CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef18-05-2022 -- Geert DE PALMENAER -- 1408,1 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 18/05/2022
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type: VENTUS C Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3
Logger file: 2022-05-18-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:21:49
Duurvlucht : 04:19:06
Vrije vlucht : 373.4 km
Fasttrack : 107.4 kmh
Opgegeven proef: 115.6 km
Driehoek : 235.3 km
Hoogtewinst : 1451.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBSU St.Hubert BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°02.377'N 5°24.126'E
tijd: 10:38:25 UTC
alti: 467 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°01.006'N 5°25.340'E = 150° 2.9 km van vertrek
tijd: 10:41:08 UTC
alti: 1066 m
Landingspunt
pos.: 50°02.226'N 5°24.346'E = 137° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:00:14 UTC
alti: 484 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:21:49
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°00.994'N 5°25.110'E @ 10:41:17 UTC, 1077 m
punt 1: 50°11.165'N 5°37.256'E @ 11:13:02 UTC, 1879 m
punt 2: 50°00.172'N 5°24.643'E @ 11:37:03 UTC, 1953 m
punt 3: 50°31.332'N 7°02.096'E @ 12:59:50 UTC, 1547 m
punt 4: 49°58.716'N 6°26.250'E @ 13:50:15 UTC, 2099 m
punt 5: 50°20.187'N 6°24.630'E @ 14:11:09 UTC, 2221 m
Finish: 49°57.906'N 5°26.044'E @ 14:55:09 UTC, 1060 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 23.8 km 37° @ 44.9 km/h
been 2: 25.3 km 216° @ 63.3 km/h
been 3: 129.4 km 63° @ 93.8 km/h
been 4: 74.0 km 215° @ 88.0 km/h
been 5: 39.9 km 357° @ 114.4 km/h
been 6: 81.1 km 240° @ 110.6 km/h
Afgelegde afstand: 373.4 km
Duur: 04:13:52
Gemiddelde snelheid: 88.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.6 km
Starthoogte: 1066.0 m
Finishhoogte: 1060.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 6 m
Totale score afstand: 373.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°07.409'N 5°35.377'E = 55° 16.3 km van vertrek
tijd: 12:04:24 UTC
alti: 1933 m
Finishpunt
pos.: 50°14.178'N 6°24.741'E = 73° 75.5 km van vertrek
tijd: 14:04:25 UTC
alti: 2011 m
Grootste afstand in 2 uur: 214.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 107.4 km/h
Hoogteverlies: -78 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 297.1 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: DP6 49°60.000'N 5°27.000'E
punt 1: SCHOENEBERG 50°25.883'N 7°04.233'E 125.2 km 67°
punt 2: UTSCHEID 49°59.867'N 6°20.567'E 70.9 km 227°
punt 3: SCHWARZER 50°15.267'N 6°21.567'E 28.6 km 2°
finish: ST HUBERT 50°02.333'N 5°24.233'E 72.4 km 251°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: DP6 @ 11:37:25 UTC, 1925 m
punt 1: SCHOENEBERG niet gerond
afbreekpunt: 50°28.950'N 6°57.671'E @ 12:55:34 UTC, 1467 m : 115.6 km 88.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 115.6 km
Duur van de proef: 01:18:09
Gemiddelde snelheid: 88.7 km/h
Start hoogte: 1027 m
Hoogte passeren start: 1925 m
Hoogte aan break-punt: 1467 m
Hoogteverlies over proef: -440 m
Totale score afstand: 115.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 103.5 km
Been 1: 65.9 km
Been 2: 65.9 km
Totaal: 235.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:41:08 UTC
einde: 15:00:14 UTC
duur: 04:19:06
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 1027 m @ 10:41:49 UTC
hoog punt: 2478 m @ 13:20:21 UTC
hoogtewinst: 1451 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:00:02 bearing 102.2°
Tweede punt: 14:55:09 bearing 146.8°
Totale hoek: 44.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4915
| |||||||||||||||||||||