CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-05-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 1911,0 punten

Database gegevens:

Datum: 22-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie:
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 549.4 km Score: 1911,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Zo lang modelijk in het goede weer vliegen, een stukje onbekend gebied verkennen enen dan vanaf de Rijn met de motor terug komen, dat was het idee. Tot aan de Rijn was het vermoeiende thermiek, dan goed tot aan Hoya, eens op de terugweg viel het tegen. Thermiek werd eerder veredelde turbulentie, een halve toer niks en een halve toer 2 meter, veel verleggen voor weinig extra klimmen. Het warme dekentje was intussen al een stuk verder opgeschoven dan gedacht en ik kwam een bel te kort om tot in Wesel te geraken. Bedankt aan Geert en Theo voor het wachten en afbouwen. (De vraag is nog of in een FES genoeg energie zit om dit ook te doen)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Dutch Mil - Langen Radar TMZ 6101 - Langen status Rheine, DZ Damme - Diepholz CTR closed

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-22-PFE-036-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/05/2022
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6M    Klasse: 18M
Logger type:    Press Finish Electronics  s/n: 036
Logger file:    2022-05-22-PFE-036-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:15:59
Duurvlucht     : 06:48:14
Vrije vlucht   :  549.4 km
Fasttrack      :   92.3 kmh
Opgegeven proef:  252.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.319'N   5°04.038'E
    tijd: 09:41:46 UTC
    alti: 16 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.125'N   5°03.376'E = 245° 0.9 km van vertrek
    tijd: 09:42:25 UTC
    alti: 398 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.244'N   5°03.916'E = 226° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:57:45 UTC
    alti: 71 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 08:15:59
Motorgebruik
    aantal keren: 4
    totale motortijd: 37.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.143'N   5°02.026'E  @ 09:44:46 UTC,   583 m
    punt 1:  51°10.990'N   5°16.494'E  @ 10:04:30 UTC,   775 m
    punt 2:  51°44.478'N   6°51.577'E  @ 11:29:18 UTC,   700 m
    punt 3:  52°15.062'N   7°21.448'E  @ 12:14:14 UTC,   948 m
    punt 4:  52°48.165'N   9°07.811'E  @ 13:47:28 UTC,   752 m
    punt 5:  52°03.225'N   6°54.168'E  @ 16:15:18 UTC,   988 m
    Finish:  51°51.293'N   6°50.346'E  @ 16:32:11 UTC,   402 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.3 km  40° @  79.9 km/h
    been 2:  126.4 km  60° @  89.5 km/h
    been 3:   66.2 km  31° @  88.4 km/h
    been 4:  135.1 km  62° @  86.9 km/h
    been 5:  172.9 km 242° @  70.2 km/h
    been 6:   22.6 km 191° @  80.2 km/h
Afgelegde afstand:                   549.4 km
Duur:                                06:47:25
Gemiddelde snelheid:                 80.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 155.3 km
Starthoogte:                         583.0 m
Finishhoogte:                        402.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          181 m
Totale score afstand:                549.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°12.873'N   5°21.512'E =  41° 30.9 km van vertrek
    tijd:    10:10:27 UTC
    alti:    1211 m
Finishpunt
    pos.:    52°14.373'N   7°21.245'E =  48° 209.6 km van vertrek
    tijd:    12:10:27 UTC
    alti:    661 m
Grootste afstand in 2 uur: 184.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    92.3 km/h
Hoogteverlies:             550 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1006.7 km  GELDIG
    vertrek:  TAKE OFF DIEST SCHAFFEN   51°00.250'N   5°03.950'E
    start:    START BALEN KEIHEUVEL     51°10.833'N   5°13.250'E
    punt 1:  TURN01 BORKENBERGE         51°46.800'N   7°17.283'E   158.3 km  64°
    punt 2:  TURN02 N_LEIPZIG           51°41.750'N  11°59.450'E   324.9 km  90°
    punt 3:  TURN03 AACHEN MERZBRUCK    50°49.383'N   6°11.183'E   416.5 km 259°
    finish:   FINISH WEELDE             51°23.650'N   4°57.550'E   106.9 km 307°
    landing:  LANDING DIEST SCHAFFEN    51°00.250'N   5°03.950'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:    START BALEN KEIHEUVEL     @ 09:53:52 UTC,   780 m
    punt 1:  TURN01 BORKENBERGE         @ 12:16:05 UTC,   910 m :  158.3 km   66.8 km/h
    punt 2:  TURN02 N_LEIPZIG           niet gerond
    afbreekpunt: 52°47.439'N   9°07.702'E  @ 13:46:40 UTC, 784 m : 94.6 km 62.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        252.9 km
Duur van de proef:        03:52:48
Gemiddelde snelheid:      65.2 km/h
Start hoogte:             481 m
Hoogte passeren start:    780 m
Hoogte aan break-punt:    784 m
Hoogteverlies over proef: -303 m
Totale score afstand:     252.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:44:46 UTC
    einde: 16:33:00 UTC
    duur:  06:48:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     481 m @ 09:48:51 UTC
    hoog punt:    1378 m @ 11:48:53 UTC
    hoogtewinst:   897 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:46:31  bearing 73.7°
    Tweede punt: 15:36:03  bearing 51.2°
    Totale hoek: -22.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7202

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs