CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Ruben MICHAUX & CUPPENS MATTIJS -- 1848,9 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: D-2410
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Ruben MICHAUX Club: KVDW
Afstand: 517.7 km Score: 1848,9 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: CUPPENS MATTIJS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief, Brustem ATZ 119,980 opgeroepen, XPDR 7000 in Nederland, TMZ Niederrhein XPDR 6101 en 119,110, Crossing EHBK TMA XPDR 7000 en opgeroepen 123,980

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-A23-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         RUBEN  MICHAUX
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a23
Logger file:    2022-05-28-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:27:25
Duurvlucht     : 07:22:08
Vrije vlucht   :  517.7 km
Fasttrack      :   85.8 kmh
Opgegeven proef:  326.3 km
Driehoek       :  294.4 km
Hoogtewinst    : 1487.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.747'N   4°57.504'E
    tijd: 10:07:00 UTC
    alti: -16 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.670'N   4°59.116'E =  94° 1.9 km van vertrek
    tijd: 10:12:17 UTC
    alti: 481 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.934'N   4°57.451'E = 350° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:34:25 UTC
    alti: 1 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:27:25
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.895'N   4°57.133'E  @ 10:25:40 UTC,   594 m
    punt 1:  50°46.698'N   5°16.770'E  @ 10:56:41 UTC,   991 m
    punt 2:  51°51.000'N   6°52.216'E  @ 12:52:36 UTC,  1210 m
    punt 3:  51°03.148'N   5°41.476'E  @ 14:31:06 UTC,  1789 m
    punt 4:  51°24.261'N   4°44.113'E  @ 15:34:48 UTC,  1186 m
    punt 5:  50°55.108'N   5°37.674'E  @ 16:27:16 UTC,  1306 m
    Finish:  50°48.159'N   4°55.660'E  @ 17:26:16 UTC,   377 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.1 km  91° @  44.7 km/h
    been 2:  162.8 km  42° @  84.3 km/h
    been 3:  120.8 km 223° @  73.6 km/h
    been 4:   77.4 km 301° @  72.9 km/h
    been 5:   82.6 km 131° @  94.4 km/h
    been 6:   51.0 km 256° @  51.8 km/h
Afgelegde afstand:                   517.7 km
Duur:                                07:00:36
Gemiddelde snelheid:                 73.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.4 km
Starthoogte:                         318.0 m
Finishhoogte:                        377.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -59 m
Totale score afstand:                517.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°06.352'N   5°43.395'E =  56° 64.9 km van vertrek
    tijd:    11:31:34 UTC
    alti:    1099 m
Finishpunt
    pos.:    51°28.428'N   6°18.979'E =  50° 122.5 km van vertrek
    tijd:    13:31:34 UTC
    alti:    717 m
Grootste afstand in 2 uur: 171.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    85.8 km/h
Hoogteverlies:             382 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 611.0 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GOET        50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  30BOR        51°50.830'N   6°51.670'E   177.9 km  47°
    punt 2:  10HAZ        50°54.150'N   5°21.350'E   148.4 km 225°
    punt 3:  30GEL        51°30.830'N   6°19.120'E    95.7 km  44°
    punt 4:  10HAZ        50°54.150'N   5°21.350'E    95.7 km 225°
    punt 5:  NEEROETERN   51°05.321'N   5°41.585'E    31.5 km  49°
    finish:  1GOET        50°46.950'N   4°57.450'E    61.9 km 237°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GOET        @ 10:25:52 UTC,   564 m
    punt 1:  30BOR        @ 12:52:52 UTC,  1222 m :  177.9 km   72.6 km/h
    punt 2:  10HAZ        @ 16:52:31 UTC,  1273 m :  148.4 km   37.2 km/h
    punt 3:  30GEL        niet gerond
    afbreekpunt: 50°50.955'N   5°21.414'E  @ 16:52:31 UTC, 1273 m : 0.0 km 0.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        326.3 km
Duur van de proef:        06:26:39
Gemiddelde snelheid:      50.6 km/h
Start hoogte:             318 m
Hoogte passeren start:    564 m
Hoogte aan break-punt:    1273 m
Hoogteverlies over proef: -955 m
Totale score afstand:     326.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  120.1 km
Been 1:   82.4 km
Been 2:   91.9 km
Totaal:  294.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:12:17 UTC
    einde: 17:34:25 UTC
    duur:  07:22:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     318 m @ 10:15:12 UTC
    hoog punt:    1805 m @ 14:31:11 UTC
    hoogtewinst:  1487 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:34:50  bearing 17.3°
    Tweede punt: 17:33:28  bearing 113.1°
    Totale hoek: 95.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11242

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs