CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

13-06-2022 -- Nick FREMAU -- 2450,7 punten

Database gegevens:

Datum: 13-06-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 8 Immatriculatie: PH-1080
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Nick FREMAU Club: BZC
Afstand: 661.7 km Score: 2450,7 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Heel blij om last minute toch te vliegen. Dikke merci aan iedereen die smorgens geholpen heeft voor het opbouwen en de lierstart! Begin was moeizaam en minder goed dan verwacht, eens terlet voorbij ging het goed vooruit. Op het 3e been toch mispakt bij het oversteken van een blauw stuk en bij gevolg al m'n water gelost. Op die manier was het een langen 200km tegen de wind in. Langzamerhand dan toch lokaal geraakt van brasschaat en dan lag er nog een klein straatje als kers op de taart. Kortom heerlijke vlucht! Note to self: meer lange vluchten doen 🥵

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Woensdrecht en Deelen niet actief, uitgeluisterd op dutchmil 132.35. Crossing gilze op 125.330. munster xpdr 6104 en uitluisteren 129.300 xpdr7000 rest van de vlucht

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/169888
Igc-file: 2022-06-13-NAV-4FW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 13-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 13-06-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   13/06/2022
Piloot:         FREMAU NICK
Zweefvliegtuig: PH-1080
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4fw
Logger file:    2022-06-13-NAV-4FW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:40:26
Duurvlucht     : 09:39:47
Vrije vlucht   :  661.7 km
Fasttrack      :   99.8 kmh
Driehoek       :  330.3 km
Hoogtewinst    : 1428.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.211'N   4°30.340'E
    tijd: 07:46:37 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.697'N   4°30.112'E = 344° 0.9 km van vertrek
    tijd: 07:47:16 UTC
    alti: 416 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.211'N   4°30.293'E = 270° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:27:03 UTC
    alti: -69 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 09:40:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°21.746'N   4°28.458'E  @ 07:50:19 UTC,   362 m
    punt 1:  52°10.638'N   7°31.034'E  @ 10:42:50 UTC,  1305 m
    punt 2:  51°31.653'N   6°38.733'E  @ 11:50:32 UTC,  1440 m
    punt 3:  51°55.471'N   7°34.449'E  @ 12:58:38 UTC,  1557 m
    punt 4:  52°02.618'N   5°43.314'E  @ 15:09:52 UTC,   986 m
    punt 5:  51°19.115'N   5°00.672'E  @ 16:41:07 UTC,  1204 m
    Finish:  51°33.309'N   4°36.220'E  @ 17:12:10 UTC,   942 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  228.8 km  65° @  79.6 km/h
    been 2:   94.0 km 220° @  83.3 km/h
    been 3:   77.9 km  55° @  68.6 km/h
    been 4:  127.9 km 277° @  58.5 km/h
    been 5:   94.5 km 212° @  62.1 km/h
    been 6:   38.7 km 313° @  74.7 km/h
Afgelegde afstand:                   661.7 km
Duur:                                09:21:51
Gemiddelde snelheid:                 70.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 25.2 km
Starthoogte:                         347.0 m
Finishhoogte:                        942.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -595 m
Totale score afstand:                661.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°50.979'N   5°39.091'E =  54° 97.8 km van vertrek
    tijd:    09:28:21 UTC
    alti:    818 m
Finishpunt
    pos.:    51°46.535'N   6°48.148'E =  72° 166.6 km van vertrek
    tijd:    11:28:21 UTC
    alti:    1073 m
Grootste afstand in 2 uur: 199.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.8 km/h
Hoogteverlies:             -255 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG         50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  HOOGSTRATEN        51°24.120'N   4°45.750'E    68.1 km 313°
    punt 2:  KINROOI            51°08.780'N   5°44.530'E    74.0 km 112°
    punt 3:  HELCHTEREN         51°03.378'N   5°22.953'E    27.1 km 248°
    finish:  STOKROOIE KANAAL   50°58.180'N   5°16.700'E    12.1 km 217°
    landing: HASSELT KIEWIT     50°58.200'N   5°22.500'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    416 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   92.5 km
Been 1:   92.5 km
Been 2:  145.3 km
Totaal:  330.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:47:16 UTC
    einde: 17:27:03 UTC
    duur:  09:39:47

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     271 m @ 12:34:17 UTC
    hoog punt:    1699 m @ 13:45:32 UTC
    hoogtewinst:  1428 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 07:58:28  bearing 359.2°
    Tweede punt: 11:50:08  bearing 64.5°
    Totale hoek: 65.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15784

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs