 UTC
    alti: 465 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°02.199'N   5°25.443'E =  69° 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:18:30 UTC
    alti: 1085 m
Landingspunt 
    pos.: 50°02.304'N   5°24.373'E = 342° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:33:41 UTC
    alti: 480 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:19:23
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°03.364'N   5°19.179'E  @ 11:14:17 UTC,  1455 m
    punt 1:  50°23.723'N   6°52.510'E  @ 12:42:09 UTC,   906 m
    punt 2:  50°20.201'N   7°12.503'E  @ 13:03:36 UTC,   959 m
    punt 3:  50°18.943'N   5°44.081'E  @ 14:33:55 UTC,  1427 m
    punt 4:  49°59.197'N   4°51.299'E  @ 15:39:44 UTC,  1114 m
    punt 5:  49°47.237'N   5°36.682'E  @ 16:17:22 UTC,  1428 m
    Finish:  50°02.603'N   5°25.097'E  @ 16:33:01 UTC,   562 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  117.2 km  71° @  80.1 km/h
    been 2:   24.6 km 105° @  68.8 km/h
    been 3:  105.0 km 269° @  69.7 km/h
    been 4:   72.8 km 240° @  66.3 km/h
    been 5:   58.7 km 112° @  93.6 km/h
    been 6:   31.7 km 334° @ 121.5 km/h
Afgelegde afstand:                   409.9 km
Duur:                                05:18:44
Gemiddelde snelheid:                 77.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         905.0 m
Finishhoogte:                        562.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          343 m
Totale score afstand:                409.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°18.318'N   5°47.231'E =  42° 40.6 km van vertrek
    tijd:    14:31:45 UTC
    alti:    1495 m
Finishpunt
    pos.:    50°01.444'N   5°24.605'E = 175° 1.0 km van vertrek
    tijd:    16:31:47 UTC
    alti:    694 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.7 km/h
Hoogteverlies:             801 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 390.3 km  GELDIG
    vertrek:              0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   DP6         49°60.000'N   5°27.000'E
    punt 1:  MONREAL     50°17.800'N   7°09.183'E   126.1 km  74°
    punt 2:  MANHAY      50°18.450'N   5°42.900'E   102.5 km 271°
    punt 3:  WILLERZIE   49°59.267'N   4°51.033'E    71.3 km 240°
    punt 4:  BEHEME      49°47.050'N   5°36.250'E    58.7 km 112°
    finish:  ST HUBERT   50°02.333'N   5°24.233'E    31.8 km 333°
    landing:              0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   DP6         @ 10:37:21 UTC,  1230 m
    punt 1:  MONREAL     @ 13:13:32 UTC,  1133 m :  125.6 km   48.3 km/h
    punt 2:  MANHAY      @ 14:34:39 UTC,  1321 m :  101.5 km   75.0 km/h
    punt 3:  WILLERZIE   @ 15:39:42 UTC,  1116 m :   70.3 km   64.8 km/h
    punt 4:  BEHEME      @ 16:17:08 UTC,  1431 m :   57.7 km   92.5 km/h
    finish:  ST HUBERT   @ 16:33:41 UTC,   480 m :   31.3 km  113.4 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        386.3 km
Duur van de proef:        05:56:20
Gemiddelde snelheid:      65.1 km/h
Start hoogte:             905 m
Hoogte passeren start:    1230 m
Hoogte passeren finish:   480 m
Hoogteverlies over proef: 425 m
Totale score afstand:     386.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   60.7 km
Been 1:   60.7 km
Been 2:   95.3 km
Totaal:  216.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:20:04 UTC
    einde: 16:33:41 UTC
    duur:  06:13:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     777 m @ 13:06:44 UTC
    hoog punt:    1765 m @ 14:21:36 UTC
    hoogtewinst:   988 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:57:10  bearing 106.3°
    Tweede punt: 15:39:46  bearing 165.4°
    Totale hoek: 59.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6057

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs