CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Bram DE MAN -- 1629,5 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: WW
Toestel: G 102 Astir CS Jeans Immatriculatie: OO-YBT
Handicapfactor: 93 Klasse: Club
Piloot: Bram DE MAN Club: BZC
Afstand: 303.08 km Score: 1629,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-FLA-B53-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

303 Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd
310 Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         BRAM DE MAN
Zweefvliegtuig: OO-YBT
Toestel type:   G 102 CLUB ASTIR IIIB    Klasse: CLUB
Logger type:    Flarm  s/n: b53
Logger file:    2022-05-28-FLA-B53-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:00:19
Duurvlucht     : 06:59:34
Vrije vlucht   :  315.2 km
Fasttrack      :   58.8 kmh
Driehoek       :  143.3 km
Hoogtewinst    : 1357.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.889'N   4°58.265'E
    tijd: 09:21:12 UTC
    alti: -44 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.889'N   4°58.265'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 09:21:12 UTC
    alti: -44 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.917'N   4°58.401'E =  72° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:21:31 UTC
    alti: -36 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:00:19

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.916'N   4°55.072'E  @ 09:25:37 UTC,   489 m
    punt 1:  50°55.611'N   5°30.215'E  @ 10:28:05 UTC,   898 m
    punt 2:  51°06.558'N   5°46.856'E  @ 11:34:57 UTC,  1181 m
    punt 3:  51°23.134'N   4°35.695'E  @ 13:46:33 UTC,  1213 m
    punt 4:  51°19.241'N   4°56.740'E  @ 14:05:51 UTC,  1337 m
    punt 5:  50°58.517'N   5°24.499'E  @ 14:51:59 UTC,  1286 m
    Finish:  51°24.319'N   4°58.722'E  @ 16:20:41 UTC,   143 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   66.6 km 142° @  64.0 km/h
    been 2:   28.1 km  44° @  25.2 km/h
    been 3:   88.3 km 291° @  40.3 km/h
    been 4:   25.5 km 106° @  79.2 km/h
    been 5:   50.2 km 140° @  65.3 km/h
    been 6:   56.5 km 328° @  38.2 km/h
Afgelegde afstand:                   315.2 km
Duur:                                06:55:04
Gemiddelde snelheid:                 45.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         448.0 m
Finishhoogte:                        143.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          305 m
Totale score afstand:                315.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°19.692'N   4°58.907'E = 175° 7.8 km van vertrek
    tijd:    13:13:05 UTC
    alti:    1444 m
Finishpunt
    pos.:    51°06.059'N   5°22.695'E = 139° 43.6 km van vertrek
    tijd:    15:13:05 UTC
    alti:    807 m
Grootste afstand in 2 uur: 117.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    58.8 km/h
Hoogteverlies:             637 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 298.1 km  NIET GELDIG
Meer keerpunten in declaratie dan toegelaten
Waarschuwing: opgegeven proef declaratie inconsistent
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek: T         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   103RAV   51°21.550'N   4°59.350'E
    punt 1:  038FOR   50°55.410'N   5°30.380'E    60.5 km 143°
    punt 2:  058KIN   51°08.780'N   5°44.530'E    29.8 km  34°
    punt 3:  131WUS   51°23.320'N   4°35.900'E    84.3 km 289°
    punt 4:  121TUR   51°19.450'N   4°56.650'E    25.1 km 106°
    punt 5:  133ZNO   51°00.728'N   5°22.287'E    45.8 km 139°
    punt 6:  110SBR   51°17.780'N   5°02.030'E    39.5 km 323°
    finish:  10W25    51°24.860'N   5°02.230'E    13.1 km   1°
    landing: 1EBWE    51°24.050'N   4°58.130'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   40.1 km
Been 1:   40.1 km
Been 2:   63.1 km
Totaal:  143.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:21:57 UTC
    einde: 16:21:31 UTC
    duur:  06:59:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     252 m @ 10:39:19 UTC
    hoog punt:    1609 m @ 15:36:31 UTC
    hoogtewinst:  1357 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:28:11  bearing 87.3°
    Tweede punt: 13:46:35  bearing 8.1°
    Totale hoek: -79.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 7946

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs