CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-06-2022 -- Bart LEYSEN -- 2005,5 punten

Database gegevens:

Datum: 12-06-2022 Type proef: VV
Toestel: ASW 20 Immatriculatie: D-9089
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 551.5 km Score: 2005,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Missie van vandaag zou zijn om nog eens gewoon een ontspannende vlucht te maken, zonder verdere verplichtingen, en het goeie weer te volgen. Wel ruwweg een traject in gedachten maar persee keerpunten najagen was zeker geen prio. Start was wat moeizaam en, aangezien zaterdag ook al bleek dat de voorspellingen veel beter waren dan de echte omstandigheden, toch met enige argwaan op stap. Na het eerste keerpunt bleek dit wel onterecht want het was gewoon goe weer. Zeer leuke vlucht, maar het venijn zat hem in de staart. Laatste punt bij Zutendaal gerond, en vandaar leek het een rechtstreekse finalglide naar Weelde te worden. Wolkenbasis gepakt tot 1800m en dan straatje volgen. Echter, vanaf Leopoldsburg verdween het straatje en de laatste wolk werkte niet meer. Krabben op 0.5m/s en telkens stopte het stijgen bij een goeie 800m, wat dus niet voldoende zou zijn om in Weelde binnen te geraken. De wind leek ook meer naar het noorden gedraaid waardoor deze dus pal op kop zat. Na een paar uur krabben (zo leek het toch in mijn ervaring :)) leek het alsof er plots een andere luchtmassa binnendreef. Een mirakelbelletje tot 1000m bracht de finalglide indicatie op 50m boven Weelde. Toch maar heel voorzichtig op pad gegaan en het bleek nog te werken ook, uiteindelijk met een goeie 150m reserve in Weelde aangekomen. Merci aan de mensen van Keiheuvel op standby te blijven met de sleper :)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr 7000 in NL, xpdr 6101 en uitluisteren bij Niederrhein, zwartberg uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-12-LXV-JXV-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 12-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/06/2022
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-9089
Toestel type:   ASW 20    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jxv
Logger file:    2022-06-12-LXV-JXV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:13:03
Duurvlucht     : 08:12:21
Vrije vlucht   :  551.5 km
Fasttrack      :  103.3 kmh
Opgegeven proef:  215.1 km
Driehoek       :  313.2 km
Hoogtewinst    : 1262.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.873'N   4°58.244'E
    tijd: 09:50:40 UTC
    alti: -56 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.624'N   4°57.389'E = 245° 1.1 km van vertrek
    tijd: 09:51:22 UTC
    alti: 456 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.928'N   4°58.418'E =  63° 0.2 km van vertrek
    tijd: 18:03:43 UTC
    alti: -43 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 08:13:03
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.624'N   4°57.389'E  @ 09:51:22 UTC,   456 m
    punt 1:  51°28.238'N   4°41.530'E  @ 10:19:45 UTC,   711 m
    punt 2:  50°57.844'N   5°21.610'E  @ 11:16:58 UTC,   820 m
    punt 3:  51°48.164'N   7°17.413'E  @ 12:50:53 UTC,  1404 m
    punt 4:  50°44.630'N   5°09.825'E  @ 15:19:14 UTC,  1068 m
    punt 5:  50°55.944'N   5°35.953'E  @ 15:43:47 UTC,  1606 m
    Finish:  51°23.928'N   4°58.418'E  @ 18:03:43 UTC,   -43 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.3 km 295° @  42.9 km/h
    been 2:   73.2 km 140° @  76.7 km/h
    been 3:  163.6 km  54° @ 104.5 km/h
    been 4:  189.5 km 232° @  76.6 km/h
    been 5:   37.2 km  55° @  90.8 km/h
    been 6:   67.9 km 320° @  29.1 km/h
Afgelegde afstand:                   551.5 km
Duur:                                08:12:21
Gemiddelde snelheid:                 67.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         456.0 m
Finishhoogte:                        -43.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          499 m
Totale score afstand:                551.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°04.930'N   5°18.848'E = 146° 42.5 km van vertrek
    tijd:    11:09:05 UTC
    alti:    1079 m
Finishpunt
    pos.:    51°45.076'N   6°52.235'E =  73° 137.4 km van vertrek
    tijd:    13:09:05 UTC
    alti:    1044 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.3 km/h
Hoogteverlies:             35 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 432.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    55.7 km 149°
    punt 2:  BORKENBERGE      51°46.750'N   7°17.120'E   160.6 km  55°
    punt 3:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E   160.6 km 237°
    finish:  WEELDE AERO      51°24.050'N   4°58.130'E    55.7 km 330°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO      @ 10:38:36 UTC,  1099 m
    punt 1:  HASSELT KIEWIT   @ 11:17:51 UTC,   919 m :   55.7 km   85.2 km/h
    punt 2:  BORKENBERGE      niet gerond
    afbreekpunt: 51°46.875'N   7°16.044'E  @ 12:48:23 UTC, 1265 m : 159.3 km 105.6 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        215.1 km
Duur van de proef:        02:09:47
Gemiddelde snelheid:      99.4 km/h
Start hoogte:             395 m
Hoogte passeren start:    1099 m
Hoogte aan break-punt:    1265 m
Hoogteverlies over proef: -870 m
Totale score afstand:     215.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  112.3 km
Been 1:  113.2 km
Been 2:   87.7 km
Totaal:  313.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:51:22 UTC
    einde: 18:03:43 UTC
    duur:  08:12:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     395 m @ 09:54:18 UTC
    hoog punt:    1657 m @ 15:41:44 UTC
    hoogtewinst:  1262 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:19:42  bearing 12.8°
    Tweede punt: 15:20:02  bearing 110.0°
    Totale hoek: 97.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 12219

	
Hugo JANSEN op 12-06-2022 om 21:17
Knap gevlogen Bart!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs