01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef12-06-2022 -- Michiel HERMAN & LIEVEN DE BONTRIDDER -- 1725,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: NL SQ7000 + Dutch Mil, Niederhein SQ6101 + uitluisteren 119.110, Munster TMZ + Drop zones SQ6104 + uitluisteren.
IGC File gegevens: Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 12/06/2022 Piloot: MICHIEL HERMAN Zweefvliegtuig: D-KZHS Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 7l7 Logger file: 2022-06-12-LXV-7L7-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 499 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:19:37 Duurvlucht : 06:30:01 Vrije vlucht : 487.4 km Fasttrack : 106.5 kmh Opgegeven proef: 260.6 km Hoogtewinst : 1194.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZW Zwartberg BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°01.009'N 5°31.690'E tijd: 10:05:59 UTC alti: -10 m Ontkoppelpunt pos.: 51°00.024'N 5°31.273'E = 195° 1.9 km van vertrek tijd: 10:09:40 UTC alti: 599 m Landingspunt pos.: 51°00.827'N 5°31.544'E = 207° 0.4 km van vertrek tijd: 17:25:36 UTC alti: 8 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 07:19:37 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 21.8 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°01.081'N 5°29.137'E @ 10:25:19 UTC, 951 m punt 1: 51°51.301'N 6°48.724'E @ 11:56:12 UTC, 891 m punt 2: 51°53.746'N 7°48.269'E @ 12:30:50 UTC, 1244 m punt 3: 52°08.838'N 8°40.407'E @ 13:08:09 UTC, 1411 m punt 4: 51°50.714'N 6°45.316'E @ 15:19:37 UTC, 637 m punt 5: 51°30.392'N 6°36.492'E @ 16:11:23 UTC, 1258 m Finish: 51°17.618'N 6°01.551'E @ 16:54:12 UTC, 357 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 131.1 km 44° @ 86.5 km/h been 2: 68.5 km 86° @ 118.7 km/h been 3: 65.9 km 64° @ 105.9 km/h been 4: 136.0 km 256° @ 62.1 km/h been 5: 39.0 km 195° @ 45.2 km/h been 6: 46.9 km 240° @ 65.8 km/h Afgelegde afstand: 487.4 km Duur: 06:28:53 Gemiddelde snelheid: 75.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 46.5 km Starthoogte: 977.0 m Finishhoogte: 357.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 620 m Totale score afstand: 487.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°19.019'N 6°01.774'E = 46° 48.4 km van vertrek tijd: 11:04:05 UTC alti: 1077 m Finishpunt pos.: 52°09.447'N 8°37.815'E = 58° 249.6 km van vertrek tijd: 13:04:05 UTC alti: 1120 m Grootste afstand in 2 uur: 213.0 km Beste snelheid in 2 uur: 106.5 km/h Hoogteverlies: -43 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 551.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E punt 1: BORKEN HOXFELD 51°51.183'N 6°48.917'E 129.6 km 43° punt 2: PORTA W GRAS GLD 52°13.333'N 8°51.567'E 146.2 km 73° punt 3: BORKEN HOXFELD 51°51.183'N 6°48.917'E 146.2 km 254° finish: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E 129.6 km 224° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZWARTBERG-GENK @ 10:27:22 UTC, 877 m punt 1: BORKEN HOXFELD @ 11:56:20 UTC, 873 m : 129.6 km 87.4 km/h punt 2: PORTA W GRAS GLD niet gerond afbreekpunt: 52°08.920'N 8°40.347'E @ 13:08:03 UTC, 1410 m : 131.0 km 109.6 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 260.6 km Duur van de proef: 02:40:41 Gemiddelde snelheid: 97.3 km/h Start hoogte: 877 m Hoogte passeren start: 877 m Hoogte aan break-punt: 1410 m Hoogteverlies over proef: -533 m Totale score afstand: 260.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 31.7 km Been 1: 20.2 km Been 2: 20.2 km Totaal: 72.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:24:48 UTC einde: 16:54:49 UTC duur: 06:30:01 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 597 m @ 10:31:09 UTC hoog punt: 1791 m @ 13:56:40 UTC hoogtewinst: 1194 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:27:17 bearing 79.9° Tweede punt: 15:19:11 bearing 55.5° Totale hoek: -24.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 10057 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||