CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-06-2022 -- Benjamin HEYLEN -- 536,1 punten

Database gegevens:

Datum: 06-06-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 123.3 km Score: 536,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kiewitcup dag 2 - AAT Voor de start zag het er geweldig uit - de straat lokaal Kiewit ging geweldig. Eerste sector aangetikt en meteen terug onder het einde van de straat. Maar daar kwam de dikke afscherming al. Lokaal Budel heb ik het verkloot. Wist niet goed waar naartoe of waar een bel te vinden. Ik rekende op de duinen naast het veld, de industrie, maar dat werkte niet - toch niet meteen. Van toen af was het overleven. Zeer voorzichtig en telkens dwars op de wind om toch een beetje in de zon te blijven Zwartberg gehaald. Samen met Pavel, Joost, en Peter van de sportklasse iets te pakken gekregen. Volgende stap was Hasselt halen. Net voor het het thuisveld een mooie bel naar ca 1000m. Toen kwam het geloof de proef alsnog te kunnen ronden. Lange steek richting volgende sector en vervolgens het been richting Zutendaal bijna volledig gedraaid en de wind het werk laten doen. Ik heb de windmolen van Diepenbeek wel nog nooit van zo dichtbij gezien. Eens in Zutendaal bleek ik veel te hoog voor de finish, maar had geen vertrouwen in de final glide tegen die wind. Ik was rond, als 1 van 3 op 23 deelnemers... 3de dagplaats en 3de algemeen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt - Meeuwen Para opgeroepen: para's en Caravan op de grond op het moment van onze struggle

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-06-LXV-6FZ-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 06-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/06/2022
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2022-06-06-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:15:38
Duurvlucht     : 03:12:15
Vrije vlucht   :  113.6 km
Fasttrack      :   48.8 kmh
Driehoek       :  100.1 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.253'N   5°22.764'E
    tijd: 10:24:34 UTC
    alti: 15 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°56.480'N   5°20.572'E = 218° 4.2 km van vertrek
    tijd: 10:27:57 UTC
    alti: 624 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.650'E = 254° 0.1 km van vertrek
    tijd: 13:40:12 UTC
    alti: 19 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 03:15:38
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°54.904'N   5°17.781'E  @ 10:34:29 UTC,   482 m
    punt 1:  51°00.955'N   5°41.145'E  @ 11:20:32 UTC,  1111 m
    punt 2:  51°16.023'N   5°38.518'E  @ 11:47:11 UTC,   897 m
    punt 3:  51°04.841'N   5°40.781'E  @ 12:19:01 UTC,   589 m
    Finish:  50°52.755'N   5°17.794'E  @ 13:18:40 UTC,   504 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.6 km  67° @  38.5 km/h
    been 2:   28.1 km 354° @  63.3 km/h
    been 3:   20.9 km 173° @  39.4 km/h
    been 4:   35.0 km 230° @  35.2 km/h
Afgelegde afstand:                   113.6 km
Duur:                                02:44:11
Gemiddelde snelheid:                 41.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.7 km
Starthoogte:                         473.0 m
Finishhoogte:                        504.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -31 m
Totale score afstand:                113.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.518'N   5°26.760'E = 106° 4.9 km van vertrek
    tijd:    11:14:19 UTC
    alti:    1250 m
Finishpunt
    pos.:    50°55.477'N   5°19.296'E = 218° 6.6 km van vertrek
    tijd:    13:14:19 UTC
    alti:    724 m
Grootste afstand in 2 uur: 97.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    48.8 km/h
Hoogteverlies:             526 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 155.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  MAASMECHELEN     50°58.502'N   5°42.063'E    15.7 km  95°
    punt 2:  WEERT AFRIT      51°16.710'N   5°44.310'E    33.9 km   4°
    punt 3:  ZEPPEREN         50°49.196'N   5°14.489'E    61.8 km 214°
    punt 4:  ZUTENDAAL AERO   50°56.950'N   5°35.550'E    28.6 km  60°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    15.5 km 279°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 10:56:28 UTC,  1128 m
    punt 1:  MAASMECHELEN     niet gerond
    afbreekpunt: 51°00.888'N   5°40.993'E  @ 11:20:27 UTC, 1114 m : 11.1 km 27.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        11.1 km
Duur van de proef:        00:23:59
Gemiddelde snelheid:      27.8 km/h
Start hoogte:             473 m
Hoogte passeren start:    1128 m
Hoogte aan break-punt:    1114 m
Hoogteverlies over proef: -641 m
Totale score afstand:     11.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   28.0 km
Been 1:   44.0 km
Been 2:   28.1 km
Totaal:  100.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:27:57 UTC
    einde: 13:40:12 UTC
    duur:  03:12:15

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     473 m @ 10:34:16 UTC
    hoog punt:    1314 m @ 11:15:12 UTC
    hoogtewinst:   841 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:48:01  bearing 62.7°
    Tweede punt: 13:18:36  bearing 92.2°
    Totale hoek: 29.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6793

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs