CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-06-2022 -- Hugo JANSEN -- 384,8 punten

Database gegevens:

Datum: 26-06-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 108.7 km Score: 384,8 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Late start door afscherming boven Weelde die maar niet weg wou. Dan nog een uur gesukkeld rond Weelde, tot het eindelijk richting Brasschaat begon uit te klaren. Dan toch maar een poging gewaagd in die richting, de zon achterna, in Weelde nog altijd geen zon te zien. Brasschaat bleek uiteindelijk toch ook in duisternis gehuld, daarom achter Brecht afgedraaid richting Nederland, waar het er veel beter uitzag. Een eindje voor de Biesbosch trokken ze dan weer de gordijnen dicht, dus dan maar weer zuiden, waar eigenlijk alleen Seppe nog in de zon lag. Toch maar héél matig stijgen... Na lang draaien uiteindelijk tot 1100m geraakt, maar de wind had me terug richting Seppe geblazen, nog 30km tegen de wind (18km/h) in, in een zwaarbewolkt luchtruim zonder een spatje zon. Geen andere optie dan er maar aan te beginnen en te zien hoe het gaat. En boven verwachting was het zakken heel weinig, in een praktisch dode lucht. Bij Meer nog effe wat hoogte kunnen pakken, verder was het één lange eindaanvlucht aan de snelheid van optimaal glijgetal. Dan doet het deugd om weer in Weelde te arriveren op 400m!...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-26-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 26-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/06/2022
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2022-06-26-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:21:26
Duurvlucht     : 02:56:59
Vrije vlucht   :  108.7 km
Fasttrack      :   46.6 kmh
Driehoek       :  103.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.870'N   4°58.242'E
    tijd: 11:40:05 UTC
    alti: 10 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.668'N   4°57.384'E = 249° 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:40:45 UTC
    alti: 494 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.876'N   4°58.224'E = 298° 0.0 km van vertrek
    tijd: 15:01:31 UTC
    alti: 10 m
Afstand take-off tot landing: 0.0
Totale vluchtduur: 03:21:26
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 1.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  51°23.406'N   4°59.693'E  @ 12:16:38 UTC,   776 m
    punt 1:  51°21.524'N   4°34.946'E  @ 13:09:27 UTC,   773 m
    punt 2:  51°40.951'N   4°42.780'E  @ 13:39:11 UTC,   998 m
    punt 3:  51°30.039'N   4°43.150'E  @ 14:34:57 UTC,   747 m
    Finish:  51°23.364'N   4°59.289'E  @ 14:56:08 UTC,   358 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   28.9 km 263° @  32.9 km/h
    been 2:   37.1 km  14° @  75.0 km/h
    been 3:   20.2 km 179° @  21.8 km/h
    been 4:   22.4 km 123° @  63.5 km/h
Afgelegde afstand:                   108.7 km
Duur:                                02:39:30
Gemiddelde snelheid:                 40.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         497.0 m
Finishhoogte:                        358.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          139 m
Totale score afstand:                108.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.470'N   4°43.493'E = 250° 18.2 km van vertrek
    tijd:    12:58:57 UTC
    alti:    947 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.446'N   4°56.993'E = 306° 1.8 km van vertrek
    tijd:    14:58:58 UTC
    alti:    224 m
Grootste afstand in 2 uur: 93.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    46.6 km/h
Hoogteverlies:             723 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 511.4 km  GELDIG
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  5ZONZ     51°38.250'N   4°41.710'E    32.5 km 324°
    punt 2:  5BALK     52°36.200'N   6°24.400'E   159.0 km  47°
    punt 3:  5RUCP     51°31.548'N   4°33.327'E   174.6 km 227°
    punt 4:  1KEIH     51°10.852'N   5°13.245'E    60.2 km 129°
    punt 5:  ABROEK    51°23.683'N   4°31.417'E    54.1 km 296°
    finish:  1WEELKC   51°24.050'N   4°58.130'E    31.0 km  89°
    landing:            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1WEELKC   @ 12:20:04 UTC,   850 m
    punt 1:  5ZONZ     @ 13:33:18 UTC,  1074 m :   32.5 km   26.6 km/h
    punt 2:  5BALK     niet gerond
    afbreekpunt: 51°40.908'N   4°42.904'E  @ 13:39:05 UTC, 999 m : 4.4 km 45.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        36.8 km
Duur van de proef:        01:19:01
Gemiddelde snelheid:      28.0 km/h
Start hoogte:             497 m
Hoogte passeren start:    850 m
Hoogte aan break-punt:    999 m
Hoogteverlies over proef: -502 m
Totale score afstand:     36.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   28.9 km
Been 1:   36.6 km
Been 2:   37.7 km
Totaal:  103.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:04:32 UTC
    einde: 15:01:31 UTC
    duur:  02:56:59

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     497 m @ 12:04:32 UTC
    hoog punt:    1197 m @ 13:31:10 UTC
    hoogtewinst:   700 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:16:40  bearing 33.0°
    Tweede punt: 14:05:42  bearing 5.8°
    Totale hoek: -27.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5246

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs