CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-07-2022 -- Martijn EERDEKENS -- 1523,0 punten

Database gegevens:

Datum: 01-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 3 Immatriculatie: D-6651
Handicapfactor: 107 Klasse: Open/Ren
Piloot: Martijn EERDEKENS Club: KACK
Afstand: 407.4 km Score: 1523,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een gekke dag.. Begon al met het vergeten van mijn gsm thuis en een opgegeven proef waarvan ik het verkeerde punt gepakt had. Dezelfde naam, maar dan ergens in wallonië... Dus na Seppe erachter gekomen dat de opgegeven proef zowieso al niet meer ging lukken vanwege dat verkeerd punt. Achteraf gezien zou hij niet gelukt zijn omdat er een grote wolkenplaat Van ZW naar NO trok. Op weglide met de bewegende sattelietbeelden is het mooi te zien. Wat ging het moeizaam, vaak gekke bellen die helemaal niet aan de kant zaten waar je ze zou verwachten. Ongelooflijk blij dat ik terug geraakt ben, nooit verwacht. Het zag er vaak niet goed uit waardoor ik weer verschillende stukken om heb moeten vliegen + een laag punt boven Teuge met een wolkenplaat boven mij. Pure change dat het richting het aanknopingspunt opeens begon te pompen.. Later gestart en vroeg geland. Komt eigenlijk goed uit met voor het weekend in Saint-Hubert met de junioren, waar voorlopig goed weer voorspeld wordt :D Thanks to David voor de LS3!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Seppe en Teuge contact voor parra drop. Volkel closed; crossing volkel en peel approved door DutchMil. Laatste been clearance van KB. Halverwege werd er gezegd dat ze gesloten waren en golf 1 werd actief.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-01-LXN-HTS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 01-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/07/2022
Piloot:         DAVID JANSSEN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type:   LS 3    Klasse: STANDAAR
Logger type:    LX Navigation  s/n: hts
Logger file:    2022-07-01-LXN-HTS-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:52:31
Duurvlucht     : 05:49:40
Vrije vlucht   :  407.4 km
Fasttrack      :   96.6 kmh
Driehoek       :  331.8 km
Hoogtewinst    : 1137.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.958'N   5°13.689'E
    tijd: 08:45:03 UTC
    alti: 0 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.557'N   5°12.104'E = 248° 2.0 km van vertrek
    tijd: 08:47:54 UTC
    alti: 501 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.812'N   5°13.038'E = 250° 0.8 km van vertrek
    tijd: 14:37:34 UTC
    alti: -9 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:52:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.978'N   5°13.575'E  @ 08:54:30 UTC,   570 m
    punt 1:  51°33.355'N   4°33.418'E  @ 09:53:10 UTC,   607 m
    punt 2:  52°14.616'N   6°08.328'E  @ 10:57:18 UTC,   461 m
    punt 3:  51°53.492'N   5°22.349'E  @ 12:06:26 UTC,   804 m
    punt 4:  51°52.059'N   5°48.879'E  @ 12:30:14 UTC,   759 m
    punt 5:  51°19.253'N   5°51.852'E  @ 13:29:14 UTC,   972 m
    Finish:  51°09.666'N   5°07.272'E  @ 14:29:50 UTC,   644 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   62.4 km 312° @  63.8 km/h
    been 2:  133.1 km  54° @ 124.5 km/h
    been 3:   65.5 km 234° @  56.9 km/h
    been 4:   30.6 km  95° @  77.1 km/h
    been 5:   60.9 km 177° @  62.0 km/h
    been 6:   54.8 km 251° @  54.3 km/h
Afgelegde afstand:                   407.4 km
Duur:                                05:35:20
Gemiddelde snelheid:                 72.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.9 km
Starthoogte:                         465.0 m
Finishhoogte:                        644.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -179 m
Totale score afstand:                407.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.633'N   5°12.141'E = 340° 5.3 km van vertrek
    tijd:    08:59:18 UTC
    alti:    609 m
Finishpunt
    pos.:    52°15.022'N   6°06.447'E =  27° 133.4 km van vertrek
    tijd:    10:59:18 UTC
    alti:    335 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.6 km/h
Hoogteverlies:             274 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 635.7 km  GELDIG
    vertrek: NONAME      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVE   51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  SEPPE      51°33.370'N   4°33.140'E    62.5 km 312°
    punt 2:  LEUZE      50°36.320'N   3°36.980'E   124.5 km 212°
    punt 3:  WUUSTWEZ   51°23.320'N   4°35.900'E   111.1 km  38°
    punt 4:  TEUGE      52°14.567'N   6°03.017'E   138.0 km  46°
    punt 5:  BRASSCHA   51°20.683'N   4°30.150'E   146.2 km 227°
    finish:  KEIHEUVE   51°10.852'N   5°13.245'E    53.3 km 110°
    landing: NONAME      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVE   @ 08:54:34 UTC,   567 m
    punt 1:  SEPPE      @ 09:53:06 UTC,   602 m :   62.0 km   63.6 km/h
    punt 2:  LEUZE      niet gerond
    afbreekpunt: 51°09.666'N   5°07.272'E  @ 14:29:50 UTC, 644 m : 1.3 km 0.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        63.4 km
Duur van de proef:        05:35:16
Gemiddelde snelheid:      11.3 km/h
Start hoogte:             465 m
Hoogte passeren start:    567 m
Hoogte aan break-punt:    644 m
Hoogteverlies over proef: -179 m
Totale score afstand:     63.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  132.3 km
Been 1:  105.2 km
Been 2:   94.2 km
Totaal:  331.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:47:54 UTC
    einde: 14:37:34 UTC
    duur:  05:49:40

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     241 m @ 11:01:02 UTC
    hoog punt:    1378 m @ 13:59:46 UTC
    hoogtewinst:  1137 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:53:10  bearing 3.9°
    Tweede punt: 13:30:54  bearing 63.7°
    Totale hoek: 59.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6268

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs