CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-06-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & JEROEN DE VRIENDT -- 1639,4 punten

Database gegevens:

Datum: 12-06-2022 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 403.3 km Score: 1639,4 pt
Vertrekpunt: EBZR Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JEROEN DE VRIENDT
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Zoersel Area. Transponder aan. Geilenkirchen niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-12-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 12-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/06/2022
Piloot:         JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2022-06-12-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:47:32
Duurvlucht     : 04:41:18
Vrije vlucht   :  409.7 km
Fasttrack      :   95.2 kmh
Opgegeven proef:  403.3 km
Driehoek       :  253.9 km
Hoogtewinst    : 1164.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZR  Zoersel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°15.891'N   4°45.285'E
    tijd: 09:58:12 UTC
    alti: -74 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°16.174'N   4°44.019'E = 290° 1.6 km van vertrek
    tijd: 10:04:26 UTC
    alti: 511 m
Landingspunt 
    pos.: 51°15.386'N   4°44.380'E = 228° 1.4 km van vertrek
    tijd: 14:45:44 UTC
    alti: -63 m
Afstand take-off tot landing: 1.4
Totale vluchtduur: 04:47:32
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.869'N   4°42.796'E  @ 10:05:34 UTC,   447 m
    punt 1:  51°22.279'N   6°09.714'E  @ 11:14:56 UTC,  1271 m
    punt 2:  50°45.331'N   6°20.754'E  @ 11:57:17 UTC,  1176 m
    punt 3:  51°20.254'N   6°08.355'E  @ 12:45:13 UTC,  1035 m
    punt 4:  51°14.456'N   5°06.640'E  @ 13:49:44 UTC,   969 m
    punt 5:  50°59.045'N   5°28.802'E  @ 14:16:29 UTC,  1517 m
    Finish:  51°15.972'N   4°44.099'E  @ 14:43:17 UTC,   191 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  101.7 km  83° @  88.0 km/h
    been 2:   69.7 km 169° @  98.8 km/h
    been 3:   66.4 km 347° @  83.1 km/h
    been 4:   72.6 km 262° @  67.5 km/h
    been 5:   38.5 km 138° @  86.5 km/h
    been 6:   60.9 km 301° @ 136.3 km/h
Afgelegde afstand:                   409.7 km
Duur:                                04:37:43
Gemiddelde snelheid:                 88.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         435.0 m
Finishhoogte:                        191.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          244 m
Totale score afstand:                409.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°15.855'N   4°44.299'E = 267° 1.1 km van vertrek
    tijd:    10:13:23 UTC
    alti:    876 m
Finishpunt
    pos.:    50°54.891'N   6°11.549'E = 111° 108.0 km van vertrek
    tijd:    12:13:23 UTC
    alti:    924 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.2 km/h
Hoogteverlies:             -48 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 403.3 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZOERSEL OOSTMALL    51°15.883'N   4°45.200'E
    punt 1:  VENLO SPR           51°22.100'N   6°09.850'E    99.0 km  83°
    punt 2:  WEHEBACH            50°45.570'N   6°20.820'E    68.9 km 169°
    punt 3:  TEGELEN             51°20.120'N   6°08.120'E    65.8 km 347°
    punt 4:  DESSEL KRK          51°14.530'N   5°06.870'E    72.0 km 262°
    punt 5:  WINTERSLAG TERRIL   50°59.200'N   5°28.700'E    38.2 km 138°
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL    51°15.883'N   4°45.200'E    59.4 km 302°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   ZOERSEL OOSTMALL    @ 10:14:32 UTC,   882 m
    punt 1:  VENLO SPR           @ 11:15:05 UTC,  1264 m :   99.0 km   98.1 km/h
    punt 2:  WEHEBACH            @ 11:57:13 UTC,  1192 m :   68.9 km   98.2 km/h
    punt 3:  TEGELEN             @ 12:45:15 UTC,  1033 m :   65.8 km   82.1 km/h
    punt 4:  DESSEL KRK          @ 13:49:39 UTC,   978 m :   72.0 km   67.0 km/h
    punt 5:  WINTERSLAG TERRIL   @ 14:16:26 UTC,  1516 m :   38.2 km   85.5 km/h
    finish:  ZOERSEL OOSTMALL    @ 14:42:25 UTC,   258 m :   59.4 km  137.3 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        403.3 km
Duur van de proef:        04:27:53
Gemiddelde snelheid:      90.3 km/h
Start hoogte:             435 m
Hoogte passeren start:    882 m
Hoogte passeren finish:   258 m
Hoogteverlies over proef: 177 m
Totale score afstand:     403.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   71.1 km
Been 1:  108.2 km
Been 2:   74.7 km
Totaal:  253.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:04:26 UTC
    einde: 14:45:44 UTC
    duur:  04:41:18

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     435 m @ 10:05:07 UTC
    hoog punt:    1599 m @ 14:07:36 UTC
    hoogtewinst:  1164 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:05:29  bearing 21.5°
    Tweede punt: 11:57:18  bearing 96.4°
    Totale hoek: 74.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8420

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs