01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2022 -- Pieter DAEMS & CHRIS BIELEN -- 1894,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: XPDR 7000 ALT gans de vlucht. Keiheuvel Area actief. Bij wegvliegen toestemming van KB om te klimmen tot 4500ft. Parazones bij Seppe niet actief. Contact met Dutch Mil. Woensdrecht gesloten. Gilze Rijen gesloten bij terugkomst. Contact met Eindhoven Approach voor klimmen + stukje luchtruim afsnijden. Kleine Brogel gesloten bij terugkomst, bevestigd door Brussels Info. Bevestiging activatie G1 in BE bij terugkomst.
IGC File gegevens: Scoring versie: 19.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 29/06/2022 Piloot: CHRIS BIELEN Zweefvliegtuig: D-KKCR Toestel type: ARCUS T Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6nm Logger file: 2022-06-29-LXV-6NM-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:02:05 Duurvlucht : 06:56:02 Vrije vlucht : 568.3 km Fasttrack : 98.2 kmh Opgegeven proef: 179.0 km Driehoek : 309.0 km Hoogtewinst : 1516.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.996'N 5°13.706'E tijd: 10:03:16 UTC alti: 24 m Ontkoppelpunt pos.: 51°11.095'N 5°12.300'E = 276° 1.6 km van vertrek tijd: 10:07:51 UTC alti: 490 m Landingspunt pos.: 51°10.807'N 5°13.048'E = 245° 0.8 km van vertrek tijd: 17:05:21 UTC alti: 40 m Afstand take-off tot landing: 0.8 Totale vluchtduur: 07:02:05 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.1 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°10.419'N 5°13.635'E @ 10:09:35 UTC, 470 m punt 1: 51°35.480'N 4°37.812'E @ 10:57:31 UTC, 1092 m punt 2: 52°21.634'N 5°54.421'E @ 12:18:50 UTC, 1305 m punt 3: 51°32.336'N 4°26.884'E @ 13:57:53 UTC, 1416 m punt 4: 52°00.816'N 5°34.556'E @ 14:54:54 UTC, 1486 m punt 5: 50°55.334'N 5°12.021'E @ 16:47:41 UTC, 986 m Finish: 51°11.147'N 5°14.481'E @ 17:04:18 UTC, 209 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 62.3 km 318° @ 78.0 km/h been 2: 122.6 km 45° @ 90.4 km/h been 3: 135.7 km 228° @ 82.2 km/h been 4: 94.1 km 55° @ 99.0 km/h been 5: 124.2 km 192° @ 66.1 km/h been 6: 29.5 km 6° @ 106.4 km/h Afgelegde afstand: 568.3 km Duur: 06:54:43 Gemiddelde snelheid: 82.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km Starthoogte: 474.0 m Finishhoogte: 209.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 265 m Totale score afstand: 568.3 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 52°04.153'N 5°24.907'E = 7° 99.4 km van vertrek tijd: 13:02:34 UTC alti: 1546 m Finishpunt pos.: 51°58.353'N 5°23.519'E = 7° 88.5 km van vertrek tijd: 15:02:35 UTC alti: 1443 m Grootste afstand in 2 uur: 196.5 km Beste snelheid in 2 uur: 98.2 km/h Hoogteverlies: 103 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 617.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E punt 1: ETTEN LEUR 51°34.196'N 4°38.393'E 59.2 km 317° punt 2: RAALTE 52°23.420'N 6°17.030'E 145.2 km 50° punt 3: ETTEN LEUR 51°34.196'N 4°38.393'E 145.2 km 232° punt 4: TERLET 52°03.480'N 5°55.650'E 104.1 km 58° punt 5: ETTEN LEUR 51°34.196'N 4°38.393'E 104.1 km 239° finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 59.2 km 137° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: KEIHEUVEL @ 10:10:13 UTC, 407 m punt 1: ETTEN LEUR @ 10:56:44 UTC, 1063 m : 59.2 km 76.4 km/h punt 2: RAALTE niet gerond afbreekpunt: 52°20.593'N 5°55.111'E @ 12:19:52 UTC, 1238 m : 119.8 km 86.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 179.0 km Duur van de proef: 02:09:39 Gemiddelde snelheid: 82.9 km/h Start hoogte: 407 m Hoogte passeren start: 407 m Hoogte aan break-punt: 1238 m Hoogteverlies over proef: -831 m Totale score afstand: 179.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 93.8 km Been 1: 86.5 km Been 2: 128.7 km Totaal: 309.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:09:19 UTC einde: 17:05:21 UTC duur: 06:56:02 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 393 m @ 10:10:27 UTC hoog punt: 1909 m @ 13:48:55 UTC hoogtewinst: 1516 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:57:49 bearing 357.9° Tweede punt: 16:47:39 bearing 87.1° Totale hoek: 89.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 9933 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||