CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-06-2022 -- Jo SCHOETERS & CHRISTIAAN BIELEN -- 2318,0 punten

Database gegevens:

Datum: 13-06-2022 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KLWO
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jo SCHOETERS Club: KACK
Afstand: 695.4 km Score: 2318,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: CHRISTIAAN BIELEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Voorzichtig begin met lange tijd een plafond van een 1000 m, nadien mooie straatvorming. Vanaf Nijmegen elk belletje nog gebruikt om uiteindelijk toch binnen te raken. Elk contact met controller zeer positief. Heel fijne vlucht met Chris op een dag die veel meer gaf dan mijn verwachting.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB nog niet bezet, Brussels info clearance tot 4500 ft, CTR Gilze 's morgens clearance Tower, 's avonds niet actief = DM, Para Stadtlohn niet actief, TMZ Niederrhein radio 119,110 + XPDR 6101, DM: TSA19 open, Para Marl clearance + constant contact met Marl Info, CTR Volkel niet meer actief = DM, TMA Eindhoven one time climb clearance APP + XPDR 5460, KB APP: militaire paradrop Keiheuvel beëindigd

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-13-LXV-7UO-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 13-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/06/2022
Piloot:         MONIKA OSWALD
Zweefvliegtuig: D-KLWO
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 7uo
Logger file:    2022-06-13-LXV-7UO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:54:19
Duurvlucht     : 09:47:35
Vrije vlucht   :  695.4 km
Fasttrack      :  113.0 kmh
Driehoek       :  393.7 km
Hoogtewinst    : 1298.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.955'N   5°13.716'E
    tijd: 08:23:11 UTC
    alti: -52 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.885'N   5°12.164'E = 266° 1.8 km van vertrek
    tijd: 08:29:55 UTC
    alti: 630 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.855'N   5°13.268'E = 250° 0.6 km van vertrek
    tijd: 18:17:30 UTC
    alti: -64 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 09:54:19
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.560'N   5°15.376'E  @ 08:37:25 UTC,   920 m
    punt 1:  51°34.114'N   4°50.638'E  @ 09:46:25 UTC,   810 m
    punt 2:  52°02.307'N   6°52.679'E  @ 11:25:34 UTC,  1376 m
    punt 3:  51°29.026'N   6°47.814'E  @ 12:08:09 UTC,   897 m
    punt 4:  52°08.975'N   5°16.261'E  @ 13:48:46 UTC,   632 m
    punt 5:  51°37.530'N   7°13.748'E  @ 15:07:21 UTC,  1356 m
    Finish:  51°21.730'N   5°02.859'E  @ 17:52:03 UTC,   568 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.8 km 328° @  46.8 km/h
    been 2:  149.7 km  69° @  90.6 km/h
    been 3:   62.0 km 185° @  87.3 km/h
    been 4:  128.7 km 306° @  76.7 km/h
    been 5:  146.9 km 113° @ 112.1 km/h
    been 6:  154.3 km 260° @  56.2 km/h
Afgelegde afstand:                   695.4 km
Duur:                                09:14:38
Gemiddelde snelheid:                 75.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 23.6 km
Starthoogte:                         501.0 m
Finishhoogte:                        568.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -67 m
Totale score afstand:                695.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°41.715'N   6°10.318'E =  49° 86.9 km van vertrek
    tijd:    13:03:29 UTC
    alti:    1351 m
Finishpunt
    pos.:    51°37.943'N   7°13.222'E =  69° 147.3 km van vertrek
    tijd:    15:03:29 UTC
    alti:    1171 m
Grootste afstand in 2 uur: 226.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.0 km/h
Hoogteverlies:             180 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 553.3 km  GELDIG
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN                    51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  SEPPE                    51°33.283'N   4°33.150'E    62.4 km 312°
    punt 2:  TWENTE AB                52°16.550'N   6°53.347'E   179.7 km  63°
    punt 3:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.234'N   6°16.916'E   172.7 km 194°
    punt 4:  VENLO                    51°21.833'N   6°12.900'E    66.2 km 356°
    finish:  BALEN                    51°10.850'N   5°13.250'E    72.3 km 254°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN                    @ 08:39:17 UTC,   815 m
    punt 1:  SEPPE                    niet gerond
    afbreekpunt: 51°31.917'N   4°49.585'E  @ 09:44:24 UTC, 903 m : 43.3 km 39.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        43.3 km
Duur van de proef:        01:05:07
Gemiddelde snelheid:      39.9 km/h
Start hoogte:             501 m
Hoogte passeren start:    815 m
Hoogte aan break-punt:    903 m
Hoogteverlies over proef: -402 m
Totale score afstand:     43.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  110.2 km
Been 1:  140.8 km
Been 2:  142.7 km
Totaal:  393.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:29:55 UTC
    einde: 18:17:30 UTC
    duur:  09:47:35

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     376 m @ 12:16:10 UTC
    hoog punt:    1674 m @ 15:29:19 UTC
    hoogtewinst:  1298 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:46:25  bearing 18.5°
    Tweede punt: 12:08:09  bearing 67.2°
    Totale hoek: 48.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 23320

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs