CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-05-2022 -- Sebastiaan DURT & JAN-BART VAN ERCK -- 1444,6 punten

Database gegevens:

Datum: 22-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Sebastiaan DURT Club: KAZM
Afstand: 444.2 km Score: 1444,6 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JAN-BART VAN ERCK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Opgegeven proef; EBZR - Borkenberge - Terlet - Dorsten - EBZR. Blijkbaar niet goed de start genomen... Bij Venlo op terugweg de motor moeten starten. Aanvankelijk goede cumulus, daarna blauw en verminderend betrouwbaar. Gezellige en leerrijke vlucht :-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Niederrhein listening watch + TX code. Eindhoven klaring tot FL065 en koers richting EBZR.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-22-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/05/2022
Piloot:         JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2022-05-22-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  462

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:36:57
Duurvlucht     : 05:39:18
Vrije vlucht   :  444.2 km
Fasttrack      :   97.9 kmh
Driehoek       :  352.1 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.894'N   4°45.280'E
    tijd: 10:05:40 UTC
    alti: -13 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°16.025'N   4°45.755'E =  66° 0.6 km van vertrek
    tijd: 10:12:40 UTC
    alti: 694 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.472'N   4°44.529'E = 228° 1.2 km van vertrek
    tijd: 16:42:37 UTC
    alti: 28 m
Afstand take-off tot landing: 1.2
Totale vluchtduur: 06:36:57
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 26.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°16.118'N   4°44.917'E  @ 10:18:11 UTC,  1045 m
    punt 1:  51°12.168'N   5°22.340'E  @ 10:46:48 UTC,   778 m
    punt 2:  51°46.891'N   7°17.409'E  @ 12:24:14 UTC,  1204 m
    punt 3:  52°03.474'N   5°55.487'E  @ 13:31:14 UTC,  1259 m
    punt 4:  51°39.771'N   6°55.704'E  @ 14:54:46 UTC,   914 m
    punt 5:  51°30.026'N   6°39.771'E  @ 15:15:52 UTC,   595 m
    Finish:  51°24.455'N   6°01.459'E  @ 15:50:52 UTC,   436 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.2 km  99° @  92.6 km/h
    been 2:  147.9 km  63° @  91.1 km/h
    been 3:   98.8 km 289° @  88.5 km/h
    been 4:   81.9 km 122° @  58.8 km/h
    been 5:   25.8 km 226° @  73.3 km/h
    been 6:   45.6 km 257° @  78.1 km/h
Afgelegde afstand:                   444.2 km
Duur:                                05:32:41
Gemiddelde snelheid:                 80.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 89.9 km
Starthoogte:                         687.0 m
Finishhoogte:                        436.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          251 m
Totale score afstand:                444.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°18.775'N   5°43.254'E =  85° 67.6 km van vertrek
    tijd:    11:09:37 UTC
    alti:    1260 m
Finishpunt
    pos.:    51°57.813'N   6°14.464'E =  52° 129.0 km van vertrek
    tijd:    13:09:37 UTC
    alti:    989 m
Grootste afstand in 2 uur: 195.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.9 km/h
Hoogteverlies:             271 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 522.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL       51°15.850'N   4°45.250'E
    punt 1:  BORKENBERGE   51°46.750'N   7°17.120'E   184.8 km  71°
    punt 2:  TERLET        52°03.480'N   5°55.650'E    98.4 km 289°
    punt 3:  DORSTEN       51°39.680'N   6°55.470'E    81.6 km 122°
    finish:  ZOERSEL       51°15.850'N   4°45.250'E   157.2 km 254°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    694 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  150.1 km
Been 1:   98.6 km
Been 2:  103.5 km
Totaal:  352.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:12:40 UTC
    einde: 15:51:58 UTC
    duur:  05:39:18

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     537 m @ 15:09:43 UTC
    hoog punt:    1492 m @ 15:29:43 UTC
    hoogtewinst:   955 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:18:13  bearing 24.2°
    Tweede punt: 15:16:19  bearing 65.5°
    Totale hoek: 41.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10961

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs