CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-06-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 856,6 punten

Database gegevens:

Datum: 11-06-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 237.7 km Score: 856,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat was me dat. Door de week de voorspelling wat volgen die suggereerde dat een out en return grens Denemarken er zelfs er mogelijk in zat. Dat plan toch maar laten varen maar de hoop een mooie proef was er toch. Morgen FI van dienst dus het moest vandaag gebeuren. Noord Nederland had ik dit jaar nog niet gezien dus dat was het eerste doel. Recht van de lier ben ok bel en direct op weg. Na de eerste steek onder wel Cu kreeg ik toch een gevoel van twijfel, was het wel zo goed? Was nog net lokaal EBWE en toch maar terug gedraaid om eerste keer wat lager te moeten parkeren in een slechte bel. Het was van daar terug naar weelde en einde verhaal (vooruitzicht niet zo goed) of toch maar richting Noorde. Toch maar op weg. Echt snel ging het niet en echt hoog ook niet, maar de wind zat mee. Eens voorbij Hertogenbosch zag het er achter mij niet echt top uit de rivieren kwamen eraan. De bellen waren nog steeds niet goed en het ging niet vooruit. Vandaar ben ik eigenlijk steeds verder en verder gevlogen met idee, als ik de basis heb dan draai ik terug, want dat was tegen de wind. Maar de basis pakken lukte maar niet. Verkapte bellen, en slecht te vinden. Eens in CTR Deelen was de vraag en wat nu. Even dacht ik gewoon te landen in Terlet, dan was het toch op een vliegveld. Op dat punt had ik immers helemaal niet het idee dat ik vandaag vliegend terug op EBWE ging geraken. Toch maar zien hoever ik terug geraakt, maar dan wel in overleefmodus. Tussen de rivieren was dit meermaals met kiezen van veld. Teug bij Hertogenbosch zelfs met terug vleigen omdat het mij te laag was om over het stad te gaan. Daar ook de MD tegen gekomen en samen de rest van de terugweg. Was toch tevreden om terug tot in Weelde te zijn, maar had me vooraf al voorgenomen, eens terug lokaal weelde ga ik er niet meer uit. Al zou je puur op het zicht zeggen dat het in de kempen en limburg goed was. Nog een goede bel in Weelde zelf en daarna weer onbetrouwbaar. De goesting was ondertussen wat verdwenen. Maar beter het weer testen dan vanop de grond denken dat het top was terwijl het dit in mijn ogen niet was.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000. 2x crossing gilze en 1x crossing deelen contact dutch mil approved,.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-06-11-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 11-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/06/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-06-11-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:39:01
Duurvlucht     : 05:38:19
Vrije vlucht   :  237.7 km
Fasttrack      :   53.7 kmh
Hoogtewinst    : 1068.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.873'N   4°58.243'E
    tijd: 10:15:07 UTC
    alti: -46 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.647'N   4°57.417'E = 246° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:15:49 UTC
    alti: 525 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.935'N   4°58.404'E =  58° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:54:08 UTC
    alti: -39 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:39:01
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.868'N   4°55.903'E  @ 10:16:55 UTC,   544 m
    punt 1:  52°00.009'N   5°52.461'E  @ 12:27:35 UTC,   791 m
    punt 2:  51°53.418'N   5°23.748'E  @ 13:14:56 UTC,   952 m
    punt 3:  51°42.574'N   5°20.595'E  @ 13:44:35 UTC,   575 m
    punt 4:  51°24.150'N   4°58.425'E  @ 14:55:29 UTC,   584 m
    punt 5:  51°21.077'N   4°41.382'E  @ 15:27:14 UTC,   866 m
    Finish:  51°25.755'N   5°01.988'E  @ 15:48:07 UTC,   547 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   93.5 km  44° @  42.9 km/h
    been 2:   35.1 km 250° @  44.5 km/h
    been 3:   20.4 km 190° @  41.3 km/h
    been 4:   42.7 km 217° @  36.1 km/h
    been 5:   20.6 km 254° @  38.9 km/h
    been 6:   25.4 km  70° @  73.1 km/h
Afgelegde afstand:                   237.7 km
Duur:                                05:31:12
Gemiddelde snelheid:                 43.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.6 km
Starthoogte:                         484.0 m
Finishhoogte:                        547.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -63 m
Totale score afstand:                237.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°36.791'N   5°14.304'E =  38° 30.3 km van vertrek
    tijd:    11:22:28 UTC
    alti:    721 m
Finishpunt
    pos.:    51°47.571'N   5°23.688'E =  34° 52.9 km van vertrek
    tijd:    13:22:29 UTC
    alti:    581 m
Grootste afstand in 2 uur: 107.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    53.7 km/h
Hoogteverlies:             140 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 519.7 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    start:   WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    punt 1:  EMMEN      52°46.200'N   6°55.900'E   203.2 km  41°
    punt 2:  WESEL-RO   51°39.769'N   6°35.750'E   125.3 km 191°
    punt 3:  KEIHEUVE   51°10.851'N   5°13.245'E   109.7 km 241°
    punt 4:  HASSELT    50°58.199'N   5°22.499'E    25.8 km 155°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    55.7 km 330°
    landing: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE A   @ 10:22:40 UTC,   938 m
    punt 1:  EMMEN      niet gerond
    afbreekpunt: 52°00.026'N   5°52.433'E  @ 12:27:37 UTC, 795 m : 91.3 km 43.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        91.3 km
Duur van de proef:        02:04:57
Gemiddelde snelheid:      43.9 km/h
Start hoogte:             484 m
Hoogte passeren start:    938 m
Hoogte aan break-punt:    795 m
Hoogteverlies over proef: -311 m
Totale score afstand:     91.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   20.2 km
Been 1:   20.2 km
Been 2:   31.7 km
Totaal:   72.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:15:49 UTC
    einde: 15:54:08 UTC
    duur:  05:38:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     331 m @ 10:34:35 UTC
    hoog punt:    1399 m @ 15:17:46 UTC
    hoogtewinst:  1068 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:24:14  bearing 38.5°
    Tweede punt: 15:27:18  bearing 15.9°
    Totale hoek: -22.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5234

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs