CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Sebastien MATHIEU -- 1743,9 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 18m Immatriculatie: D-0045
Handicapfactor: 117 Klasse: Open/Ren
Piloot: Sebastien MATHIEU Club: KVDW
Afstand: 510.1 km Score: 1743,9 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Sleper stuk, gelukkig vervanger gevonden voor zaterdag (waarvoor dank!!) maar kwam nog overgevlogen van St-Hubert. Daardoor pas laat kunnen vertrekken, en op moment vertrek hele omgeving vliegveld onder de uitspreiding gekomen met nauwlijks stijgen en wat regen. Na veel moeite toch vertrokken geraakt, veel overontwikkeling met matig stijgen en nukkige bellen tot in NL. Vandaar heel wat beter tot aan Dinslaken met terug heel wat uitspreiding. Terugweg ging goed maar te laat om de OP nog af te vliegen. Bij Niederrhein gevraagd om 360 te maken en vooral niet te zakken voor een Ryanair op 10km :) Tweede keer Venlo zag het het er goed overtrokken uit dus nog maar even de Kempen in. Leuke dag ondanks moeilijk vertrek maar nooit echt (lang) ritme gevonden.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA open, zwartberg para listen, xpdr7000 NL DE, TMZ/RMZ niederrhein

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-F85-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         SEBASTIEN MATHIEU
Zweefvliegtuig: D-0045
Toestel type:   LS 6-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: f85
Logger file:    2022-05-28-LXV-F85-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:20:53
Duurvlucht     : 07:15:59
Vrije vlucht   :  510.1 km
Fasttrack      :   95.5 kmh
Opgegeven proef:  349.4 km
Driehoek       :  211.1 km
Hoogtewinst    : 1507.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.778'N   4°57.496'E
    tijd: 09:58:52 UTC
    alti: -16 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°47.164'N   4°57.906'E =  34° 0.9 km van vertrek
    tijd: 10:03:46 UTC
    alti: 473 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.873'N   4°57.466'E = 349° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:19:45 UTC
    alti: -1 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:20:53
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°44.263'N   4°57.706'E  @ 10:14:19 UTC,   556 m
    punt 1:  51°39.785'N   6°58.345'E  @ 13:19:53 UTC,  1636 m
    punt 2:  51°00.754'N   5°21.710'E  @ 14:47:55 UTC,  1412 m
    punt 3:  51°16.035'N   5°52.491'E  @ 15:25:44 UTC,  1628 m
    punt 4:  50°58.836'N   5°27.579'E  @ 15:51:44 UTC,  1749 m
    punt 5:  51°15.962'N   5°10.084'E  @ 16:13:51 UTC,  1437 m
    Finish:  50°35.415'N   5°02.689'E  @ 17:05:00 UTC,  1189 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  174.2 km  53° @  56.3 km/h
    been 2:  133.5 km 238° @  91.0 km/h
    been 3:   45.7 km  51° @  72.6 km/h
    been 4:   43.1 km 222° @  99.6 km/h
    been 5:   37.8 km 327° @ 102.4 km/h
    been 6:   75.7 km 187° @  88.8 km/h
Afgelegde afstand:                   510.1 km
Duur:                                06:50:41
Gemiddelde snelheid:                 74.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 21.9 km
Starthoogte:                         364.0 m
Finishhoogte:                        1189.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -825 m
Totale score afstand:                510.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°12.734'N   5°44.819'E =  49° 73.4 km van vertrek
    tijd:    15:17:18 UTC
    alti:    1471 m
Finishpunt
    pos.:    50°47.708'N   4°57.728'E =   9° 1.7 km van vertrek
    tijd:    17:17:18 UTC
    alti:    211 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.5 km/h
Hoogteverlies:             1260 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 609.4 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GOETSENHOVEN       50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  DORSTEN AM KANAL   51°39.760'N   6°58.210'E   171.3 km  54°
    punt 2:  ZONHOVEN           51°00.728'N   5°22.287'E   132.8 km 238°
    punt 3:  RAESFELD           51°46.280'N   6°51.123'E   133.2 km  50°
    finish:  GOETSENHOVEN       50°46.950'N   4°57.450'E   172.0 km 231°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSENHOVEN       @ 10:52:25 UTC,   907 m
    punt 1:  DORSTEN AM KANAL   @ 13:20:03 UTC,  1628 m :  171.3 km   69.6 km/h
    punt 2:  ZONHOVEN           @ 14:48:15 UTC,  1431 m :  132.8 km   90.4 km/h
    punt 3:  RAESFELD           niet gerond
    afbreekpunt: 51°16.035'N   5°52.491'E  @ 15:25:44 UTC, 1628 m : 45.2 km 72.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        349.4 km
Duur van de proef:        04:33:19
Gemiddelde snelheid:      76.7 km/h
Start hoogte:             364 m
Hoogte passeren start:    907 m
Hoogte aan break-punt:    1628 m
Hoogteverlies over proef: -1264 m
Totale score afstand:     349.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   59.1 km
Been 1:   59.2 km
Been 2:   92.8 km
Totaal:  211.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:03:46 UTC
    einde: 17:19:45 UTC
    duur:  07:15:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     364 m @ 10:06:07 UTC
    hoog punt:    1871 m @ 15:33:23 UTC
    hoogtewinst:  1507 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:13:54  bearing 49.4°
    Tweede punt: 17:05:05  bearing 131.1°
    Totale hoek: 81.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10533

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs