CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Dominique WERQUIN -- 785,5 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: WW
Toestel: G 102 Club Astir Immatriculatie: OO-ZQP
Handicapfactor: 91 Klasse: Club
Piloot: Dominique WERQUIN Club: KAC
Afstand: 142.97 km Score: 785,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-3RF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         DOMINIQUE WERQUIN
Zweefvliegtuig: OO-ZQP
Toestel type:   G 102 ASTIR CS    Klasse: 
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 3rf
Logger file:    2022-05-28-LXV-3RF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:21:07
Duurvlucht     : 03:20:29
Vrije vlucht   :  152.2 km
Fasttrack      :   58.2 kmh
Driehoek       :  114.5 km
Hoogtewinst    : 1325.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.891'N   4°58.287'E
    tijd: 09:36:30 UTC
    alti: -55 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.692'N   4°57.505'E = 248° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:37:08 UTC
    alti: 437 m
Landingspunt 
    pos.: 51°14.383'N   4°59.419'E = 176° 17.7 km van vertrek
    tijd: 12:57:37 UTC
    alti: -62 m
Afstand take-off tot landing: 17.7
Totale vluchtduur: 03:21:07
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°23.566'N   4°57.069'E  @ 09:37:30 UTC,   465 m
    punt 1:  51°15.408'N   5°12.314'E  @ 10:11:53 UTC,   712 m
    punt 2:  50°54.970'N   5°31.380'E  @ 10:51:21 UTC,  1048 m
    punt 3:  51°08.064'N   5°45.240'E  @ 11:27:33 UTC,  1051 m
    punt 4:  51°13.105'N   5°27.040'E  @ 12:00:50 UTC,   507 m
    Finish:  51°14.443'N   4°59.167'E  @ 12:56:11 UTC,   126 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.3 km 130° @  40.6 km/h
    been 2:   44.0 km 150° @  66.8 km/h
    been 3:   29.2 km  34° @  48.4 km/h
    been 4:   23.2 km 294° @  41.8 km/h
    been 5:   32.5 km 275° @  35.3 km/h
Afgelegde afstand:                   152.2 km
Duur:                                03:18:41
Gemiddelde snelheid:                 45.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.5 km
Starthoogte:                         437.0 m
Finishhoogte:                        126.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          311 m
Totale score afstand:                152.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.797'N   4°59.542'E = 144° 2.5 km van vertrek
    tijd:    09:58:35 UTC
    alti:    925 m
Finishpunt
    pos.:    51°12.899'N   5°26.985'E = 121° 39.1 km van vertrek
    tijd:    11:58:35 UTC
    alti:    540 m
Grootste afstand in 2 uur: 116.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    58.2 km/h
Hoogteverlies:             385 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 298.1 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek: TAKEOFF          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS          51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  FORD GENK       50°55.410'N   5°30.380'E    60.5 km 143°
    punt 2:  KINROOI         51°08.780'N   5°44.530'E    29.8 km  34°
    punt 3:  WUUSTWEZEL      51°23.320'N   4°35.900'E    84.3 km 289°
    punt 4:  TURNHOUT KERK   51°19.450'N   4°56.650'E    25.1 km 106°
    punt 5:  ZONHOVEN        51°00.728'N   5°22.287'E    45.8 km 139°
    punt 6:  SCHOONBROEK     51°17.780'N   5°02.030'E    39.5 km 323°
    finish:  WEELDE 25       51°24.860'N   5°02.230'E    13.1 km   1°
    landing: WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   32.1 km
Been 1:   32.8 km
Been 2:   49.7 km
Totaal:  114.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:37:08 UTC
    einde: 12:57:37 UTC
    duur:  03:20:29

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     151 m @ 12:10:30 UTC
    hoog punt:    1476 m @ 12:35:54 UTC
    hoogtewinst:  1325 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:37:32  bearing 30.6°
    Tweede punt: 10:51:22  bearing 88.3°
    Totale hoek: 57.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5441

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs