CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-06-2022 -- Geert DE PALMENAER -- 621,2 punten

Database gegevens:

Datum: 04-06-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 142.87 km Score: 621,2 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kiewit cup dag 1 Happy to land at EBZH

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

NL sq7000 +LW dutchmil

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-04-LXV-PU3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-06-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/06/2022
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type:   VENTUS C    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: pu3
Logger file:    2022-06-04-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:23:58
Duurvlucht     : 03:19:36
Vrije vlucht   :  148.8 km
Fasttrack      :   51.9 kmh
Opgegeven proef:  142.9 km
Driehoek       :  117.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.139'E
    tijd: 14:31:49 UTC
    alti: 0 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.429'N   5°24.076'E =  81° 2.3 km van vertrek
    tijd: 14:36:11 UTC
    alti: 644 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.243'N   5°22.724'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:55:47 UTC
    alti: 11 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:23:58
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°59.326'N   5°30.639'E  @ 15:00:44 UTC,   791 m
    punt 1:  51°09.535'N   5°09.357'E  @ 15:44:18 UTC,   884 m
    punt 2:  51°19.343'N   4°56.839'E  @ 15:59:40 UTC,   673 m
    punt 3:  51°07.856'N   5°26.568'E  @ 16:59:38 UTC,   742 m
    punt 4:  51°08.741'N   5°44.218'E  @ 17:26:41 UTC,   752 m
    Finish:  50°58.262'N   5°21.404'E  @ 17:54:47 UTC,   155 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   31.2 km 307° @  43.0 km/h
    been 2:   23.3 km 321° @  91.0 km/h
    been 3:   40.6 km 121° @  40.7 km/h
    been 4:   20.7 km  85° @  45.8 km/h
    been 5:   33.0 km 234° @  70.4 km/h
Afgelegde afstand:                   148.8 km
Duur:                                02:54:03
Gemiddelde snelheid:                 51.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         628.0 m
Finishhoogte:                        155.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          473 m
Totale score afstand:                148.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.151'N   5°29.002'E =  78° 8.2 km van vertrek
    tijd:    15:07:11 UTC
    alti:    851 m
Finishpunt
    pos.:    51°08.339'N   5°34.897'E =  38° 23.9 km van vertrek
    tijd:    17:07:11 UTC
    alti:    458 m
Grootste afstand in 2 uur: 103.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    51.9 km/h
Hoogteverlies:             393 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 151.3 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG         50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  TURNHOUT KERK      51°19.450'N   4°56.650'E    53.0 km 315°
    punt 2:  KINROOI            51°08.780'N   5°44.530'E    59.1 km 109°
    punt 3:  HELCHTEREN         51°03.378'N   5°22.953'E    27.1 km 248°
    finish:  STOKROOIE KANAAL   50°58.180'N   5°16.700'E    12.1 km 217°
    landing: HASSELT KIEWIT     50°58.190'N   5°19.929'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG         @ 15:15:05 UTC,   811 m
    punt 1:  TURNHOUT KERK      @ 15:59:40 UTC,   673 m :   52.5 km   70.6 km/h
    punt 2:  KINROOI            @ 17:26:39 UTC,   755 m :   58.1 km   40.1 km/h
    punt 3:  HELCHTEREN         @ 17:50:22 UTC,   429 m :   26.1 km   66.0 km/h
    finish:   STOKROOIE KANAAL   niet gerond
    afbreekpunt: 50°58.377'N   5°21.347'E  @ 17:54:40 UTC, 176 m : 6.1 km 85.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        142.9 km
Duur van de proef:        02:39:35
Gemiddelde snelheid:      53.7 km/h
Start hoogte:             628 m
Hoogte passeren start:    811 m
Hoogte aan break-punt:    176 m
Hoogteverlies over proef: 452 m
Totale score afstand:     142.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   47.7 km
Been 1:   32.9 km
Been 2:   36.9 km
Totaal:  117.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 14:36:11 UTC
    einde: 17:55:47 UTC
    duur:  03:19:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     421 m @ 16:12:50 UTC
    hoog punt:    1102 m @ 16:45:53 UTC
    hoogtewinst:   681 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:14:14  bearing 82.7°
    Tweede punt: 15:59:40  bearing 34.4°
    Totale hoek: -48.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5519

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs