CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1255,9 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus 2T Immatriculatie: D-KJNU
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Ivo DE SCHEPPER Club: KAC
Afstand: 339.1 km Score: 1255,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

NL Transponder 7000 Nierhein squak 6101 Langen Radar 119.110

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-ESN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         IVO     DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: D-KJNU
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: esn
Logger file:    2022-05-28-LXV-ESN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:56:16
Duurvlucht     : 04:59:24
Vrije vlucht   :  339.1 km
Fasttrack      :   81.4 kmh
Hoogtewinst    : 1296.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.875'N   4°58.255'E
    tijd: 09:07:46 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.645'N   4°57.445'E = 246° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:08:23 UTC
    alti: 462 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.874'N   4°58.376'E =  91° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:04:02 UTC
    alti: -38 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:56:16
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 13.5 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°03.703'N   5°26.266'E  @ 10:20:02 UTC,   502 m
    punt 1:  51°51.002'N   7°17.057'E  @ 12:21:35 UTC,  1137 m
    punt 2:  51°40.316'N   7°01.424'E  @ 12:51:42 UTC,  1440 m
    punt 3:  51°19.923'N   5°50.494'E  @ 14:02:56 UTC,   886 m
    punt 4:  51°08.938'N   5°38.337'E  @ 14:44:23 UTC,  1287 m
    punt 5:  50°58.407'N   5°42.186'E  @ 14:59:38 UTC,  1290 m
    Finish:  51°05.384'N   5°27.356'E  @ 15:17:14 UTC,   471 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  155.4 km  55° @  76.7 km/h
    been 2:   26.8 km 222° @  53.3 km/h
    been 3:   90.4 km 246° @  76.1 km/h
    been 4:   24.8 km 215° @  35.9 km/h
    been 5:   20.0 km 167° @  78.8 km/h
    been 6:   21.6 km 307° @  73.7 km/h
Afgelegde afstand:                   339.1 km
Duur:                                04:57:12
Gemiddelde snelheid:                 68.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 49.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 48.2 km
Starthoogte:                         473.0 m
Finishhoogte:                        471.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          2 m
Totale score afstand:                339.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°02.410'N   5°30.193'E = 137° 54.5 km van vertrek
    tijd:    10:33:11 UTC
    alti:    1259 m
Finishpunt
    pos.:    51°47.902'N   7°10.336'E =  73° 158.9 km van vertrek
    tijd:    12:33:11 UTC
    alti:    1377 m
Grootste afstand in 2 uur: 162.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.4 km/h
Hoogteverlies:             -118 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 438.7 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07      51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  VOORT          51°02.121'N   5°19.540'E    48.5 km 142°
    punt 2:  DULMEN         51°51.120'N   7°17.120'E   163.8 km  55°
    punt 3:  NEDERWEERT     51°16.580'N   5°45.790'E   123.5 km 239°
    punt 4:  MAASMECHELEN   50°58.502'N   5°42.063'E    33.8 km 187°
    punt 5:  ARENDONK       51°17.720'N   5°05.680'E    55.4 km 310°
    finish:  WEELDE 25      51°24.860'N   5°02.230'E    13.8 km 343°
    landing: WEELDE AERO    51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07      @ 09:37:42 UTC,  1194 m
    punt 1:  VOORT          @ 10:07:49 UTC,   824 m :   48.5 km   96.5 km/h
    punt 2:  DULMEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°03.728'N   5°27.052'E  @ 10:15:06 UTC, 173 m : 8.9 km 73.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        57.4 km
Duur van de proef:        00:37:24
Gemiddelde snelheid:      92.0 km/h
Start hoogte:             511 m
Hoogte passeren start:    1194 m
Hoogte aan break-punt:    173 m
Hoogteverlies over proef: 338 m
Totale score afstand:     57.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   31.1 km
Been 1:   21.6 km
Been 2:   24.4 km
Totaal:   77.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:18:46 UTC
    einde: 15:18:10 UTC
    duur:  04:59:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     473 m @ 10:18:46 UTC
    hoog punt:    1769 m @ 12:07:34 UTC
    hoogtewinst:  1296 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:23:19  bearing 60.4°
    Tweede punt: 15:00:25  bearing 84.2°
    Totale hoek: 23.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7577

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs