CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef06-06-2022 -- Geert DE PALMENAER -- 482,7 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 06/06/2022
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231 17
Toestel type: VENTUS C Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3
Logger file: 2022-06-06-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:12:19
Duurvlucht : 03:08:14
Vrije vlucht : 126.7 km
Fasttrack : 55.1 kmh
Driehoek : 100.9 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.258'N 5°22.768'E
tijd: 10:31:12 UTC
alti: 23 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°56.404'N 5°20.931'E = 212° 4.1 km van vertrek
tijd: 10:35:17 UTC
alti: 659 m
Landingspunt
pos.: 50°58.234'N 5°22.643'E = 253° 0.2 km van vertrek
tijd: 13:43:31 UTC
alti: 26 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:12:19
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
Start : 50°55.160'N 5°19.390'E @ 10:52:32 UTC, 1238 m
punt 1: 51°00.749'N 5°43.906'E @ 11:23:17 UTC, 1010 m
punt 2: 51°19.356'N 5°53.036'E @ 11:44:29 UTC, 1153 m
punt 3: 51°05.170'N 5°42.682'E @ 12:26:23 UTC, 1011 m
Finish: 50°56.695'N 5°19.647'E @ 13:34:34 UTC, 419 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 30.5 km 70° @ 59.5 km/h
been 2: 36.1 km 17° @ 102.2 km/h
been 3: 28.9 km 205° @ 41.4 km/h
been 4: 31.2 km 240° @ 27.4 km/h
Afgelegde afstand: 126.7 km
Duur: 02:42:02
Gemiddelde snelheid: 46.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.7 km
Starthoogte: 659.0 m
Finishhoogte: 419.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 240 m
Totale score afstand: 126.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°56.145'N 5°22.754'E = 180° 3.9 km van vertrek
tijd: 10:49:44 UTC
alti: 1183 m
Finishpunt
pos.: 51°02.340'N 5°35.234'E = 62° 16.4 km van vertrek
tijd: 12:49:44 UTC
alti: 676 m
Grootste afstand in 2 uur: 110.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 55.1 km/h
Hoogteverlies: 507 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 152.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: WINTERSLAG 50°59.200'N 5°28.700'E
punt 1: MAASMECHELEN 50°58.502'N 5°42.063'E 15.7 km 95°
punt 2: WEERT AFRIT 51°16.710'N 5°44.310'E 33.9 km 4°
punt 3: ZEPPEREN 50°49.196'N 5°14.489'E 61.8 km 214°
punt 4: ZUTENDAAL AERO 50°56.950'N 5°35.550'E 28.6 km 60°
finish: HASSELT KIEWIT 50°57.954'N 5°25.041'E 12.4 km 279°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: WINTERSLAG @ 10:59:01 UTC, 1162 m
punt 1: MAASMECHELEN niet gerond
afbreekpunt: 50°59.399'N 5°40.958'E @ 11:21:04 UTC, 986 m : 13.6 km 37.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 13.6 km
Duur van de proef: 00:22:03
Gemiddelde snelheid: 37.0 km/h
Start hoogte: 659 m
Hoogte passeren start: 1162 m
Hoogte aan break-punt: 986 m
Hoogteverlies over proef: -327 m
Totale score afstand: 13.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 28.3 km
Been 1: 44.4 km
Been 2: 28.2 km
Totaal: 100.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:35:17 UTC
einde: 13:43:31 UTC
duur: 03:08:14
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 277 m @ 13:04:59 UTC
hoog punt: 1161 m @ 13:13:29 UTC
hoogtewinst: 884 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:52:41 bearing 87.9°
Tweede punt: 11:50:44 bearing 63.6°
Totale hoek: -24.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6104
| |||||||||||||||||||||