CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 373,0 punten

Database gegevens:

Datum: 01-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 103.5 km Score: 373,0 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Dit seizoen nog niet veel gevlogen, de werkagenda liet het toe en niet gevlogen is altijd mis. Vanaf vandaag is de volgende twee maanden starten door de week in principe ook mogelijk in Weelde. Maar na het checken was er niks animo binnen de KAC voor vandaag. In diest daarentegen wel. Door militaire parachutsprongen kon er wel pas gestart worden na 12u maar we gingen een geen gejaagde vrijdag van maken. Een beetje druppels tijdens het in piste zetten deed even de wenkbrauwen fronsen. Uiteindelijk weg en na een hand vol kilometer toch maar met Bert terug gedraaid want dat ging niet echt vlot. Gevolg eerst keer aanpikken op denk ik 300m niet meer lokaal van Diest. Nog eens aanleggen en nu wel weg. Vanaf Turnhout richting westen was op dat moment helemaal niks te beleven. Was net lokaal Weelde maar daar naar steken was ook grote kans daar landen. Het ging nog net op bij Turnhout te proberen en om weg te geraken. Vanaf dan was het doel gewoon terug naar Diest. Na een lange steek bevond ik me dan plots in het circuit van Keiheuvel met het wiel voor een paar seconde uit, het duwde dus toch nog vlug een poging (en melding op de radio), en uiteindelijk weg geraakt. Ondertussen had de plascondoom ook zijn mankementje dus stonden alle sterren om gewoon te landen op Diest. Al bij al toch een fijne vrijdag, al was het stuk auto (tijd en kilometers) evenveel of meer dan vliegen. Merci Bert, Niel en de lierman van dienst/Diest.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact met brogel vooraf via telefoon. In vlucht trasponder 7000 en toestemming via 134.48 om te klimmen tot 4500ft in de brogel area meerdere keren.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-07-01-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 01-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/07/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-07-01-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:38:19
Duurvlucht     : 02:37:26
Vrije vlucht   :  103.5 km
Fasttrack      :   49.3 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.355'N   5°04.053'E
    tijd: 11:28:49 UTC
    alti: -20 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.095'N   5°03.483'E = 234° 0.8 km van vertrek
    tijd: 11:29:42 UTC
    alti: 457 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.283'N   5°04.004'E = 203° 0.1 km van vertrek
    tijd: 14:07:08 UTC
    alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 02:38:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°58.797'N   5°02.871'E  @ 11:32:46 UTC,   293 m
    punt 1:  51°13.149'N   5°12.211'E  @ 12:26:06 UTC,  1040 m
    punt 2:  51°19.850'N   4°57.407'E  @ 12:45:53 UTC,   673 m
    punt 3:  51°11.587'N   5°14.867'E  @ 13:35:03 UTC,   872 m
    Finish:  50°58.340'N   5°03.276'E  @ 14:04:15 UTC,   358 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   28.8 km  22° @  32.4 km/h
    been 2:   21.2 km 306° @  64.4 km/h
    been 3:   25.4 km 127° @  31.0 km/h
    been 4:   28.0 km 209° @  57.6 km/h
Afgelegde afstand:                   103.5 km
Duur:                                02:31:29
Gemiddelde snelheid:                 41.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.8 km
Starthoogte:                         266.0 m
Finishhoogte:                        358.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -92 m
Totale score afstand:                103.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°02.808'N   5°06.948'E =  37° 5.7 km van vertrek
    tijd:    12:07:27 UTC
    alti:    647 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.283'N   5°04.004'E = 203° 0.1 km van vertrek
    tijd:    14:07:08 UTC
    alti:    -18 m
Grootste afstand in 2 uur: 98.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    49.3 km/h
Hoogteverlies:             665 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 519.7 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    start:   WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    punt 1:  EMMEN      52°46.200'N   6°55.900'E   203.2 km  41°
    punt 2:  WESEL-RO   51°39.769'N   6°35.750'E   125.3 km 191°
    punt 3:  KEIHEUVE   51°10.851'N   5°13.245'E   109.7 km 241°
    punt 4:  HASSELT    50°58.199'N   5°22.499'E    25.8 km 155°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    55.7 km 330°
    landing: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    457 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   25.8 km
Been 1:   25.8 km
Been 2:   40.5 km
Totaal:   92.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:29:42 UTC
    einde: 14:07:08 UTC
    duur:  02:37:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     266 m @ 11:32:08 UTC
    hoog punt:    1260 m @ 12:54:55 UTC
    hoogtewinst:   994 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:45:53  bearing 34.4°
    Tweede punt: 14:04:13  bearing 78.6°
    Totale hoek: 44.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5241

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs