CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Thomas DE BRUYN -- 1994,1 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: WW
Toestel: K 8 Immatriculatie: OO-ZDT
Handicapfactor: 76 Klasse: Club
Piloot: Thomas DE BRUYN Club: BZC
Afstand: 303.1 km Score: 1994,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Kempencup luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-NAV-44O-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOZDT
Toestel type:   K 8B    Klasse: 
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 44o
Logger file:    2022-05-28-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:29:27
Duurvlucht     : 05:28:30
Vrije vlucht   :  304.2 km
Fasttrack      :   67.4 kmh
Driehoek       :  121.3 km
Hoogtewinst    : 1220.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.894'N   4°58.273'E
    tijd: 09:32:22 UTC
    alti: -43 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.619'N   4°57.388'E = 244° 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:33:19 UTC
    alti: 538 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.958'N   4°58.473'E =  63° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:01:49 UTC
    alti: -32 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:29:27
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.577'N   4°57.231'E  @ 09:33:30 UTC,   547 m
    punt 1:  50°55.578'N   5°30.136'E  @ 10:29:45 UTC,  1088 m
    punt 2:  51°07.632'N   5°45.658'E  @ 11:29:41 UTC,   878 m
    punt 3:  51°05.693'N   5°15.104'E  @ 12:05:02 UTC,  1086 m
    punt 4:  51°23.163'N   4°36.224'E  @ 13:09:57 UTC,  1115 m
    punt 5:  51°00.664'N   5°21.993'E  @ 13:59:12 UTC,  1328 m
    Finish:  51°24.260'N   4°58.416'E  @ 15:00:54 UTC,    75 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   64.6 km 143° @  68.9 km/h
    been 2:   28.8 km  39° @  28.8 km/h
    been 3:   35.8 km 264° @  60.8 km/h
    been 4:   55.7 km 306° @  51.4 km/h
    been 5:   67.7 km 128° @  82.5 km/h
    been 6:   51.7 km 328° @  50.2 km/h
Afgelegde afstand:                   304.2 km
Duur:                                05:27:24
Gemiddelde snelheid:                 55.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         538.0 m
Finishhoogte:                        75.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          463 m
Totale score afstand:                304.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.269'N   5°10.643'E = 150° 29.1 km van vertrek
    tijd:    12:20:26 UTC
    alti:    1248 m
Finishpunt
    pos.:    51°09.065'N   5°10.632'E = 152° 31.0 km van vertrek
    tijd:    14:20:26 UTC
    alti:    929 m
Grootste afstand in 2 uur: 134.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    67.4 km/h
Hoogteverlies:             319 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 298.1 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   RAVELS          51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  FORD GENK       50°55.410'N   5°30.380'E    60.5 km 143°
    punt 2:  KINROOI         51°08.780'N   5°44.530'E    29.8 km  34°
    punt 3:  WUUSTWEZEL      51°23.320'N   4°35.900'E    84.3 km 289°
    punt 4:  TURNHOUT KERK   51°19.450'N   4°56.650'E    25.1 km 106°
    punt 5:  ZONHOVEN        51°00.728'N   5°22.287'E    45.8 km 139°
    punt 6:  SCHOONBROEK     51°17.780'N   5°02.030'E    39.5 km 323°
    finish:  WEELDE 25       51°24.860'N   5°02.230'E    13.1 km   1°
    landing: WEELDE AERO     51°24.050'N   4°58.130'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   34.7 km
Been 1:   34.0 km
Been 2:   52.6 km
Totaal:  121.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:33:19 UTC
    einde: 15:01:49 UTC
    duur:  05:28:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     445 m @ 11:04:11 UTC
    hoog punt:    1665 m @ 14:39:41 UTC
    hoogtewinst:  1220 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:29:46  bearing 87.4°
    Tweede punt: 13:09:59  bearing 8.7°
    Totale hoek: -78.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6317

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs