CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Daniel GOYVAERTS & GEERT COPPIETERS -- 266,5 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: HW
Toestel: G 103 Twin Astir Trainer FG Immatriculatie: OO-YTV
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Daniel GOYVAERTS Club: DAC
Hoogtewinst: 1226 m Score: 266,5 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: GEERT COPPIETERS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een dag !! De wind stond nogal stevig en cross op de piste. Zou de vliegdag wel doorgaan? Uiteindelijk had Theo besloten om te starten op de tweezitters, voorafgegaan door een check. Alles binnen de limieten en dus maar met de Twin vertrokken. De voorbereiding was gemaakt dus met Geert, richting Weelde. Alles verliep zeer vlot tot we niet echt meer konden aanpikken boven Turnhout. Na veel zwoegen en zweten toch nog wat hoogte kunnen winnen om Weelde te bereiken maar daar, ook niet veel gevonden. Dus, daar geland, de eerste op een ander vliegveld :-). Gelukkig was het daar niet al te druk ondanks de Kempencup 2022 ! We werden daar gastvrij ontvangen en al gauw besproken of we terug konden opgesleept worden. Ja, geen probleem maar eerst een check-vlucht op de sleep graag :-) Zo gezegd, zo gedaan. Een geslaagde check en daarna terugsleep tot aan het kanaal. Daar hebben we nog enkele uren de staatjes afgevlogen om te zien of we het nog konden ;-) Geert, bedankt voor de fijne dag en aangename samenwerking. Bedankt ook aan Theo, die ons in vertrouwen nam, Koen voor de wettelijke toelichtingen en het Weelde team om ons terug in de lucht te helpen. DAC: Geert Coppieters Theo Lens Koen Crombez KAC: Bart Schillebeeks Dirk

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Schaffen Climb-Out, G1 en G2 actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-1AX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         DANIEL GOYVAERTS
Zweefvliegtuig: OO-YTV
Toestel type:   TWIN AST.II    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 1ax
Logger file:    2022-05-28-LXV-1AX-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:33:39
Duurvlucht     : 02:33:09
Vrije vlucht   :   49.3 km
Fasttrack      :   20.5 kmh
Hoogtewinst    : 1226.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.072'N   5°03.383'E
    tijd: 09:58:51 UTC
    alti: -38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.306'N   5°03.996'E =  59° 0.8 km van vertrek
    tijd: 09:59:21 UTC
    alti: 346 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.909'N   4°58.297'E = 352° 44.6 km van vertrek
    tijd: 12:32:30 UTC
    alti: -43 m
Afstand take-off tot landing: 44.6
Totale vluchtduur: 02:33:39
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 3
    Start :  51°00.306'N   5°03.996'E  @ 09:59:21 UTC,   346 m
    punt 1:  51°11.749'N   5°09.634'E  @ 10:49:16 UTC,  1295 m
    Finish:  51°24.205'N   4°57.492'E  @ 12:29:32 UTC,   259 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.2 km  17° @  26.7 km/h
    been 2:   27.1 km 329° @  16.2 km/h
Afgelegde afstand:                   49.3 km
Duur:                                02:30:11
Gemiddelde snelheid:                 19.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 45.3 km
Starthoogte:                         346.0 m
Finishhoogte:                        259.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          87 m
Totale score afstand:                49.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°05.366'N   5°11.934'E =  45° 14.0 km van vertrek
    tijd:    10:31:42 UTC
    alti:    1245 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.280'N   4°59.096'E = 354° 45.2 km van vertrek
    tijd:    12:31:42 UTC
    alti:    98 m
Grootste afstand in 2 uur: 41.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    20.5 km/h
Hoogteverlies:             1147 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:59:21 UTC
    einde: 12:32:30 UTC
    duur:  02:33:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     256 m @ 10:01:28 UTC
    hoog punt:    1482 m @ 10:44:06 UTC
    hoogtewinst:  1226 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:07:34  bearing 74.7°
    Tweede punt: 12:29:36  bearing 30.4°
    Totale hoek: -44.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 408

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs