CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-05-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & FRANK VAN EENAEME -- 632,2 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/05/2022
Piloot: JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2022-05-28-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 475
SAMENVATTING
Vluchttijd : 02:26:47
Duurvlucht : 02:17:13
Vrije vlucht : 183.1 km
Fasttrack : 88.1 kmh
Opgegeven proef: 172.8 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZR Zoersel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°15.523'N 4°44.620'E
tijd: 07:11:47 UTC
alti: -75 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°15.961'N 4°42.289'E = 287° 2.8 km van vertrek
tijd: 07:21:21 UTC
alti: 687 m
Landingspunt
pos.: 50°27.085'N 6°46.965'E = 121° 168.9 km van vertrek
tijd: 09:38:34 UTC
alti: 407 m
Afstand take-off tot landing: 168.9
Totale vluchtduur: 02:26:47
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 9.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°15.837'N 4°41.788'E @ 07:21:51 UTC, 671 m
punt 1: 51°13.660'N 4°58.687'E @ 07:44:45 UTC, 495 m
punt 2: 51°01.670'N 5°19.096'E @ 08:07:18 UTC, 717 m
punt 3: 50°48.421'N 5°53.182'E @ 08:44:24 UTC, 978 m
punt 4: 50°44.192'N 6°23.369'E @ 09:09:19 UTC, 863 m
Finish: 50°26.731'N 6°52.507'E @ 09:31:45 UTC, 791 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 102° @ 52.6 km/h
been 2: 32.6 km 133° @ 86.7 km/h
been 3: 46.9 km 121° @ 75.8 km/h
been 4: 36.3 km 102° @ 87.5 km/h
been 5: 47.2 km 133° @ 126.3 km/h
Afgelegde afstand: 183.1 km
Duur: 02:09:54
Gemiddelde snelheid: 84.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 175.2 km
Starthoogte: 672.0 m
Finishhoogte: 791.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -119 m
Totale score afstand: 183.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°15.180'N 4°51.609'E = 94° 8.2 km van vertrek
tijd: 07:34:03 UTC
alti: 496 m
Finishpunt
pos.: 50°26.691'N 6°48.699'E = 121° 171.5 km van vertrek
tijd: 09:34:03 UTC
alti: 594 m
Grootste afstand in 2 uur: 176.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 88.1 km/h
Hoogteverlies: -98 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1007.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E
punt 1: SINGHOFEN 50°16.260'N 7°51.260'E 245.1 km 116°
punt 2: RAVENSTEIN 51°47.730'N 5°39.950'E 228.7 km 319°
punt 3: NURBURGRING 50°20.530'N 6°55.780'E 184.4 km 151°
punt 4: MEER AUTO 51°27.200'N 4°43.330'E 198.5 km 309°
punt 5: ZUTENDAAL 50°56.850'N 5°35.433'E 82.8 km 133°
finish: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E 68.4 km 301°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZOERSEL OOSTMALL @ 07:28:23 UTC, 608 m
punt 1: SINGHOFEN niet gerond
afbreekpunt: 50°26.810'N 6°52.570'E @ 09:31:40 UTC, 798 m : 172.8 km 84.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 172.8 km
Duur van de proef: 02:03:17
Gemiddelde snelheid: 84.1 km/h
Start hoogte: 608 m
Hoogte passeren start: 608 m
Hoogte aan break-punt: 798 m
Hoogteverlies over proef: -190 m
Totale score afstand: 172.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 07:21:21 UTC
einde: 09:38:34 UTC
duur: 02:17:13
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 391 m @ 07:36:16 UTC
hoog punt: 1139 m @ 09:23:20 UTC
hoogtewinst: 748 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 07:21:50 bearing 20.1°
Tweede punt: 09:36:34 bearing 106.5°
Totale hoek: 86.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8272
| |||||||||||||||||||||